printlogo


کد خبر: 199733تاریخ: 1397/7/15 00:00
اخبار

وزیر بهداشت مطرح کرد
شکایت‌‌های بحق مردم از وزارت بهداشت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: درباره پرونده‌‌های شکایت علیه وزارت بهداشت در بسیاری موارد حق با مردم است. به گزارش ایرنا، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی در همایش معاونت‌‌های حقوقی دانشگاه‌‌های علوم پزشکی افزود: مردم از تبعیض و نبود وحدت رویه ناراحت هستند و اجرای قانون کامل و دقیق را می‌خواهند. وزیر بهداشت با اشاره به تعداد پرونده‌‌های شکایتی از وزارت بهداشت که در این نشست از سوی رئیس دیوان عدالت اداری اعلام شد، گفت: من درباره تعداد این پرونده‌ها خجالت می‌کشم و نباید یک دستگاه این همه شکایت داشته باشد. هاشمی درباره علت این تعداد شکایات گفت: یکی از دلایل این شکایت‌ها سوءاستفاده از قانون است. مردم حق دارند این همه شکایت کرده‌‌‌اند. وی تاکید کرد: بخش عمده این پرونده‌‌های شکایتی مربوط به نیروی انسانی و معاونت توسعه وزارت بهداشت است.

تشکیل سالانه ۶ میلیون پرونده در کلانتری‌ها
رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: سالانه ۶ میلیون پرونده در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود که اعزام مامور به دادسرا ۲ میلیون ساعت زمان می‌برد. به گزارش تسنیم، سردار محمد شرفی در مراسم رونمایی از فناوری‌های نوین پلیس پیشگیری ناجا در حوزه کلانتری و پاسگاه اظهار کرد: مکلف شدیم سالانه 5/12 درصد مراجعه حضوری مردم به کلانتری‌ها را کاهش دهیم. سالانه 30 میلیون نفر به کلانتری‌ها مراجعه دارند که در پی این هستیم این تعداد کاهش پیدا کند. شرفی با بیان اینکه سالانه 6 میلیون پرونده در کلانتری‌ها تشکیل می‌شود، یادآور شد: اعزام مامور به دادسرا 2 میلیون ساعت در سال زمان می‌برد که 7 هزار نفر نیروی انسانی این کار را انجام می‌دهند و در نتیجه آن هزینه سوخت 2 میلیارد تومان، استهلاک خودرو 2 میلیارد تومان و هزینه بدرقه 5 میلیارد تومان است. اگر این سامانه‌ها عملیاتی شود و امکانات سخت‌افزاری بموقع تامین شود، می‌توان پیش‌بینی کرد همه زیرساخت‌ها در پلیس پیشگیری فراهم شود.

جلوگیری از خودکشی بیش از 5 هزار نفر
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارشناسان اورژانس اجتماعی از خودکشی ۵ هزار و ۵۰ نفر جلوگیری کرده‌‌‌‌اند، گفت: اعتیاد مهم‌ترین آسیب اجتماعی است که در افزایش آسیب‌های دیگر نقش دارد. انوشیروان محسنی‌بندپی به آمار خودکشی در ماه‌های پایانی سال ۹۶ اشاره کرد و به مهر گفت: بر اساس آمارهای به‌دست آمده ۵ هزار و ۵۰ نفر اقدام به خودکشی کردند که کارشناسان اورژانس اجتماعی توانستند با مداخله بموقع و اقدامات بهنگام از خودکشی این افراد جلوگیری کنند. وی اظهار داشت: قوه‌قضائیه همکاری خوبی با ما دارد و هرجا لازم باشد به کمک اورژانس اجتماعی می‌‌‌‌‌‌‌‌آید و یک قاضی مستقر در محل فعال خواهد بود. محسنی‌بندپی مهم‌ترین آسیب اجتماعی را اعتیاد دانست و گفت: اعتیاد نقش مهمی در افزایش سایر آسیب‌‌های اجتماعی دارد که می‌تواند در همسرآزاری نیز نقش داشته باشد.

اعلام سقف مبلغ وام شهریه دانشجویان
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم سقف مبلغ و تعداد نیم‌سال قابل پرداخت وام شهریه به دانشجویان برای هر مقطع تحصیلی را اعلام کرد و گفت: ثبت‌نام وام شهریه از یک آبان آغاز می‌شود. ذوالفقار یزدان‌مهر با اشاره به افزایش وام شهریه دانشجویان در سال تحصیلی جدید به مهر گفت: این وام به دانشجویان شهریه‌پرداز دانشگاه‌‌های آزاد اسلامی،  پیام‌نور، غیرانتفاعی و علمی و کاربردی پرداخت می‌شود. بر اساس اعلام یزدان‌مهر، در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تا 4 نیم‌سال تحصیلی با سقف 5 میلیون ریال، در مقطع کارشناسی تا 8 نیم‌سال با سقف 5 میلیون ریال، در مقطع ارشد تا 4 نیم‌سال تحصیلی با سقف 11 میلیون و 500 هزار ریال و در مقطع دکترا تا 8 نیم‌سال تحصیلی با سقف 25 میلیون ریال پرداخت می‌شود.


Page Generated in 0/0062 sec