printlogo


کد خبر: 199787تاریخ: 1397/7/16 00:00
آخرین جزئیات تلفات و خسارات سیل در استان‌های شمالی کشور اعلام شد
8 کشته و 95 مصدوم در سیل شمال

گروه اجتماعی: رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به امدادرسانی به بیش از 4 هزار نفر در استان‌های سیل‌زده، گفت: بیشتر خسارت در استان گیلان به حوزه زیرساختی وارد شده است.
مرتضی سلیمی در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده در شهرستان صومعه‌سرا اظهار داشت: بارندگی‌هایی که طی ۴۸ ساعت گذشته در استان‌های شمالی شاهد بودیم با اعلام بموقع سازمان هواشناسی، آمادگی کامل در جمعیت هلال‌احمر و اعضای کارگروه مدیریت بحران برای انجام اقدامات لازم کنترل شد. وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 4 هزار نفر از خدمات امداد و نجات بهره‌مند شده‌اند، افزود: ۶۰۰ نفر از خانواده‌ها به کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر از مسیر سیلاب نجات یافته‌اند. رئیس سازمان امداد و نجات کشور تصریح کرد: با توجه به آمادگی خوب در استان گیلان به دلیل آگاهی قبلی از شرایط، خوشبختانه هیچ تلفات انسانی بر اثر سیل نداشته‌ایم. سلیمی با اشاره به اینکه در استان گیلان بیشتر آسیب‌ها مربوط به زیرساخت‌ها بوده و منازل مسکونی کمتر آسیب دیده ‌است، تصریح کرد: در این استان بیشتر مشکلات در حوزه راه، برق، آب و سایر زیرساخت‌هاست.
۸ کشته و ۹۵ مصدوم
در همین حال، سخنگوی سازمان اورژانس کشور تعداد فوتی‌ها و مصدومان حوادث جوی اخیر را اعلام کرد. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از تاریخ ۱۳ لغایت ۱۵ مهرماه به علت سوانح جوی (سیل، صاعقه و گرد و غبار) در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، کرمانشاه، کرمان و سیستان‌وبلوچستان ۸ نفر کشته و ۹۵ نفر مصدوم شدند.
 وی افزود: ۵ نفر بر اثر سیل و ۳ نفر بر اثر صاعقه جان خود را از دست دادند و ۹۵ نفر نیز مصدوم شدند که ۳۱ نفر توسط تکنیسین‌های اورژانس در محل درمان شدند و ۶۴  نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند. سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پایان گفت: تمام نیروهای اورژانس استان‌های شمالی کشور در آماده‌باش کامل هستند.
بارش بیش از 300 میلیمتری
از سوی دیگر، معاون اداره کل ستاد مدیریت بحران استانداری گیلان از بارش بیش از 300 میلیمتری باران در رودسر طی 24 ساعت خبر داد و گفت: مدارس صومعه‌سرا و رضوانشهر در پی بارش باران و جاری شدن سیل تعطیل شد. کاظم یوسفی با بی‌سابقه خواندن بارندگی طی 24 ساعت گذشته افزود: در شهرستان رودسر طی 24 ساعت 301 میلیمتر باران بارید که در 50 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. همچنین بر اثر سیلاب و بارش شدید باران پل ماشلک نوشهر در محور کمربندی چالوس- نوشهر فرو ریخت و یک دستگاه کامیون نیز سقوط کرد که در این حادثه راننده کامیون جان باخت.
مسدود شدن کمربندی نوشهر
در همین باره، رئیس پلیس راه مازندران اظهار داشت: به ‌دلیل سیلاب رانش‌هایی در محورهای هراز و کیاسر داشتیم که با حضور ماموران راهداری و پلیس راه در سریع‌ترین زمان پاکسازی ‌شد. علیرضا قدیمی با اشاره به اینکه انسداد جاده‌ای به ‌دلیل وقوع سیلاب در محورهای مواصلاتی مازندران  نداشتیم، افزود: در برخی محورهای فرعی استان مشکلات انسداد داشتیم که تردد از جاده‌های دیگر امکان‌پذیر است. رئیس پلیس راه مازندران با بیان اینکه کمربندی نوشهر مسدود است، گفت: تردد از داخل نوشهر برقرار شده است. این مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: محور کندوان به‌مدت بیش از 5 ماه به‌دلیل انجام عملیات ایمن‌سازی تونل امیرکبیر در استان البرز مسدود خواهد بود. قدمی اضافه کرد: این محدودیت شبانه از ساعت ۲۱ تا 5 بامداد تا ۲۰ اسفندماه امسال جز روزهای تعطیل اعمال می‌شود. وی خاطرنشان کرد: محورهای هراز و سوادکوه به‌عنوان محورهای جایگزین در این مدت اعلام شده‌اند.


Page Generated in 0/0065 sec