printlogo


کد خبر: 199810تاریخ: 1397/7/16 00:00
اخبار

تقدیر سردار غیب‌پرور از حضور فرمانده کل قوا در اجتماع بسیجیان
سردار غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی پیامی به نمایندگی از آحاد بسیجیان از حضور اثربخش و معنوی مقام معظم فرماندهی کل قوا مدظله‌العالی در اجتماع بزرگ اقتدار عاشورایی تقدیر و تشکر کرد. در بخشی از این پیام آمده است: خدای بزرگ را شاکریم که در ماه پیروزی خون بر شمشیر، میزبانی خورشید پرفروغ ولایت، امام‌المسلمین و نایب امام عصر ارواحنا فداه را در اجتماع بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد(ص)۲ نصیب ما فرمود. به نمایندگی از آحاد بسیجیان از حضور اثربخش و معنوی فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی که مکانی شد برای رفع عطش از زمزم ولایت، تقدیر و سپاسگزاری می‌نمایم. به فضل خدای بزرگ این  تجدید میثاق تا ابد در دفتر بسیج به یادگار خواهد‌ماند.

تکذیب اظهارات ضدایرانی منتسب به رئیس‌جمهور عراق
در پی انتساب برخی مواضع ضدایرانی به رئیس‌جمهوری جدید عراق در فضای مجازی از جمله تصمیم به عدم خرید برق از ایران یا آنچه لزوم خروج شبه‌نظامیان ایران از عراق خوانده شده، «محمد اورامی» مشاور رسانه‌ای برهم صالح در گفت‌وگو با ایرنا، به طور قاطع آن را تکذیب کرد. این مطلب تحت عنوان جدیدترین توئیت رئیس‌جمهوری عراق منتشر شده است در حالی که در اکانت رسمی برهم صالح اثری از آن وجود ندارد. اورامی با تکذیب این سخنان تاکید کرد این سخنان توسط اکانت‌های توئیتری جعلی منتشر شده و هیچ ارتباطی با رئیس‌جمهوری عراق ندارد. وی افزود: تنها گفت‌وگوی رسانه‌ای برهم صالح بعد از کسب این پست گفت‌وگو با شبکه (شبه رسمی) العراقیه عراق بوده و وی هیچ گفت‌وگویی با هیچ رسانه دیگری نداشته است. مشاور رسانه‌ای برهم صالح تاکید کرد: برخی اکانت‌های جعلی با انتشار اخبار دروغین درصدد تنش‌آفرینی هستند. اورامی در ارتباط با سیاست‌های مورد نظر رئیس‌جمهوری جدید عراق اظهار داشت: سیاست رئیس‌جمهوری جدید عراق توسعه روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه بویژه ایران است.

با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) انجام شد
کشف محموله یک تنی قاچاق هروئین
بزرگ‌ترین محموله قاچاق هروئین به میزان یکهزار و 75 کیلوگرم توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان آذربایجان غربی پیش از ارسال به اروپا، کشف و ضبط شد. به گزارش ایرنا، این محموله که قرار بود توسط یک باند بین‌المللی قاچاق مواد مخدر به اروپا ترانزیت شود، در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی و حین خروج از منطقه مرزی بازرگان کشف شد. در این عملیات تعدادی از قاچاقچیان این باند بین‌المللی که مواد مخدر را به صورت ماهرانه‌ای در کالای صادراتی جاسازی کرده بودند، دستگیر شدند. این محموله بزرگ‌ترین محموله هروئین کشف شده در سال‌های  گذشته است که ارزش تقریبی آن چند 10 میلیون دلار (قریب 400 میلیارد تومان) برآورد می‌شود.

لابی‌گری گروهک «کومله» علیه ایران در واشنگتن
یک رسانه آمریکایی روز شنبه گزارش داد یک گروهک کردی، «کومله»، جدیدترین گروهی است که قصد موج‌سواری روی مواضع ضدایرانی دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را دارد. به گزارش تسنیم، پایگاه خبری- تحلیلی «المانیتور» گزارش داد این گروهک که سرچشمه‌های کمونیستی دارد اواخر ماه میلادی گذشته فعالیت خود در واشنگتن را به‌عنوان یک گروه لابی‌گر که «قصد برقراری روابط مستحکم و پایدار» با دولت ترامپ دارد به‌ثبت رسانده است. المانیتور تصریح کرد گروهک «کومله» در سال‌های گذشته در کنگره آمریکا به فعالیت‌های لابی‌گری اشتغال داشته است. طبق این گزارش، «صالح بایزیدی» که شهروند کاناداست و خودش را روزنامه‌نگار معرفی می‌کند به‌صورت داوطلبانه فعالیت‌هایی مانند نوشتن یادداشت در رسانه‌ها، ملاقات با مقام‌های آمریکایی و حضور در اندیشکده‌های آمریکایی انجام داده است. او که خودش را نماینده آمریکا برای گروهک کومله معرفی می‌کند گفت به این دلیل فعالیت‌های لابی‌گری‌اش را ثبت کرده که اطمینان پیدا کند دیدارهایش با مقام‌های دولتی، قانونی محسوب می‌شود. فعالیت‌های این گروه کردی ذیل قانونی موسوم به «قانون ثبت عاملان کشورهای خارجی» به‌ثبت رسیده؛ هدف از این قانون، رصد منافع سیاسی افراد وابسته به کشورهای خارجی است. المانیتور نوشته بایزیدی و سایر مقام‌های کومله از سال 2015 در تلاش برای جلب حمایت اعضای کنگره بوده‌اند.


Page Generated in 0/0112 sec