printlogo


کد خبر: 199806تاریخ: 1397/7/16 00:00
سرلشکر جعفری در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه خاتم تأکید کرد
«مدیریت جهادی» نیاز امروز کشور

گروه سیاسی: فرمانده کل سپاه با تشریح ویژگی‌‌های مدیریت جهادی، توسل به آن را تنها راه‌حل مشکلات کشور در حوزه‌‌های مختلف عنوان کرد. سرلشکر جعفری تاکید کرد هرجا کشور موفق شده است به‌خاطر توجه به مدیریت جهادی بوده و دشمنی با این الگوی مدیریتی را دلیل مهم کارآمدی آن عنوان کرد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که صبح روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهد اقتدار و عظمت مثال‌زدنی جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با محوریت ایران اسلامی در جهان هستیم. وی افزود: ما هر روز شاهد پیروزی‌های مادی و معنوی در عرصه‌های مختلف هستیم که با وجود همه دشمنی‌ها، توطئه‌ها و انسجامی که دشمنان علیه انقلاب دارند و نتوانستند کاری انجام دهند به پیروزی‌های بزرگ‌‌‌‌‌‌‌تر پنهان و آ‌شکار دست می‌یابیم. فرمانده کل سپاه ادامه داد: سازندگی کشور و پیشرفت و آبادانی عرصه‌ای است که کاملا دیده می‌شود و می‌توان با کارهای موفق، الگوسازی جمهوری اسلامی را برای دیگر کشورها اثبات کرد و کارآمدی نظام اسلامی را به جهان فهماند و نشان داد چطور یک ملت با اتکا به خود و بدون وابستگی به دیگر کشورها می‌تواند کشورش را بسازد. سردار جعفری تصریح کرد: اگر ایران اسلامی درست مدیریت شود و در چارچوب اسلام ناب حرکت کند پیشرفت‌ها بیشتر می‌شود و این موضوع در عرصه سازندگی مانند عرصه دفاعی و امنیتی به اثبات رسیده است. وی با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که باعث ایجاد امید در کشور شده عرصه سازندگی است، گفت: به اقرار دوست و دشمن، نقش‌آفرینی سپاه در عرصه سازندگی بر کسی پوشیده نیست و وجه مشترک توفیق نظام در عرصه‌های دفاعی و سازندگی مدیریت جهادی است. فرمانده کل سپاه ادامه داد: گمشده، نقص و کمبود ما در کشور مدیریت جهادی است. مدیریت جهادی 3 ویژگی دارد؛ یکی اینکه کار باید برای رضای خدا باشد، دیگر اینکه همراه با تلاش مضاعف و سخت‌کوشی باشد و در آخر اینکه کار جهادی کاری است که مخالف یا دشمن داشته باشد و اینجا منظور دشمن خارجی و آمریکا نیست. آنها همیشه مخالف پیشرفت و آبادانی کشور ما هستند. وی افزود: یک نوع از این مخالفت‌ها مخالفت‌های درون‌سازمانی،‌ عادت‌ها و سنت‌هایی است که از گذشته در آن سازمان نهادینه شده است. بنابراین سازمان موفق سازمانی است که مدیریت جهادی داشته باشد.
هرجا به مشکل خوردیم به‌خاطر نسخه‌های غربی بوده
فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنانش ریشه برخی اشتباهات امروز بویژه در حوزه مسائل اقتصادی را رجوع به نسخه‌‌های غربی و فاصله گرفتن از اصول اسلامی عنوان کرد. وی در این‌باره اظهار داشت: انقلاب اسلامی یعنی حرکت بر مبنای اصول اسلامی و قوانین الهی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، ما در عرصه‌های مختلف اشتباهات قابل توجهی داریم که غالبا به این دلیل است که اصول رایج دنیا که عموما غربی است جایگزین اصول اسلامی شده است، از جمله در عرصه اقتصادی. سردار جعفری تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم در سپاه و قرارگاه سازندگی اصول اسلامی برقرار باشد و در چارچوب آن حرکت کنیم. وی همچنین تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خانم‌الانبیا(ص) اقدامات برجسته و بسیار خوبی در کشور انجام داده که پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس یکی از آنها است. به گزارش فارس، سردار جعفری ادامه داد: ما از اعتماد دولت‌های مختلف بویژه دولت قبلی و فعلی به مجموعه قرارگاه تقدیر می‌کنیم که موجب این افتخارآفرینی‌ها شده است. فرمانده کل سپاه با اشاره به فرمانده سابق قرارگاه اظهار داشت: دوران طلایی مدیریت قرارگاه در زمان فرماندهی سردار عبداللهی بود که در این دوره قرارگاه بیش از گذشته درخشیده است. یکی از ویژگی‌های دوران سردار عبداللهی مخالفت‌هایی بود که با ایشان می‌‌شد و به گوش ما می‌رسید و دلیلش تغییر روش‌های کهنه و قدیمی توسط او بود. وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل رشد و پیشرفت کشور جوان‌گرایی و عدم به‌کارگیری بازنشسته‌ها است. این یکی از ضرورت‌ها است و جوان‌ها باید در مدیریت‌های میانی و حتی عالی کشور قرار بگیرند. در همین راستا دکتر سعید محمد نیز که عمر خدمتی‌اش را در قرارگاه سپری کرده است، تجربه زیادی دارد و ان‌شاءالله مسیر سازندگی کشور و مدیریت جهادی را ادامه می‌دهد و شاهد دوران درخشنده‌تری از قرارگاه خواهیم بود. سردار جعفری گفت: با توجه به شرایط و مشکلات فعلی کشور، قرارگاه حتما باید در جهت توسعه و کار بیشتر قدم بردارد و البته با پرهیز از کارهای کوچک و اقداماتی که بخش خصوصی می‌تواند انجام دهد نقش خود را در سازندگی کشور ایفا کند.
 

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): افتتاح ۴۰ پروژه ملی در ۴۰ سالگی انقلاب
سعید محمد از افتتاح ۴۰ پروژه ملی در ۴۰ سالگی انقلاب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا سپاه خبر داد. سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در حاشیه برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارگاه مجموعه‌ای است که با هدف کمک به نظام و دولت‌ها در مرتفع کردن مشکلات مردم و توسعه عمران و آبادانی کشور ایجاد شده و امروز نیز با قوت و قدرت در همین راستا گام برمی‌دارد. به گزارش سپاه‌نیوز، وی افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه نظام و ملت ایران، مصمم به کمک به دولت در تکمیل زیرساخت‌ها و فعال‌سازی بخش خصوصی و نیز اشتغالزایی جوانان هستیم.  محمد با تاکید بر اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) امروز در حال شناسایی خلأهای موجود و تولید ثروت ملی در راستای ارتقای رفاه عمومی جامعه است، گفت: با توجه به  پتانسیل و ظرفیت‌های بسیار مطلوبی که بحمدالله در کشور از آن برخورداریم، درصدد رفع مشکلات هستیم و در این راستا دست یاری به سوی دولت دراز می‌کنیم. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) همچنین از افتتاح 40 پروژه ملی توسط قرارگاه در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در تلاشیم در 40 سالگی انقلاب  دستاوردهای مهم و ارزشمندی را برای ملت شریف ایران به ارمغان آوریم.


Page Generated in 0/0082 sec