printlogo


کد خبر: 199870تاریخ: 1397/7/17 00:00
چهارگوشه

چین: رئیس اینترپل فاسد است
دولت چین اعلام کرد «منگ هونگوی» رئیس پیشین پلیس بین‌الملل (اینترپل) به اتهام دریافت رشوه و قانون‌شکنی در این کشور تحت بازداشت است. این در حالی است که سازمان مبارزه با فساد مالی چین دیروز تایید کرد وی در چین بازداشت شده و تحقیقات از او به اتهام قانون‌شکنی در جریان است. پلیس بین‌الملل دیروز اعلام کرد «منگ هونگوی» از سمت خود استعفا کرده و قرار است تا انتخابات جدید در ماه نوامبر یکی از مقامات کره‌جنوبی  ریاست اینترپل را برعهده داشته باشد. وزارت امنیت ملی چین که «منگ هونگوی» معاون آن بود در بیانیه‌ای بازداشت او را درست و عاقلانه توصیف و اعلام کرد این اقدام نشان‌دهنده عزم دولت برای ادامه مبارزه با فساد است.

اون به مسکو می‌رود
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست ‌جمهوری روسیه اعلام کرد مسکو از «کیم جونگ‌ اون» رهبر کره‌شمالی برای سفر به روسیه دعوت کرده است. سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه ضمن اعلام این خبر به خبرنگاران، تاریخ دقیق این سفر را مشخص نکرده است. این در حالی است که «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی  اعلام کرد: در راستای تحولات جدید شبه‌جزیره، «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی به روسیه و «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهوری چین نیز در آینده به کره‌شمالی سفر خواهند کرد.

پاول: ترامپ خودمحور است
کایل پاول، وزیر خارجه سابق آمریکا می‌گوید دوران ترامپ گفتمان دولتی در این کشور را تغییر داده است. پیش از این در آمریکا عرف بر این بود که «ما مردم آمریکا» در میان سیاستمداران رواج داشت اما ترامپ این گفتمان را به «من رئیس جمهور آمریکا» تغییر داده است. او در همین حال تاکید دارد ترامپ آمریکا را منزوی کرده و با خطاب کردن رسانه‌ها به عنوان دشمنان ملت، هرج و مرج ایجاد کرده است.

آماده‌باش رژیم صهیونیستی  برای جنگ در غزه
 نخست‌وزیر اسرائیل به کابینه امنیتی این رژیم اعلام کرده است اسرائیل برای عملیات نظامی در نوار غزه آماده است. کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل به نقل از بنیامین نتانیاهو، اعلام کرد: «ما برای عملیات نظامی در نوار غزه آماده می‌شویم و این، فقط حرف توخالی نیست». رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند اسرائیل درباره تعامل با وضعیت کنونی در نوار غزه به بن‌بست رسیده است؛ در صورتی‌ که «حماس» موفق به دریافت امتیازاتی از اسرائیل نشود تظاهرات و درگیری‌ها همچنان طی ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.  ارتش اشغالگر طی روزهای اخیر نیروهای نظامی‌اش در نوار غزه را تقویت و سامانه‌های گنبد آهنین بیشتری مستقر کرده است.

هشدار درباره تبدیل‌ شدن بحرین  به «روهینگیای کوچک»
 مردم بحرین با برگزاری تظاهرات در منطقه ابوصبیع، حمله رژیم آل‌خلیفه به مراسم عاشورایی و بازداشت خطیبان و متولیان حسینیه‌ها و بازداشت شهروندان و پایین آوردن نشانه‌ها و پلاکاردهای مربوط به عزاداری امام حسین(ع) را محکوم کردند. بر اساس گزارش انجمن حقوق بشر بحرین، تجاوزات شامل ۳۳ منطقه در استان‌های مختلف بود و ۱۴۵ مورد نقض حقوق شهروندان ثبت شده است. باقر درویش، رئیس انجمن حقوق بشر بحرین تأکید کرد که ظلم طایفه‌ای و تبعیض دینی و به حاشیه راندن باعث می‌شود بحرین به «روهینگیای کوچک» تبدیل شود. مقامات رژیم آل خلیفه از سال ۲۰۱۱ کمپین گسترده‌ای را علیه شیعیان و مخالفان و فعالانی که خواهان دموکراسی در کشور هستند، به راه انداخته‌اند.

انفجارهای تروریستی در بغداد
روز گذشته بر اثر انفجارهای تروریستی در پایتخت عراق 3 نفر زخمی شدند. روز یکشنبه نیز انفجار یک خودروی شخصی در منطقه «النصر و السلام» واقع در غرب بغداد، یک زخمی برجای گذاشت.  در همین حال ستاد فرماندهی عملیات بغداد روز یکشنبه اعلام کرد 3 فرد تروریست که با کمربندهای انفجاری قصد حمله به زوار اربعین حسینی(ع) در منطقه «رضوانیه» در جنوب بغداد را داشتند در اقدام نیروهای امنیتی به هلاکت رسیدند. وضعیت امنیت عمومی عراق از جمله بغداد پایتخت در طول سال جاری نسبت به گذشته آرام‌تر بوده اما هر از چندی عناصر پراکنده گروه‌های تروریستی از جمله داعش دست به عملیات ناامنی برای برهم زدن ثبات در عراق می‌زنند.


Page Generated in 0/0064 sec