printlogo


کد خبر: 199879تاریخ: 1397/7/17 00:00
اخبار

اجرای 8 هزار طرح اعتلا با محوریت خدمت به مردم
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر نقش‌آفرینی هرچه بیشتر مردم در اداره کشور گفت: 8 هزار طرح اعتلای بسیج با محوریت خدمت به مردم یا مشارکت دادن آنان در خدمات اجتماعی در دست اقدام است. به گزارش فارس، سردار محمدعلی جعفری صبح دیروز در آیین تودیع و معارفه فرماندهان سپاه امام سجاد(ع) که در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: تلاش برای اجرای عدالت اجتماعی و توجه به محرومان و مستضعفان وظیفه همه مسؤولان است و سپاه نیز موظف است از راه امام راحل، انقلاب اسلامی ایران و ارزش‌های والای آن محافظت کند. وی با اشاره به نقش‌آفرینی مردم در اداره کشور و حل و فصل مشکلات و مسائل روز جامعه گفت: این نقش‌آفرینی مردم باید روز به روز بیشتر و پررنگ‌تر شود، اعتلای بسیج مدنظر مقام معظم رهبری است و ایشان تحقق این امر مهم را از سپاه مطالبه کرده‌اند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز  حدود 8 هزار طرح اعتلای بسیج را با محوریت خدمت به مردم یا مشارکت دادن مردم در خدمات اجتماعی در دست اقدام دارد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اجرای این طرح‌ها آغاز شده و امید است با اجرای کامل و دقیق این طرح‌ها در ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو شاهد مشارکت هرچه بیشتر مردم و سازماندهی آنان در عرصه‌های مختلف باشیم. جعفری ادامه داد: در شهر بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان، تلاش‌های خوبی توسط سپاه امام سجاد(ع) در محلات انجام شده و سازماندهی‌های محلی اقشار مختلف مردمی در محلات با هدف رفع مشکلات مردم راه‌اندازی شده است. شهر بندرعباس به عنوان الگویی در اجرای این طرح در کشور محسوب می‌شود و امید است شاهد اجرای طرح یادشده در سایر شهرهای کشور باشیم.

ظریف: در پمپئو هر چیزی دیدم جز احترام دوجانبه
وزیر امور خارجه گفت: احترام دوجانبه پیش‌شرط گفت‌وگو است و من در مایک پمپئو هر چیزی دیدم جز احترام دوجانبه. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ارشد بین‌المللی شبکه بی‌بی‌سی در نیویورک، به پرسش‌های او درباره موضوعات مختلف پاسخ داد. ظریف در بخشی از این گفت‌وگو گفت: به نظرم آنچه برای گفت‌وگو ضروری است، اعتماد دوجانبه نیست. این، پیش شرط مذاکره نیست اما احترام دوجانبه پیش‌شرط گفت‌وگو است و من در مایک پمپئو هر چیزی دیدم جز احترام دوجانبه. وی افزود: احترام بدین معناست که برای خودتان و قول‌های‌تان احترام قائل باشید.

درخواست جدید اتحادیه اروپایی از ایران برای تأسیس جاسوسخانه سبز
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس از درخواست جدید اتحادیه اروپایی برای بازگشایی دفتر در تهران خبر داد. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه اخیراً جلسه‌ای با حضور 26 سفیر کشورهای اروپایی در تهران، در این کمیسیون برگزار شد، گفت: در این جلسه سفیر اتریش که ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپایی را برعهده دارد و همچنین برخی سفرای کشورهای اروپایی درخواست بازگشایی دفتر این اتحادیه در تهران را مطرح کردند. وی تصریح کرد: سفرای کشورهای اروپایی اعلام کردند چون اتحادیه اروپایی در کشورهای مختلف سفیر دارد خواستار این هستیم دفتر این اتحادیه در تهران نیز بازگشایی شود. نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس با بیان اینکه این درخواست مسبوق به سابقه است و اروپایی‌ها خواهان بازگشایی دفتر خود در تهران بوده‌اند، افزود: البته در این راه ملاحظاتی وجود دارد که باید رعایت شود. رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دغدغه‌های موجود که بخشی از آنها امنیتی است را به سفرای کشورهای اروپایی منتقل کردیم که باید در قالب یک پروتکل الحاقی آنها را برطرف کرد. فلاحت‌پیشه تصریح کرد: در آن جلسه مقرر شد این درخواست سفرای کشورهای اروپایی به مسؤولان وزارت امور خارجه منتقل شود که این کار هم انجام شده است.
«وطن‌امروز» پیش‌تر نیز در گزارشی نسبت به اهداف تاسیس این دفتر هشدار داده بود.

 


Page Generated in 0/0063 sec