printlogo


کد خبر: 199749تاریخ: 1397/7/15 00:00
اخبار

خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع‌مقدس منتشر شد
کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» تازه‌ترین اثر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به قلم محمدسرور رجایی، نویسنده و شاعر افغانستانی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» در 528 صفحه و با ارائه مستندات تصویری، خاطرات رزمندگان افغانستانی دفاع‌مقدس را روایت می‌کند و به گفته نویسنده این کتاب، تحقیق و پژوهش آن 10 سال طول کشیده است.  محمدسرور رجایی پیش از این، کتاب «در آغوش قلب‌ها» را درباره اشعار و خاطرات مردم افغانستان درباره امام خمینی«ره» منتشر کرده بود اما کتاب «از دشت لیلی تا جزیره مجنون» را می‌توان نخستین اثر پژوهشی جدی درباره حضور رزمندگان افغانستانی در دفاع‌مقدس دانست که براساس آمار منتشر شده، بیش از 2 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد‌ه‌اند. علاقه‌مندان برای سفارش و تهیه این کتاب‌ها که توسط دفتر نشر معارف و به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است، علاوه بر مراجعه به کتاب‌فروشی‌ها و سایت پاتوق کتاب (bookroom.ir)، می‌توانند نام کتاب را به شماره ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ ارسال یا به واحد فروش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب واقع در تهران، خیابان 16آذر، پلاک 60، حسینیه هنر مراجعه کنند.


معرفی هیأت انتخاب فیلم‌های مستند جشنواره مقاومت
اسامی اعضای هیأت انتخاب فیلم‌های مستند پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به این ترتیب اعلام شد: مصطفی دالایی، مهدی نقویان، بهروز نورانی‌پور، محمد صدری و زهره یزدان‌پناه‌قره‌تپه. به گزارش «وطن‌امروز»، این هیات قرار است بیش از 300 عنوان مستند رسیده به این دوره جشنواره بین‌المللی مقاومت را برای حضور در مرحله مسابقه ارزیابی و انتخاب کند. محمد صدری، از کارشناسان، تهیه‌کنندگان و مدیران سینما و تلویزیون است. وی همچنین در هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره‌های مختلف سینمایی و تلویزیونی از جمله جشنواره‌های سیما، فجر، سینما حقیقت، مقاومت و... عضویت داشته است. مهدی نقویان، مستندساز باسابقه کشورمان است که کارگردانی آثاری همچون رمز و راز ملکه، برادران، خارج از دید، در برابر توفان، بازی و ارثیه پدری را در کارنامه خود دارد. مصطفی دالایی دیگر مستندساز کشورمان است که تاکنون مستندهایی از جمله هفت قصه از بلوچستان، مجموعه برنامه‌های پرتو حسن، ناز تو نیاز ما و... را کارگردانی کرده است. زهره یزدان‌پناه نویسنده، منتقد و پژوهشگر کشورمان است که بیش از 2 دهه فعالیت در آموزش و پرورش، حوزه و دانشگاه و کارشناسی در مراکز مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی ادبی، سینمایی و مطبوعات را در کارنامه خود دارد. بهروز نورانی‌پور نیز از مستندسازان موفق کشور است. مستند «A157» از این مستندساز جوان در فستیوال‌های مختلف داخلی و خارجی درخشیده است. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس با مشارکت دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی 5 تا 10 آذرماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

حضور مستند «حلب: سکوت جنگ» در جشنواره ایدفا
«حلب: سکوت جنگ» به کارگردانی امیر اصانلو به بخش مسابقه جشنواره مستند ایدفای آمستردام راه پیدا کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، مستند «حلب: سکوت جنگ» که روایتی شاعرانه از جنگ و ویرانی‌های آن و سکوت مرگبار حاکم بر شهر حلب به عنوان پررونق‌ترین شهر سوریه در سال‌های نه چندان دور است، به مدت یک ماه در بحبوحه حضور نظامی داعش در حلب فیلمبرداری شده است. این جشنواره که از تاریخ ۱۴ تا ۲۵ آبان‌ماه در شهر آمستردام هلند برگزار می‌شود یکی از معتبرترین و بزرگ‌ترین جشنواره‌های فیلم مستند در جهان است که انتخاب آثار خلاقانه و دارای نوآوری و جذابیت را از اولویت‌های خود برای انتخاب فیلم‌ها در نظر می‌گیرد. «حلب: سکوت جنگ» از تولیدات خانه مستند انقلاب اسلامی است و مهدی مطهر تهیه‌کنندگی کار را بر عهده داشته است. به علاوه تصویربرداری آن توسط ضیاء حاتمی و تدوین آن نیز توسط سهراب خسروی انجام شده است.
 


Page Generated in 0/0182 sec