printlogo


کد خبر: 199878تاریخ: 1397/7/17 00:00
اخبار

کار دشمن تحریم  و عملیات روانی است
رئیس قوه‌قضائیه گفت: در طول ۴۰ سال گذشته آمریکا‌یی‌ها و اذناب‌شان هر آنچه داشتند را برای توطئه علیه ایران به کار گرفتند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی که روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: امروز کار دشمن تحریم و عملیات روانی است. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: در طول ۴۰ سال گذشته از زمان پیروزی انقلاب تاکنون، دشمنان جمهوری اسلامی بویژه آمریکا‌یی‌ها و اذناب‌شان هر آنچه داشتند علیه جمهوری اسلامی به کار گرفتند. وی افزود: این کشورها از تحریک اقوام در اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران، از جنگ 8 ساله علیه کشور ما، از کودتا، تحریم‌های متمادی و هر آنچه برای آنها مقدور بوده کوتاهی نکردند و امروز می‌دانند که جمهوری اسلامی ایران قدرتمندتر از همیشه در منطقه حاضر شده و همین موضوع باعث نگرانی آنها شده است. رئیس قوه‌قضائیه گفت: این کشورها با وجود فشارها و عملیات و جنگ روانی که در طول 40 سال گذشته بر ملت ما تحمیل کردند و مدت‌ها وعده می‌دادند تا 3-2 ماه دیگر این نظام متلاشی خواهد شد، می‌بینند که نظام جمهوری اسلامی ایران مقتدر‌‌‌‌‌‌تر از همیشه است.

آغاز جلسات رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در لاهه
جلسات رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری، پیرامون پرونده توقیف 2 میلیارد دلار از اموال مردم ایران توسط واشنگتن، از روز گذشته در لاهه آغاز شد. به گزارش، میزان این جلسه به ارائه استدلال‌های شفاهی نماینده آمریکا اختصاص داشت. نماینده ایران در این دادگاه، دادخواست کشورمان را در پرونده توقیف 2 میلیارد دلاری، در روز چهارشنبه (۱۸مهر) تشریح خواهد کرد. روند رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری پیرامون پرونده توقیف 2 میلیارد دلار از اموال مردم ایران، تا روز جمعه (۲۰مهر) ادامه خواهد داشت.  اول اردیبهشت ۱۳۹۵ برابر با ۲۰ آوریل ۲۰۱۶، دیوان عالی آمریکا با صدور رأیی به دادگاه‌های این کشور اجازه داد در رسیدگی به دادخواهی قربانیان جرائم تروریستی تا سقف ۲ میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه ایران را برای پرداخت غرامت استفاده کنند. از این رأی دیوان عالی آمریکا با عنوان راهزنی مدرنِ اموال مردم ایران یاد شد.

علی لاریجانی به ترکیه سفر کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر دیروز تهران را به مقصد آنتالیای ترکیه به منظور حضور در سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا ترک کرد. سیدحسین افضلی، نماینده اقلید، حسین امیری خامکانی نماینده زرند و کوهبنان، احمد علیرضابیگی و زهرا ساعی نمایندگان تبریز، آذرشهر و اسکو، علی لاریجانی را برای حضور در این اجلاس همراهی می‌کنند. همچنین علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری و نوری قزلجه معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، لاریجانی را بدرقه کردند.

شماره جدید فصلنامه 15 خرداد منتشر شد
پنجاه و ششمین شماره فصلنامه تخصصی 15 خرداد که به فصل تابستان مربوط است به همت بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی تدوین و پس از انتشار، روانه بازار شد. به گزارش روابط عمومی این بنیاد، این شماره که همچون گذشته به تحولات تاریخ انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام(ره) می‌پردازد، دربرگیرنده مقالات، گزارش‌ها و نقد‌هایی در این عرصه است. از جمله مطالب مندرج در این شماره نقد کتاب «الف لام خمینی» اثر هدایت‌الله بهبودی است که به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدحمید روحانی تحت عنوان «الف لام؛ خدمت یا خیانت» به نگارش درآمده است. علاقه‌مندان به تهیه این شماره از فصلنامه 15 خرداد می‌توانند طی تماس تلفنی با دفتر مرکزی بنیاد
به شماره‌های5-22579192 یا ایمیل  Bonyad.tarikh@gmail.co این نسخه از فصلنامه را دریافت کرده یا مشترک شوند.


Page Generated in 0/0167 sec