printlogo


کد خبر: 199873تاریخ: 1397/7/17 00:00
اخبار

گزینه‌های پیشنهادی 4 وزارتخانه
قرار است امروز رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی صنعت‌، معدن و تجارت، راه‌وشهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را معرفی کند. به گزارش ایلنا، بر این اساس «علی‌اکبر حاج‌محمدی» گزینه پیشنهادی وزارت راه‌وشهرسازی، «رضا ویسه» گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، «فرهاد دژپسند» گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی و محمد شریعتمداری گزینه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند. دژپسند فارغ‌التحصیل رشته اقتصاد در دوره دکترا از دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است. وی اکنون رئیس مرکز پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان برنامه و بودجه است. ویسه در حال حاضر معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور بوده و در دولت هشتم به عنوان معمار اصلی صنعت خودروی ایران شناخته شد. علی‌اکبر حاج‌محمدی نیز هم‌اکنون ریاست امور پایش، ارزیابی و اطلاعات مدیریت سازمان برنامه و بودجه را بر عهده دارد. از سوی دیگر قرار است محمد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شود. در همین باره محمدحسین فرهنگی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شریعتمداری به علت استعفا در جلسه کمیسیون صنایع و معادن برای بررسی استیضاحش حضور پیدا نکرد.


راهکارهای بخش خصوصی  برای مشکلات ارزی و تجاری
رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مسائل ارزی و تجاری به تشریح نتایج این سیاست‌ها در اقتصاد پرداخته و برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری راهکارهایی ارائه کرده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی ایران، غلامحسین شافعی در نامه‌ای  به اسحاق جهانگیری پس از تشریح سیاست‌گذاری‌های اخیر دولت و اتفاقات به وجود آمده در پی این سیاست‌ها، راهکارهایی را برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری پیشنهاد کرده که شامل موارد زیر است: منع تخصیص ارز یارانه‌ای 4200 تومانی برای کالاها و خدمات، واگذاری تأمین ارز برای نیازهای قانونی کشور به بازار ثانویه ارز،  اجازه داده شود عرضه و تقاضای واقعی نرخ ارز را در این بازار تعیین کند، صنایع کوچک و متوسط 80 درصد و صنایع بزرگ 90 درصد ارز حاصل از صادرات خود را در بازار ثانویه عرضه کنند، دولت ارز قابل عرضه خود را در بازار ثانویه به فروش برساند و مازاد درآمد آن را در صندوقی مجزا نزد بانک مرکزی واریز کند، نظام سهمیه‌بندی سوخت‌های قاچاق‌پذیر (بنزین و گازوئیل) برقرار شود و مازاد بر سهمیه با نرخ آزاد به فروش رسیده و در همان صندوق قرار گیرد، حداقل 50 درصد درآمد واریزی به صندوق به‌صورت یارانه نقدی به حساب دهک‌های 5 الی 7 پرداخت شود، همه مقرراتی که در چند ماه گذشته برای واردات و صادرات وضع شده است اصلاح شود، معافیت‌های مالیاتی صادرات مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور اعم از پتروشیمی، فولاد، مس، آلومینیوم و برخی مواد معدنی حذف شود و حقوق ورودی مواد اولیه و ماشین‌آلات به صفر برسد.


تعلیق یک‌ماهه پروانه شرکت‌های حمل‌ونقل متخلف
مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری با اشاره به تعلیق یک‌ماهه پروانه ۹۵ شرکت حمل‌ونقل بار به دلیل تخلف گفت: این شرکت‌ها جوگیر شدند و در صورت تکرار تخلف پروانه آنها به صورت دائم لغو می‌شود. عباسعلی بنی‌اسدی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه در حمل‌ونقل جاده‌ای نظارت توسط سازمان راهداری اعمال می‌شود، افزود:‌ از ابتدای امسال و پس از اتفاقات بار اول مربوط به کامیون‌داران کمیسیون‌های ویژه‌ای تشکیل شده بود. وی با تاکید بر اینکه تمرکز این کمیسیون‌ها رسیدگی به شکایت رانندگان است، اضافه کرد: خیلی راحت می‌توانیم بررسی کنیم آیا اطلاعات و ارقام درج‌شده در بارنامه درست است یا خیر؟ رانندگان شماره بارنامه و نام شرکت صادرکننده را به ما می‌دهند. بلافاصله می‌توانیم بارنامه را کنترل کنیم. وی تصریح کرد: همواره به رانندگان اعلام کرده‌ایم چنانچه شرکت‌ها به دلیل شکایت، باری ندهند بشدت با آنها برخورد می‌کنیم. وی با اعلام اینکه نمونه این برخوردها پایانه تهران بود، افزود: وقتی شرکت در حال بررسی بارنامه بود، راننده در مسیر برای بارگیری بود. شرکت حمل‌ونقل با صاحب کالا تماس گرفته و می‌گوید بار فلان راننده را لغو کنید، چون رفته و شکایت کرده است. وی اضافه کرد: کامیون‌دارانی که کامیون آنها از سوی افراد ناشناس آسیب دیده بر اساس مصوبه دولت، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به صورت نقدی خسارت آنها را جبران می‌کند.


Page Generated in 0/0343 sec