printlogo


کد خبر: 199748تاریخ: 1397/7/15 00:00
گردهمایی فعالان مردمی اربعین برگزار شد
از پیشنهاد حذف دائم ویزای عراق تا زیارت نیابتی از جانب مدافعان حرم

گروه فرهنگ و هنر: گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در حالی برگزار شد که سخنرانان خواستار حذف دائمی ویزای عراق شدند. همچنین پیشنهاد زیارت نیابتی از سوی شهدای مدافع حرم در این گردهمایی مطرح شد. گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین در جوار مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
آبفروش: ویزای بین ایران و عراق حذف ‌شود
در ابتدای این گردهمایی رحیم آبفروش، جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر با اشاره به خواسته فعالان عرصه اربعین اظهار داشت: منطقی‌ترین خواسته دلسوختگان اربعینی حذف ویزای دائمی بین ایران و عراق است، متأسفانه وقتی چنین مطالبه بحقی را بی‌پاسخ می‌بینیم، دلزده می‌شویم.
عبودتیان: زائران نایب شهدای مدافع حرم در زیارت اربعین باشند
سیداحمد عبودتیان، مدیرعامل بنیاد خاتم‌الاوصیا(عج) نیز در سخنانی در این اجتماع بزرگ خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر در 5 محور مرزی به زائران خارجی اربعین خدمت‌رسانی شده است، بیشتر این زائران از پاکستان و افغانستان بودند. طرح نایب شهید طی سال‌های گذشته توسط زائران ایرانی در زیارت اربعین اجرا شد که امسال پیشنهاد می‌کنم این زائران علاوه بر شهدای ایرانی، نایب شهدای عراقی و افغانستانی هم در زیارت اربعین باشند.
میثم مطیعی: تقویت ارتباط زائران اربعین با یکدیگر اهمیت دارد
میثم مطیعی، ذاکر اهل بیت(ع) با اشاره به اهمیت تقویت یافتن ارتباط بین زائران اربعین و نشر نغمه تشکر زائران ایرانی از موکب‌های عراقی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید بیشتر به آن پرداخته شود، بحث بدبین کردن عراقی‌ها به مردم ایران و بالعکس است. با کارهای رسانه‌ای و فعالیت‌های بیشتر امکان از بین بردن فضای بدبینی و تبدیل این فضا به مهر و محبت وجود دارد. دشمنان با شیطنت‌های خود به دنبال این هستند که از ارتباط زائران اربعین با یکدیگر جلوگیری کنند، برای مقابله با این مسأله باید به دنبال این باشیم که ارتباطات زائران اربعین را به صورت هدفمند تقویت کنیم.
حجت‌الاسلام قمی: خادم اربعین منتظر واقعی ظهور امام زمان(عج) است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در سخنانی در این مراسم جهان را کارزار مبارزه بین حسینیان و یزیدیان توصیف کرد و گفت: خادم اربعین منتظر واقعی ظهور امام زمان(عج) است و او از خدمت به زائران لذت می‌برد، خادم اربعین کسی نیست که صرفاً بر اساس احساسات خود عمل می‌کند. اساساً اسلام عاشورایی، انقلابی است و حساب و کتاب خادم اربعین با امام حسین(ع) است. نیاز به تحلیل ژرفی درباره خادمان اربعین داریم و آنها وظیفه رساندن صدای امام حسین(ع) به جهانیان را عهده‌دار هستند. وی با بیان اینکه وظیفه تبلیغ درباره اسلام و امام حسین(ع) صرفاً مربوط به روحانیون نیست، ادامه داد: همه مؤمنان از قشرهای مختلف در این باره وظیفه دارند، البته تعظیم شعائر الهی در زیارت اربعین، خود نوعی تبلیغ است. خادمان اربعین ورثه اهل ‌بیت(ع) درباره تبلیغ اسلام عاشورایی هستند.
حجت‌الاسلام پناهیان: حماسه اربعین یک مسأله سلیقه‌ای و حاشیه‌ای نیست
حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، خطیب و استاد حوزه با اشاره به تأثیر خشیت الهی اظهار داشت: این خشیت موجب شد امام حسین(ع) و اصحاب این امام معصوم در واقعه عاشورا باقی بمانند. دشمنان نقشه‌هایی برای اختلاف افکندن بین 2 ملت ایران و عراق در زیارت اربعین دارند، باید به حماسه بزرگ جهانی امامت و ولایت در زیارت اربعین به عنوان یک امتحان نگاه کنیم و با خشیت الهی از این امتحان سربلند بیرون بیاییم. وی با پیشنهاد اینکه مردم به صورت کاروان و تشکیلات در زیارت اربعین حضور داشته باشند، گفت: این حماسه برای همه تکلیف درست کرده است و نمی‌توانیم به این مسأله بی‌توجه باشیم، حماسه اربعین یک مسأله سلیقه‌ای و حاشیه‌ای نیست، چرا که 20 میلیون نفر در مراسم زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند. گردهمایی فعالان‌ مردمی جبهه‌ فرهنگی‌ انقلاب ‌اسلامی در عرصه ‌اربعین به همت کمیته موکب‌های فرهنگی و فعالیت‌های مردمی ستاد اربعین با همکاری جبهه‌ فرهنگی‌ انقلاب‌ اسلامی و جامعه‌ ایمانی‌مشعر برگزار شد. همچنین در حاشیه این گردهمایی از سند راهبردی فعالیت‌های مردمی اربعین هم رونمایی شد.


Page Generated in 0/0073 sec