printlogo


کد خبر: 199808تاریخ: 1397/7/16 00:00
نتانیاهو برای چندمین‌بار در یک سال گذشته با پوتین درباره ایران مذاکره می‌کند
ادامه دوره‌گردی آقای تورقوزآباد!

گروه سیاسی: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد بزودی با رئیس‌جمهور روسیه درباره حضور ایران در سوریه و مسائل امنیتی دیدار و گفت‌وگو می‌کند. این تصمیم نتانیاهو در حالی است که او در یک سال گذشته بارها با پوتین درباره ایران رایزنی کرده و هر بار نیز به اذعان رسانه‌های صهیونیستی دست خالی بازگشته است.
نتانیاهو بهمن‌ماه سال گذشته نیز برای جلب نظر ولادیمیر پوتین علیه برجام و حضور ایران در منطقه به روسیه سفر کرده بود. او همچنین اردیبهشت امسال دوباره به روسیه و دیدار پوتین رفت تا به زعم خود  مانع تثبیت حضور ایران در سوریه شود! هرچند نتانیاهو در جریان سفرهای خود به روسیه گفته است با پوتین درباره حضور نظامی ایران در سوریه مذاکره خواهد کرد اما هر بار پس از سفرهای او به روسیه، رسانه‌‌های صهیونیستی از ناکامی او در این سفرها خبر داده‌‌‌اند. از جمله روزنامه صهیونیستی هاآرتص تیرماه گذشته درباره پاسخ وزیر خارجه روسیه به خواسته نتانیاهو برای خروج ایران از سوریه نوشت: «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، این درخواست را کاملا غیرواقع‌بینانه توصیف کرده بود.  با همه اینها نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بار دیگر گفت تل‌آویو به اقدام علیه «مواضع ایران در سوریه» ادامه خواهد داد.
به گزارش فارس، نتانیاهو که در ابتدای جلسه هفتگی کابینه این رژیم صهیونیستی سخنرانی می‌کرد، گفت: «لحظاتی پیش با  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه صحبت کردم. توافق کردیم بزودی با هم دیدار و درباره هماهنگی امنیتی 2 ارتش با هم گفت‌وگو کنیم». نتانیاهو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «اسرائیل همواره برای جلوگیری از استقرار نظامی ایران در سوریه و ممانعت از انتقال تسلیحات به حزب‌الله در لبنان، به اقدام خود علیه ایران ادامه خواهد داد».
به نظر می‌رسد دیدار آتی نتانیاهو با پوتین نیز به سرنوشت دیدارهای قبلی او منجر شود بویژه اینکه از ماه گذشته که یک فروند هواپیمای «ایلیوشین-۲۰» روسیه هنگام حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به سوریه هدف پدافند موشکی قرار گرفت و ساقط شد، روابط مسکو - تل‌آویو تنش‌آمیز شده است. روسیه با بیان اینکه اقدامات «غیرحرفه‌ای» و «غیرمسؤولانه» جنگنده‌های رژیم صهیونیستی موجب بروز سانحه برای هواپیمای روس بوده، هفته گذشته سامانه پدافندی «اس-۳۰۰» را در اختیار سوریه قرار داد. این خبر را ولادیمیر پوتین، رئیس فدراسیون روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه اعلام کرد. این اقدام به این معنی است که از این به بعد حملات هوایی اسرائیل به سوریه بسیار دشوار خواهد شد.
اقدام روسیه در واکنش به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در سوریه انجام شد. هفته گذشته، همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیل به غرب سوریه، یک فروند هواپیمای ترابری نظامی روسیه به دلیل اصابت اشتباه موشک ارتش سوریه سرنگون شد. مسکو اما معتقد است جنگنده‌های اسرائیلی از هواپیمای روسی در غرب سوریه به عنوان پوشش استفاده می‌کردند و همین عامل باعث اصابت موشک پدافند سوری به هواپیمای روس و سرنگونی آن شد که در نتیجه 15 نظامی این کشور کشته شدند.
همزمان دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز دوشنبه گفت تصمیم روسیه برای ارائه موشک‌های اس 300 به سوریه با هدف تقویت ایمنی ارتش روسیه انجام می‌شود.
اعطای موشک‌های اس 300 روسیه به کشور سوریه به معنی توانمندکردن این کشور در مقابله با حملات هوایی اسرائیل است. از سوی دیگر ارائه موشک‌های
اس 300 از طرف روسیه به سوریه باعث می‌شود سوریه بتواند با حملات هوایی اسرائیل به این کشور مقابله کرده و در این صورت اسرائیل که برای ده‌ها سال به راحتی و با کمترین آزار می‌توانست به سوریه حمله کند از این پس دیگر نمی‌تواند وارد آسمان سوریه شود. کارشناسان معتقدند اعطای سامانه پیشرفته اس 300 به سوریه، آن هم پس از پیروزی جبهه مقاومت بر اکثر تروریست‌ها که به اصطلاح، پیروزی در زمین محسوب می‌شود، آسمان این کشور را هم امن کرده و همین موضوع زمینه را برای دفع حملات رژیم صهیونیستی بیش از گذشته فراهم خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0061 sec