printlogo


کد خبر: 199901تاریخ: 1397/7/18 00:00
نتایج زیست مدرن در بحران جنسی غرب

یکی از پیامدهای سبک زندگی مدرن که به تبع از بین رفتن کارکرد جنسی نهاد خانواده در غرب و نیز تحت شعار «انقلاب جنسی» جنبش افراطی فمینیسم، گریبانگیر افراد و بویژه زنان شده است، بحران روابط جنسی است. با نگاهی به وضعیت اجتماعی در کشورهای غربی می‌توان نمود بحران جنسی را مشاهده کرد.
1- فساد و بی‌بندوباری
بین سال‌های 1960 تا 1998 تعداد زوج‌های همزیست بدون ازدواج در آمریکا 10  برابر شده است. بیش از یک‌سوم این خانوارها دارای فرزند هستند. به عبارتی امروز یک‌سوم کودکان در آمریکا از زنان مجرد متولد می‌شوند و درصد چنین تولدها در جای جای آمریکا افزایش یافته است. جدیدترین آمارها نشان می‌دهد 50 هزار دختر 15ساله و 31 هزار نفر از دختران 13 و 14 ساله بریتانیایی در سال 2007 برای درمان‌های ضدبارداری به کلینیک‌های پزشکی مراجعه کرده‌اند. تعداد دخترانی که در دهه گذشته به دنبال چنین مسائلی بوده‌اند، افزایش یافته است در حالی که در سال 1996 تنها 6 درصد از دختران این رده سنی به چنین کلینیک‌هایی مراجعه کرده‌اند. این آمار در سال 2007 به 5/8 درصد رسیده است. مردم آمریکا در سال ۲۰۰۷ شاهد تولد یک ‌میلیون‌ و 714 هزار و 643 کودک نامشروع بودند. سال ۲۰۰۷ از هر ۱۰ کودک متولد شده ۴ کودک نامشروع یا بدون پدر بود و این مقدار ۲6 درصد بیشتر از سال ۲۰۰۲ بود. در آمریکا 86 درصد از بارداری‌های دختران نوجوان، 60 درصد از بارداری‌های دختران جوان و 33 درصد از زنان بدون ازدواج رخ می‌دهد. از هر 5 دختر مجرد ۱۵ تا ۴۴ ساله آمریکایی تنها یک نفر باکره است. در آمریکا از سال ۱۹۴۰ تا سال ۱۹۹۴ میزان بچه‌های متولد شده در دوران تجرد نسبت به کل نوزادان از 11 درصد به 30 درصد رسیده است. از میان هر 3 زایمان زنان آمریکایی ۲۰ تا ۳۰ سال یک نوزاد نامشروع متولد می‌شود. در سال ۱۹۹۵ از میان زنان کمتر از ۳۰ سال آمریکایی که ازدواج نکرده بودند ۴0درصد حداقل یک بارداری نامشروع داشتند.
«مایک جاج» سخنگوی «انستیتوی مسیحیت» در این باره می‌گوید: «من از شنیدن این آمارها شوکه نمی‌شوم. ما خودمان نباید به کودکان‌مان اجازه دهیم تا به این زودی به این روابط رو آورند. ما باید آنها را از نظر اخلاقی حمایت کرده و راهنمایی کنیم. بسیاری از زنانی که هم اکنون به گذشته نگاه  می‌کنند از اینکه روابط جنسی خود را در سنین پایین شروع کردند، پشیمانند. آنچه مسلم است اینکه غول فساد در مدارس و دیگر کانون‌های حضور نوجوانان غربی به تنفس شوم خود ادامه می‌دهد. در این میان سیاست‌های مقامات کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان و فعالیت کمپانی‌های فیلمسازی نیز این روند را تشدید می‌کند».
