printlogo


کد خبر: 199874تاریخ: 1397/7/17 00:00
اخبار

قیمت پراید  به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید
در ادامه کاهش قیمت خودرو در روزهای اخیر، قیمت‌ها در بازار خودرو دیروز نیز کاهش یافت به‌گونه‌ای که پس از ماه‌ها قیمت پراید ۱۳۱ به زیر ۳۰ میلیون تومان رسید. سعید موتمنی، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان، نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: قیمت خودروهای داخلی بین ۲ تا ۴ میلیون تومان کاهش یافته است. وی با بیان اینکه قیمت پراید ۱۳۱ از حدود ۳۱ میلیون تومان به ۲۹ میلیون تومان رسیده است، خاطرنشان کرد: قیمت پراید ۱۱۱ از حدود ۳۵ میلیون تومان به ۳۴ میلیون تومان و قیمت پژو ۴۰۵ نیز از حدود ۵۱ میلیون تومان به ۴۹میلیون تومان کاهش یافته است. وی ادامه داد:‌ در یک هفته اخیر قیمت خودروهای مونتاژی تولید داخل همچون ۲۰۰۸ نیز به طور میانگین بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان کاهش یافته است. وی دلیل کاهش قیمت خودرو را افزایش عرضه از سوی فروشندگان دانست. موتمنی تصریح کرد: اگر روند کاهشی نرخ ارز ادامه داشته باشد باز هم شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود. در همین حال، رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس نهم گفت: شائبه وام‌دار بودن برخی نمایندگان به خودروسازان جدی است. علی علیلو در گفت‌وگو با الف با اشاره به اینکه مشکل اصلی صنعت خودروی کشور، قیمت‌گذاری نیست، بلکه انحصار، تصدی‌گری و مدیریت دولتی در صنعت خودرو است، افزود: اسناد و مدارک نشان می‌دهد رانت‌های زیادی در این زمینه ایجاد شده که متاسفانه برخی نمایندگان هم از این وضعیت حمایت می‌کنند. وی تصریح کرد: متاسفانه برخی نمایندگان مجلس ناخواسته از مدیریت و انحصار دولتی در صنعت خودرو حمایت می‌کنند.


همتی: ریسک خرید دلار بالاست
رئیس‌کل بانک مرکزی به مردم قول داد که هیچ محدودیتی برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی کشور وجود ندارد. به گزارش تسنیم، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران گفت: برای ما بحث دارو و تجهیزات پزشکی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌خواهیم این اطمینان را به مردم بدهیم که بانک مرکزی تمام‌قد حمایت می‌کند، طوری که از اول سال تاکنون حدود 3 میلیارد دلار برای واردات دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تأمین کردیم که بخشی در بودجه وزارت بهداشت بوده و بخشی هم از طریق زیرمجموعه‌های مرتبط با وزارت بهداشت تأمین شده است. وی اضافه کرد: حتی مبالغ کلان معادل چند صد میلیون دلار را به‌صورت آماده در اختیار وزارت بهداشت گذاشتیم تا هر لحظه که احساس نیاز کند بتواند خریدش را انجام دهد. همتی درباره بازار ارز و سکه گفت: بازار ارز و سکه محصول خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست، زیرا ریسکش بالاست، بنابراین درخواست ما این است که مردم برای سرمایه‌گذاری خود به محصولات و ابزارهای دیگر سرمایه‌گذاری توجه کنند.


ثبت‌سفارش کالا استانی شد
براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت از این پس درخواست‌های ثبت‌سفارش کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی و تجاری در استان‌ها بررسی می‌شود. به گزارش تسنیم، محمد شریعتمداری با ارسال نامه‌ای به  روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها شرایط  جدید بررسی درخواست‌های ثبت‌سفارش واردات واحدهای تولیدی و تجاری  را ابلاغ کرد. در این ابلاغیه آمده است: «نظر به لزوم حفظ انسجام مسؤولیت‌های محوله به رؤسای سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان‌های کشور در راستای بهبود اجرای هرچه مطلوب فرآیندهای خدمات‌رسانی به فعالان بخش خصوصی و ساماندهی و مدیریت بازار ارز، ضمن ابلاغ دستورالعمل چگونگی بررسی درخواست‌های ثبت‌سفارش واحدهای تولیدی و تجاری استان‌ها گروه‌های کالایی دو و سه، مسؤولیت بررسی درخواست‌های ثبت‌سفارش واحدهای تولیدی و تجاری به آن استان واگذار می‌شود. از سوی دیگر وزیر صنعت، معدن و تجارت صادرات سیب‌زمینی، خوراک دام و طیور و رب گوجه‌فرنگی را ممنوع اعلام کرد. شریعتمداری در نامه‌ای به فرود عسگری، رئیس گمرک صادرات این چند محصول را از20 مهر 1397 ممنوع اعلام کرد.
 


Page Generated in 0/1705 sec