printlogo


کد خبر: 199852تاریخ: 1397/7/17 00:00
ترابی از شکایت تراکتورسازی تبرئه شد
فرار خرید قرمزها از محرومیت

کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال رای خود را درباره شکایت باشگاه تراکتورسازی تبریز درباره مهدی ترابی اعلام کرد. در پی شکایت باشگاه تراکتورسازی تبریز از مهدی ترابی، کمیته تعیین وضعیت فدراسیون پس از رسیدگی به این پرونده اعلام کرد: قرارداد منعقد و درخواست باشگاه تراکتورسازی تبریز منطبق با مقررات تشخیص داده نشده و رد می‌شود. البته این حکم غیرقطعی است و تراکتوری‌ها می‌توانند به آن معترض باشند. این در حالی است که روز 13 تیرماه باشگاه تراکتورسازی اعلام کرد از مهدی ترابی و باشگاه پرسپولیس به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرده و خواستار محرومیت باشگاه پرسپولیس از نقل‌وانتقالات و همچنین مهدی ترابی از حضور در میادین شده است. تبریزی‌ها اعتقاد داشتند ترابی پیش از عقد قرارداد با پرسپولیس، به تراکتورسازی پیوسته و نمی‌توانست همزمان با قرمزها قرارداد ببندد و در سایپا هم بازی کند! حتی محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی در نخستین نشست خبری‌اش در میان خبرنگاران گفت: روی بازگشت ترابی حساب باز کرده‌ایم و او حتما در تراکتور حضور خواهد داشت. وی همچنین در گفت‌وگویی جالب اظهار داشت: باشگاه تراکتورسازی را با ترابی خریده‌ام. در ابتدای این داستان، پرسپولیسی‌ها اضطراب زیادی از این بابت داشتند و می‌ترسیدند همچون 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی اخیر، از پنجره نقل‌و‌انتقالاتی زمستان هم محروم شوند اما حالا با این حکم کمیته تعیین وضعیت و در صورت عدم اعتراض باشگاه تراکتورسازی، می‌توانند با خیال راحت منتظر 28 آذر و حضور مهدی ترابی در تمرینات تیم‌شان باشند. پیش‌تر گفته می‌شد ترابی با تراکتوری‌ها تفاهم کرده بود که اگر این تیم نظامی ماند و اگر او خواست به خدمت سربازی برود، راهی تبریز شود اما هم این باشگاه به بخش خصوصی واگذار شد و هم مهدی ترابی تصمیم گرفت تحصیل دانشگاهی‌اش را ادامه بدهد و حداقل به مدت 4 تا 5 سال معاف باشد. البته پس از اعلام حکم، سران 2 باشگاه و همچنین مهدی ترابی واکنشی به این موضوع نداشته‌اند و بیش از همه باید منتظر صحبت‌های محمدرضا زنوزی و مدیران باشگاه تراکتورسازی در این زمینه باشیم و ببینیم آیا آنها به این حکم اعتراض دارند یا خیر؟ البته سود بزرگ را در این بین باشگاه پرسپولیس کرد. برانکو روی ترابی در نیم‌فصل دوم حساب ویژه‌ای باز کرده است. بعد از رفتن وحید امیری قرمزها هنوز هیچ وینگری در حد و انداره‌های او پیدا نکرده‌اند و گفته می‌شود مهدی ترابی بهترین گزینه برای برانکو در آن منطقه از زمین است.
وثوق‌ احمدی: نه مهر داشت نه تاریخ!
روزبه وثوق‌احمدی، رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گفت در قرارداد باشگاه تراکتورسازی با مهدی ترابی، نه تاریخ قید شده بود نه مهر باشگاه وجود داشت. روزبه وثوق‌احمدی درباره پرونده شکایت باشگاه تراکتورسازی تبریز از مهدی ترابی اظهار داشت: باشگاه تراکتورسازی اعلام کرده بود با ترابی در اواخر فصل 97-96 قرارداد بسته‌ است، بازیکنی که در گذشته قرارداد 4 فصله با سایپا هم منعقد کرده بود. باشگاه تراکتورسازی از ترابی شکایت کرده و مدعی شده بود او قرارداد خود را نقض کرده و باید برای این تیم بازی کند. وی افزود: از طرفی، در رسانه‌ها مطرح شد ترابی با باشگاه پرسپولیس هم قرارداد امضا کرده است، به همین دلیل تشکیل پرونده دادیم. در رسیدگی به این پرونده، به این نتیجه رسیدیم که تراکتورسازی با ترابی در اواخر فصل 97-96
و خارج از پنجره نقل‌وانتقالات قراردادی برای فصول 98-97 و 99-98  بسته که در آن علاوه بر قید نشدن تاریخ، مبلغ قرارداد هم عنوان نشده است. ما از طرفین پرونده و حتی واسطه این قرارداد تحقیق کردیم و به این نتیجه رسیدیم قراردادی امضا شده اما تاریخ و مبلغ قرارداد عنوان نشده است. تنها یک بند به عنوان پاداش قید شده که سال اول حضورش در تراکتورسازی مبلغی خواهد گرفت و برای فصل بعد و در صورتی که سربازی‌ ترابی ادامه پیدا کند، این پاداش بالاتر رفته و مبلغ دیگری به عنوان پاداش داده می‌شود. همچنین در قرارداد، مهر باشگاه تراکتورسازی دیده نمی‌شود، در صورتی که در قرارداد قید شده که اعتبار این قرارداد منوط به مهر باشگاه است. رئیس کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: زمانی که ترابی با باشگاه تراکتورسازی قرارداد امضا کرد، دفترچه اعزام به خدمت داشت اما سربازی یک نفر زمانی آغاز می‌شود که به خدمت اعزام شده باشد که ترابی اعزام نشده بود. ترابی پیش از منعقد کردن قراردادش با تراکتورسازی، از سربازی رفتن انصراف داده و از قانون نظام وظیفه استفاده کرد و مجدداً معافیت تحصیلی گرفت. ترابی از معافیت تحصیلی‌اش استفاده کرد تا سربازی رفتنش منتفی شود، در صورتی که از نظر کمیته وضعیت، قرارداد او با تراکتورسازی منوط به سربازی رفتن او بود. علاوه بر این موارد، بخشنامه جدیدی هم از سوی ستاد نیروهای مسلح منتشر شد که بازیکنان ملی‌پوش تا 30 و بازیکنان لیگ برتری تا 28 سالگی معاف از رفتن به سربازی هستند که این بخشنامه هم مد نظر کمیته وضعیت قرار گرفته است.
 


Page Generated in 0/0067 sec