printlogo


کد خبر: 199809تاریخ: 1397/7/16 00:00
اخبار

پرونده‌های مفاسد اقتصادی  سریع‌تر بررسی شود
آیت‌الله‌العظمی ناصر مکارم ‌شیرازی روز گذشته در دیدار فرمانده نیروی انتظامی با وی که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، در سخنانی ضمن انتقاد از طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی اظهار داشت: دستگاه قضایی مدت‌هاست می‌گوید با مفسدان اقتصادی برخورد می‌کنیم اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌کنیم، زیرا تشریفات زیادی در رسیدگی به پرونده‌های قضایی وجود دارد. به گزارش مهر، وی با بیان اینکه باید هر چه سریع‌تر به پرونده‌های فساد اقتصادی رسیدگی شود، گفت: فعالیت دستگاه قضایی در کشور مکمل فعالیت‌های نیروی انتظامی است. آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین با بیان اینکه نیروی انتظامی در نظام اسلامی وظیفه سنگینی بر عهده دارد، افزود: فضای مجازی وظیفه نیروی انتظامی را سنگین‌تر کرده است. مفسر قرآن کریم ادامه داد: فضای مجازی مرتبط با بسیاری امور است. بنابراین باید برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی تلاش شود، البته نمی‌توانیم از همه این آسیب‌ها پیشگیری کنیم. وی بیان کرد: متأسفانه شاهد همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط درباره فضای مجازی نیستیم و برخی دستگاه‌ها نسبت به این مسأله بی‌تفاوت هستند و در این‌باره هیچ‌گونه دلسوزی وجود ندارد.

اژه‌ای: مجازات مدیر سکه ثامن متفاوت خواهد بود
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای‌ ظهر روز گذشته در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس‌کل دادگستری کردستان در جمع خبرنگاران در سنندج، در رابطه با پرونده‌ مربوط به سکه ثامن اظهار کرد: همیشه توصیه کرده‌ایم اگر افراد به هر دلیلی مرتکب جرمی می‌شوند از کشور خارج نشوند این به نفع آنهاست در کشور بمانند و از خودشان دفاع کنند. به گزارش فارس، وی تصریح کرد: کسی که از کشور خارج شود، چون یک آدم فراری محسوب می‌شود پیوسته در عذاب و رنج خواهد بود در صورتی که اگر این افراد بمانند و از خود دفاع کنند شاید واقعا دفاع آنها توجیه لازم را داشته باشد و تبرئه شوند و اگر هم محکوم شدند معلوم نیست این مجازات سنگین‌تر از چیزی باشد که از کشور فرار کنند. وی خاطرنشان کرد: الان دولت جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که می‌تواند تلاش کند و برخی از مجرمان را به کشور بازگرداند اما تعیین مجازات برای مجرمی که فرار کرده و از طریق اینترپل به کشور بازگردانده می‌شود متفاوت خواهد بود. وی اضافه کرد: به کسانی که به هر دلیل جرمی مرتکب یا به انجام جرمی متهم شده‌اند و الان در خارج از کشور هستند این توصیه را دارم به نفع‌شان است که بازگردند و از انفاق‌های قانونی بهره‌مند شوند. محسنی‌اژه‌ای افزود: متاسفانه برخی کشورها بر‌خلاف تعهدات خود حتی در موضوع پرونده‌های مفاسد اقتصادی حاضر به همکاری در زمینه دستگیری و استرداد مجرمان نیستند .

اسرائیل توصیه ژنرال سلامی را  جدی بگیرد
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی رای‌الیوم  که از لندن به‌روزرسانی می‌شود، یادداشت روز خود را با این سوال مطرح کرد که «آیا نتانیاهو توصیه ژنرال سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را جدی می‌گیرد و برای نجات جانش تمرین شنا در مدیترانه را آغاز خواهد کرد؟». به گزارش فارس، نویسنده با بیان اینکه چرا نتانیاهو تهدیدهای خود درباره تاسیسات هسته‌ای محرمانه ایران و انبارهای موشک حزب‌الله را که در تریبون سازمان ملل از آن سخن گفت عملی نمی‌کند، پرسید لبنانی‌ها چگونه با پیام‌های واتس‌آپی اسرائیل مبنی بر هشدار درباره حمله‌ای جدید برخورد می‌کنند؟ به نوشته رای‌الیوم، عطوان نوشت: این توصیه بسیاری از جمله ما را شگفت‌زده کرده، هرچند حرف جدیدی نیست؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله چنین توصیه‌ای را چند ماه قبل کرده بود اما نه خطاب به نتانیاهو بلکه به طور کلی اسرائیلی‌ها و از آنها خواست برای حفظ جان خود از راه دریا به کشورهایی که از آنجا آمدند بگریزند چون اگر موشک‌های حزب‌الله به شهرهای اسرائیلی شلیک شود، وقتی برای نجات جان خود ندارند. سردبیر این روزنامه فرامنطقه‌ای در بخش دیگری از یادداشت خود آورده است: در سایه تهدیدهای حزب‌الله و قدرت استراتژیک موشکی ایران و همچنین احیا شدن ارتش سوریه و تسلط آن بر بیش از 90 درصد از خاک سوریه در حالی که به تجربیات بزرگی در جنگ دست یافته است، به اسرائیل توصیه می‌کنم سفارش ژنرال سلامی را کاملا جدی بگیرد، این مرد شوخی ندارد و زمان زورگویی اسرائیل به پایان رسیده است.


Page Generated in 0/0205 sec