printlogo


کد خبر: 199779تاریخ: 1397/7/16 00:00
اخبار

«دوران» روی آنتن شبکه افق می‌رود
برنامه تلویزیونی «دوران» با موضوع بررسی تاریخ انقلاب‌های جهان روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، فصل اول برنامه «دوران» با موضوع تاریخ انقلاب‌های جهان در ۲۷ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای از این شبکه پخش می‌شود و برای نخستین‌بار در این برنامه، مجید شاه‌حسینی، نظریه‌پرداز سینما و مدیرعامل سابق بنیاد سینمایی فارابی در قالب مجری - کارشناس حضور خواهد داشت. محتوای تاریخی این برنامه، حاصل پژوهش ۱۰ گروه تخصصی و شامل انقلاب‌های صنعتی، انگلستان، آمریکا، فرانسه، شوروی، چین، کره، کوبا و الجزایر است. همچنین ۵ قسمت پایانی این برنامه به تاریخ انقلاب اسلامی ایران با رویکردی نوین و مستندگونه اختصاص دارد. «دوران» به تهیه‌کنندگی فرشاد منجزی و سردبیری امیرحسین رحیمیان است که در هر قسمت ۲ محقق تاریخ، مطالعات خود را ارائه خواهند داد. برنامه دوران روزهای جمعه از شبکه افق پخش خواهد شد.

ناگفته‌های زندگی دکتر شریعتی در «شوکران»
«شوکران» یازدهم با پرویز خرسند، قوی‌ترین نویسنده‌ای که به تعبیر دکتر علی شریعتی «نثر امروز را در خدمت ایمان دیروز ما قرار داد» روی آنتن شبکه چهارم سیما می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، یازدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» روز دوشنبه ۱۶ مهرماه با حضور استاد پرویز خرسند نویسنده ۷۸ ساله و یار دیرین دکتر علی شریعتی از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. خرسند، ویراستار کتب دکتر شریعتی و از قدیمی‌ترین همراهان او، ویراستار نشریات حسینیه ارشاد در دهه ١٣٥٠، زندانی سیاسی عصر پهلوی، محقق بنیاد شاهنامه به مدیریت استاد جلال‌الدین همایی و پایه‌گذار و اولین سردبیر هفته‌نامه سروش بعد از انقلاب اسلامی ایران است. وی در «شوکران» یازدهم به بیان خاطرات و ناگفته‌های دکتر شریعتی از مشهد تا حسینیه ارشاد می‌پردازد. «شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود.


هنرپیشه «مردگان متحرک» درگذشت
«اسکات ویلسون» هنرپیشه باسابقه و یکی از بازیگران اثرگذار سریال «مردگان متحرک» به دلیل عارضه سرطان درگذشت. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، «اسکات ویلسون» عضو ثابت هنرپیشگان سریال «مردگان متحرک» از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ به دلیل عارضه سرطان در ۷۶ سالگی درگذشت. مرگ این هنرپیشه که بیش از نیم قرن سابقه بازیگری داشت، از سوی صفحه رسمی فیلم «مردگان متحرک» در توئیتر اعلام شد. ویلسون در سری فیلم‌های «مردگان متحرک» در نقش «هرشل گرین» کشاورز روستایی ظاهر می‌شد. او به صورت مستمر در فصل‌های مختلف این مجموعه حضور داشت. ویلسون در سال ۱۹۶۷ در فیلم «در دل شب» که برنده جایزه اسکار شد، در نقش قاتلی به نام «هاروی آبِرست» ایفای نقش کرد. ویلسون در سال ۱۹۷۴ نقشی کلیدی در فیلم موفق «گتسبی بزرگ» ایفا کرد که شخصیتش قاتل جِی گتسبی با بازی «رابرت ردفورد» شد.

بازگشت «گرگ و میش» به سینما
طرفداران فیلم پرفروش «گرگ و میش» به مناسبت دهمین سالگرد نخستین اکران این فیلم سینمایی، دوباره خون‌آشامان محبوب خود را روی پرده‌های سینما خواهند دید. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، قرار است فیلم «گرگ و میش» پدیده حیرت انگیز گیشه‌های سال ۲۰۰۸، دوباره و قبل از جشن هالووین در سینماهای آمریکا اکران شود. این اکران 2 روزه به مناسبت دهمین سالگرد اکران «گرگ و میش» در ۲۱ نوامبر ۲۰۰۸ است. «گرگ و میش» فیلمی در ژانر فانتزی عاشقانه و از شاخه خون‌آشام‌ها است که بر اساس کتابی پرفروش به همین نام نوشته استفن میر ساخته شد و در سال ۲۰۰۸ بیش از ۴۰۰ میلیون دلار فروش جهانی داشت؛ موفقیتی که باعث شد ۴ فیلم به دنبال آن ساخته شود. حال 10 سال بعد از آن اکران موفقیت‌آمیز، این فیلم دوباره در روزهای ۲۱ و ۲۳ اکتبر (۲۹مهر و اول آبان) در بیش از ۴۵۰ سالن سینما در سراسر ایالات متحده آمریکا نمایش داده خواهد شد. دست‌اندرکاران این برنامه آن را تلاشی برای عرضه یک تجربه منحصر به فرد نامیده‌اند.


Page Generated in 0/0054 sec