printlogo


کد خبر: 199750تاریخ: 1397/7/15 00:00
اخبار

ابوالقاسم طالبی «طلاق» را می‌سازد
ابوالقاسم طالبی، نویسنده و کارگردان، نگارش فیلمنامه «طلاق» را به پایان رساند و قصد دارد آن را برای شبکه نمایش خانگی بسازد. به گزارش مهر، طالبی با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: از خردادماه سال ۹۵ مشغول تحقیق و نگارش فیلمنامه یک سریال با نام موقت «طلاق» بودم که کار نگارش آن بتازگی به پایان رسیده است. وی افزود: داستان این سریال کاملا به‌روز است و یک قصه اجتماعی را دنبال می‌کند. طالبی تاکید کرد: این مجموعه برای تلویزیون ساخته نمی‌شود و در تلاشم آن را برای شبکه نمایش خانگی آماده کنم. وی در پایان گفت: هنوز زمان دقیق آغاز تولید این پروژه مشخص نیست ولی در نظر دارم هر چه سریع‌تر تولید این پروژه را آغاز کنم.


شهاب اسفندیاری از انتشار نخستین مجله علمی دانشگاه صداوسیما خبر داد
انتشار «رسانه‌های دیداری و شنیداری»
رئیس دانشگاه صداوسیما از انتشار نخستین مجله علمی- پژوهشی در حوزه رادیو و تلویزیون با بالاترین درجه اعتبار علمی و پژوهشی در این دانشگاه خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، شهاب اسفندیاری گفت: بتازگی اعتبار علمی- پژوهشی به مجله رسانه‌‌های دیداری و شنیداری دانشگاه صداوسیما اعطا شده است و این نخستین مجله علمی- پژوهشی در حوزه رادیو و تلویزیون در ایران است که بالاترین درجه اعتبار علمی و پژوهشی را توانسته از وزارت علوم تحقیقات و فناوری بگیرد. وی با توضیحاتی درباره روند رو به رشد در این نشریه بیان داشت: شماره‌‌های بعدی این نشریه با اعتبار علمی- پژوهشی و با عنوان رسانه‌‌های دیداری و شنیداری منتشر می‌شود که در سایت ما و چندین بانک اطلاعاتی (پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، پایگاه اطلاعات جامع علوم انسانی، بانک اطلاعات نشریات کشور (مگ ایران) و سایت مرجع دانش که همه مقاله‌‌ها با شناسه اختصاصی (دی‌او‌آی) که شناسه دیجیتال مقاله‌‌های علمی- پژوهشی است در آن انتشار می‌یابد) قابل دریافت است. همچنین از وزارت ارشاد مجوز نشر چاپی و الکترونیکی دریافت کردیم و امیدوارم این مجله تبدیل به مرجعی برای انتشار آخرین تحقیقات و مطالعات در حوزه رادیو و تلویزیون و رسانه‌‌های جدید باشد که دانشجوها و اساتید و پژوهشگران ما انجام می‌دهند.


پس از رسوایی هاروی واینستین
افزایش ۱۲ درصدی شکایات تجاوز جنسی در آمریکا
اتهامات تجاوزات جنسی با افزایش ۱۲درصدی در آمریکا مواجه شده است. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، بنا بر داده‌های جدید فدرال، اتهامات تجاوزات جنسی برای نخستین‌بار در سال میلادی منتهی به ماه اکتبر ۲۰۱۷ و  در پی افشاسازی‌های «هاروی واینستین» با افزایش ۱۲ درصدی مواجه شد. «کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر» اعلام کرد در مقایسه با سال آماری ۲۰۱۷  با افزایش ۱۲ درصدی اتهامات تجاوز جنسی مواجه بوده‌ایم. این آژانس در خبری منتشره گزارش کرده طی سال گذشته ۶۶ پرونده تجاوز جنسی ثبت شده که نسبت به سال قبل، افزایش ۵۰ درصدی داشته است. شدت این روند در کالیفرنیا و نیویورک بیشتر گزارش شده است. دپارتمان «اشتغال و مسکن عادلانه» کالیفرنیا اعلام کرده در 3 ماه اول سال ۲۰۱۸ تعداد ۹۳۹ مورد شکایت تجاوز جنسی دریافت کرده که نسبت به همان دوره در سال قبل با جهش ۸۰ درصدی مواجه بوده است. بخش «حقوق بشر» نیویورک از یکم اکتبر ۲۰۱۷ در دوره‌ای 7 ماهه تعداد ۳۵۳ مورد شکایت دریافت کرده که نسبت به همان دوره در سال قبل با افزایش ۶۰ درصدی روبه‌رو بوده است. موسسه فرصت‌های برابر شغلی تا قبل از جریان افشاسازی تجاوزهای جنسی هاروی واینستین، به صورت منظم آماری بر مبنای سال تقویمی ارائه نداده و این آمار پس از آن به صورت دقیق و سالانه ارائه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0069 sec