printlogo


کد خبر: 199849تاریخ: 1397/7/17 00:00
اخبار

«سرو زیرآب» به سینماها می‌آید
سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به اینکه قرارداد «سرو زیر آب» بسته شده است، بیان کرد «آهوی پیشونی سفید ۲» به مناسبت هفته کودک اکران می‌شود. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به تازه‌ترین مصوبات این شورا گفت: در جلسه روز دوشنبه (۱۶ مهر) شورای صنفی نمایش، مقرر شد تا فیلم سینمایی «لس‌آنجلس-تهران» به کارگردانی تینا پاکروان از روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه به جای «سوفی و دیوانه» به کارگردانی مهدی کرم‌پور در گروه سینمایی کورش اکران شود. وی با اشاره به اینکه اکران «سوفی و دیوانه» در زیرگروه سینمایی خود ادامه دارد، بیان کرد: به مناسبت هفته کودک فیلم «آهوی پیشونی سفید ۲» به کارگردانی جواد هاشمی در گروه زندگی از چهارشنبه ۱۸ مهر ماه روی پرده سینماها می‌رود. قرارداد فیلم «سرو زیر آب» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر در گروه سینمایی آزادی بعد از «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی بسته شده است.


«اعتراض خاموش» در جشنواره حقیقت
«اعتراض خاموش» متقاضی حضور در جشنواره حقیقت شد. به گزارش «وطن‌امروز»، میکائیل دیانی، کارگردان مستند اجتماعی «اعتراض خاموش» درباره این اثر گفت: این مستند نیمه‌بلند اجتماعی به موضوع خودکشی و وضعیت آن در ایران و بحران خودکشی‌‌های اعتراضی می‌پردازد و چهار روایت از چهار خودکشی را به تصویر کشیده است. دیانی همچنین با اشاره به روند ساخت این اثر مستند اظهار کرد: ساخت این مستند یک سال زمان برده و با کار پژوهشی و آماری همراه بوده است که تابستان امسال تکمیل شد و پس از چند اکران خصوصی برای کارشناسان و اهالی رسانه، تدوین نهایی آن برای شرکت در جشنواره «سینما حقیقت» آماده شده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: نخستین اکران عمومی مستند «اعتراض خاموش» در جشنواره سینماحقیقت امسال خواهد بود و احتمالا با توجه به برخی حساسیت‌های پیرامون موضوع این اثر، بعد از آن هم بیشتر در جمع‌‌های تخصصی اکران خواهد شد.


«رستاخیز داعش» به چاپ سوم رسید
کتاب «رستاخیز داعش» نوشته ویلیام مک‌کنتس و با ترجمه حامد قدیری برای سومین بار توسط نشر اسم چاپ و روانه کتابفروشی‌ها شد. به گزارش «وطن‌امروز»، کتابِ «رستاخیز داعش»؛ تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی، حاصل تحقیقات و مطالعات ویلیام مک‌کنتس بر گروه‌های تکفیری است. رستاخیز داعش ‏روایتی شبه‌داستانی است که با ذکر مستندات و منابع توانسته از کیفیت علمی مناسبی برخوردار باشد. در این کتاب اطلاعات زیادی درباره تحولات القاعده و داعش بیان شده است که اغلب این اطلاعات برای نخستین بار به صورت مکتوب ارائه شده و پی‌نوشت‌های کتاب نیز مخاطب را به منابع دست اول گروه‌های تکفیری ارجاع می‌دهد. هم‌اکنون ترجمه رستاخیز داعش که از آثار پرفروش در حوزه‌ تکفیری‌ها و داعش در سطح جهان است، در کمتر از ۲ سال از سوی انتشارات اسم به چاپ سوم رسیده و با ۴۱۶ صفحه روانه کتابفروشی‌ها شده است.

ادغام جشنواره‌های بین‌المللی  شعر و داستان انقلاب
با ادغام بخش‌های شعر و داستان، یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان انقلاب، فروردین‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، به منظور گسترش و ارتقای کیفی روند برگزاری، بازدهی هر چه بیشتر و هم‌افزایی تلاش‌های شاعران و نویسندگان جوان و باتجربه، در یازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر و داستان، 2 بخش اصلی یادشده به طور همزمان پذیرای آثار شرکت‌کنندگان این رقابت ادبی هستند. گفتنی است جشنواره بین‌المللی شعر انقلاب پیش از این در دی ماه هر سال و جشنواره بین‌المللی داستان انقلاب (جایزه امیرحسین فردی) در فروردین ماه برگزار می‌شدند که با ادغام 2 بخش، این رویداد ادبی همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در فروردین‌ماه سال 98 برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0065 sec