printlogo


کد خبر: 199734تاریخ: 1397/7/15 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد
ممنوعیت تدریس مردان  در مدارس دخترانه
وزیر آموزش‌وپرورش از ممنوعیت تدریس دبیران مرد در مدارس دخترانه خبر داد و گفت: استفاده از دبیر مرد در مدارس دخترانه به هیچ عنوان توجیه ندارد. سیدمحمد بطحایی  درباره  اینکه هنوز در برخی مدارس دخترانه معلم مرد تدریس می‌کند، به فارس  اظهار داشت: متأسفانه این موضوع را تأیید می‌کنم. وی گفت: در مقاطعی درباره تأمین دبیر خانم در مدارس دخترانه با مشکل مواجه بودیم اما امروز باید عرض کنم نه‌تنها دبیر خانم کمتر از آقایان نداریم، بلکه در بعضی رشته‌ها، دبیر خانم به مراتب بیش از آقایان وجود دارد. بطحایی با بیان اینکه استفاده از دبیر مرد در مدارس دخترانه به هیچ عنوان توجیه ندارد، تصریح کرد: این موضوع مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و معلمان ایجاد می‌کند. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در مناطقی که نیروی متخصص خانم نیست می‌توان از معلم مرد استفاده کرد؟»، گفت: استفاده از معلمان مرد در مدارس دخترانه ممنوع است.


تداوم روند رو به افزایش «طلاق»
در حالی که چندی پیش رئیس سازمان امور اجتماعی کشور از توقف رشد جهشی طلاق طی ۳ تا ۴ سال اخیر و کنترل آمار طلاق در کشور خبر داد، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران این موضوع را تکذیب کرد. سیدحسن موسوی‌چلک با بیان اینکه نرخ طلاق سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ روند افزایشی داشته است، به ایسنا گفت: اگر فراوانی طلاق  را بررسی کنیم باز هم شاهد روند افزایشی آن هستیم. طلاق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ بیش از ۶ درصد افزایش داشته و نرخ ازدواج نیز بین ۱۱ تا ۱۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. بنابراین نمی‌توانیم بگوییم روند رشد طلاق را کنترل کرده‌ایم، زمانی می‌توانیم بگوییم روند رشد طلاق را کنترل کرده‌ایم که این وضعیت را نداشته باشیم.


وجود بیش از 8 میلیون بی‌سواد در کشور
 به گفته رئیس سازمان نهضت سوادآموزی، طبق شاخص سواد در گروه سنی ۶ سال به بالا، آمار کل بی‌سوادان ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است. به گزارش «وطن‌امروز»، علی باقرزاده، درباره گروه‌های سنی سوادآموزی آنها را به سه گروه سنی ۱۰ تا ۱۹، ۱۰ تا ۲۹ و ۱۰ تا ۴۹ سال طبقه‌بندی کرد و گفت: این طبقه‌بندی گروه سنی جاهایی همپوشانی هم دارند و طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، در گروه ۱۰ تا ۱۹ سال نرخ باسوادی 2/98 درصد، در گروه 10 تا 29 سال نرخ باسوادی 3/97 درصد و در گروه 10 تا 49 سال درصد باسوادی 4/97 درصد است. وی تصریح کرد: طبق شاخص سواد در گروه سنی 6 سال به بالا، آمار کل بی‌سوادان ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است اما باید توجه کرد تقریبا ۶ میلیون نفر بالای ۵۰ سال هستند که جامعه هدف ما نیستند.


  مهدی خواجوی، رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران در آستانه برگزاری شانزدهمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران اظهار داشت: این کنگره هر 2 سال یک بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و شامل بخش‌‌های گوناگون این رشته اعم از جراحی گوش، راینولوژی، جراحی قاعده جمجمه قدامی و جراحی حنجره است که با حضور اساتید صاحب‌نام خارجی و داخلی برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای علمی مورد بحث قرار گرفته و آموزش‌های لازم نیز ارائه خواهد شد.
  شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه چهارشنبه‌های هر هفته با اجرای طرحی با عنوان «گفت‌وگو با مترو» در ایستگاه‌های منتخب مترو، از ساعت 10 صبح  تا 16 بعدازظهر آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسافران است.


Page Generated in 0/0065 sec