printlogo


کد خبر: 199723تاریخ: 1397/7/15 00:00
اخبار

سفرای اروپایی  در مناطق محروم قم چه می‌کنند؟
عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت: مراقب نفوذ باشیم؛ برخی سفرای کشورهای اروپایی در مناطق محروم قم چه‌کار دارند؟ به‌گزارش «وطن‌امروز»، احمد امیرآبادی‌فراهانی، نماینده مردم قم و عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود مطلبی درباره نفوذ دشمن منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است: مراقب نفوذ باشیم؛ برخی سفرای کشورهای اروپایی در مناطق محروم قم چه‌کار دارند؟ شنیده شده سفرا و نمایندگان 4 کشور اروپایی در یکی از روستاهای محروم قم حضور یافته و یک مرکز فرهنگی را افتتاح کردند و قول کمک به یک مدرسه را نیز داده‌‌اند؛ اینها چقدر دلسوز ملت ایرانند!

ظریف: آمریکا مذاکره‌کننده قابل اعتمادی نیست
ظریف در مصاحبه‌ای با شبکه الجزیره انگلیسی اظهار داشت: ما آنقدرها هم مشتاق نیستیم که با او (دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا) دیدار کنیم زیرا آمریکا شریک مذاکراتی قابل اعتمادی نیست. وی با اشاره به خروج آمریکا از پیمان مودت ۱۹۵۵ افزود: آنها همیشه می‌گفتند خواهان یک پیمان با ایران هستند. حالا به‌تازگی از تنها پیمانی که با آمریکا داشتیم خارج شدند زیرا دیوان بین‌المللی دادگستری علیه آنها رای داد. این نشان می‌دهد با این رئیس‌جمهور و این دولت درباره هر چیزی مذاکره کنید، آنها به آن پایبند نخواهند بود. ظریف درباره برجام تاکید کرد: ما مایل نیستیم سندی را کنار بگذاریم که به طور کامل درباره آن مذاکره شده است؛ سندی که تقریبا 12 سال برای ما وقت برد و 2 سال و نیم مذاکره فشرده ایران و آمریکا. ما درباره هر کلمه از سند ۱۵۰ صفحه‌ای مذاکره کردیم. وی خاطرنشان کرد: این مذاکرات فقط بین این 2 کشور نبود، بلکه میان ۶ کشور و اتحادیه اروپایی هم بود و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هم شد اما رئیس‌جمهور ترامپ تصمیم گرفت از آن خارج شود. او می‌گفت این توافق چون تاییدیه سنا را ندارد می‌تواند آن را کنار بگذارد. اما او اشتباه می‌کرد زیرا این یک قطعنامه شورای امنیت بود. ظریف درباره پیمان مودت خاطرنشان کرد: با این حال ترامپ از پیمانی هم خارج شد که تاییدیه سنا را داشت زیرا دیوان بین‌المللی دادگستری علیه تحریم‌‌های آمریکا رای داده بود.

حضور وزیر اطلاعات برای بررسی CFT
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آخرین جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود برای بررسی لایحه «الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» (CFT) را تشریح کرد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با مهر، درباره جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT)، اظهار داشت: این جلسه، روز یکشنبه (۱۵ مهر) از ساعت ۶ تا ۸ صبح در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود. وی ادامه داد: وزیر امور خارجه، وزیر اطلاعات، سرپرست وزارت اقتصاد و دارایی، مسؤولان بانک مرکزی و جمعی از کارشناسان و صاحبنظران دانشگاهی برای بررسی ابعاد این لایحه دعوت شده‌اند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره علنی یا غیرعلنی بودن این جلسه بیان کرد: هیأت‌رئیسه مجلس باید درباره پخش زنده این جلسه و حضور خبرنگاران تصمیم‌گیری کند.

پهلوی از عشایر برای مذاکره دعوت کرد اما آنها را به دار آویخت
سردار مهدی جمشیدی، مسؤول سابق بسیج عشایر در بیست‌وپنجمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع «روستاها، عشایر و جهاد سازندگی» در سخنانی گفت: رویکرد اصلی رژیم ستم‌شاهی پهلوی تقابل با عشایر بود؛ رژیم پهلوی که دنباله 2500 سال دوران ستم‌شاهی شاهان در ایران بود، جزو بدترین، خبیث‌ترین، ظالم‌‌‌‌‌ترین و کثیف‌‌‌‌‌ترین نظام‌ها بود، زیرا این رژیم را انگلیس سر کار آورده بود. به گزارش سایت فرهنگ سدید، وی اضافه کرد: رویکرد رژیم پهلوی در تقابل با عشایر این بود تا آنان را از صفحه سیاسی و نظامی ایران حذف کند به طوری که در دوران 50 ساله حکومت این رژیم، عشایر دائما با آنان در جنگ بودند که همواره نیز رژیم مغلوب می‌شد و در نهایت شاه، سران عشایر را برای مذاکره جهت سازش دعوت  کرد اما آنان را به دار آویخت.


Page Generated in 0/0068 sec