2- تجاوز و خشونت جنسی
گزارش‌های ثبت شده پلیس آمریکا در سال ۲۰۰9 نشان‌دهنده 232 هزار و 960 مورد تجاوز به زنان بوده است. در سال ۲۰۰9 تقریباً هر 4 روز یک کودک در آمریکا به دلیل آزار و اذیت جنسی کشته شده است. دپارتمان سلامت و خدمات انسانی آمریکا 135 هزار مورد گزارش تجاوز به کودکان را در سال ۲۰۰9 ثبت کرده است. از هر 5 دختر دبیرستانی (۱۴ تا ۱۷ سال) آمریکایی یک نفر به سوال «آیا تاکنون مجبور به ارتباط جنسی شده‌اید؟» جواب مثبت می‌دهد.
در ایالات متحده آمریکا یک‌سوم زنانی که هر ساله به قتل می‌رسند، افرادی هستند که توسط شریکان جنسی خود کشته شده‌اند. در سوییس 22 درصد از زنان، خشونت جنسی و روابط جنسی ناخواسته را در زندگی‌شان تجربه می‌کنند. نخستین ارتباط جنسی 54 درصد از دختران 15 تا 19 ساله کانادایی، به صورت اجبار و ناخواسته بوده است. در اروپا، ایالات متحده و استرالیا بیش از نیمی از زنان معلول و یک‌سوم زنان بدون معلولیت، تجاوز جنسی را تجربه می‌کنند. بین 40 تا 50 درصد زنان در اتحادیه اروپا، ارتباط جنسی ناخواسته، تماس فیزیکی یا فرم‌های دیگری از اذیت و آزار جنسی در محل کارشان را تجربه کرده‌اند. در ایالات متحده نیز 53 درصد دختران در سن 12 تا 16 سال، اذیت و آزار جنسی را در مدارس تجربه کرده‌اند. اگر چه دولت‌‌های نظام سرمایه‌‌داری با اتخاذ روش ایجاد و گسترش روابط آزاد جنسی بین افراد، در تلاش بوده‌اند افکار عمومی کشورهای خود را مملو از موضوعات مربوط به روابط جنسی و مسائل غیراخلاقی کنند تا بدین وسیله صنعت پورن در این کشورها را به درآمدزایی‌های گسترده برسانند اما گزارش سازمان ملل نشان می‌دهد مجبور شده‌اند مبلغی هنگفت را صرف جبران مافات و هزینه‌های بهداشتی و درمانی قربانیان جنسی این سیاست فرهنگی خود کنند. بر اساس این گزارش، هزینه خشونت و تجاوز جنسی مردان به شرکای جنسی در آمریکا، به تنهایی بالغ بر 8/5 میلیارد دلار در سال است. یک مطالعه در سال 2011 میلادی در انگلستان، تمام هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم خشونت خانگی را حدود 23 میلیارد پوند برای هر سال و 440 پوند برای هر نفر تخمین‌زده است. بر اساس این گزارش، در کانادا نیز هزینه سالانه‌ای که برای خشونت علیه زنان خرج می‌شود، حدود 684 میلیون دلار کانادا برای سیستم قضایی، 187 میلیون دلار برای پلیس و 294 میلیون دلار برای مشاوره و آموزش و جمعاً بیش از یک میلیارد دلار تخمین‌زده شده است. بنا بر گزارشی که خبرگزاری راشاتودی منتشر کرده است، در هر دقیقه 3/1 زن آمریکایی مورد تجاوز واقع می‌شوند. تمام این تجاوزات، تجاوز به عنف است و با این حساب در هر ساعت ۷۸ زن، در هر روز ۱۸۷2 زن و در هر سال ۶۳۸ هزار زن مورد تجاوز قرار می‌گیرند.
به گزارش موسسه RAINN، ۴۴ درصد از قربانیانی (عمدتاً زنان) که در آمریکا مورد تجاوز قرار می‌گیرند، کمتر از ۱۸ سال سن داشته و ۸۰ درصد از آنان سن ‌شان کمتر از ۳۰ سال است. در این گزارش همچنین تصریح شده که سالانه ۲۱۳ هزار نفر در آمریکا قربانی تجاوز جنسی می‌شوند. در سال ۲۰۰۷ این آمار به ۲۴۸۳۰۰ تن رسید. این آمار ظاهراً اعم از مردان و زنان قربانی تجاوز جنسی است اما بدیهی است که تعداد زنان به مراتب بیشتر از مردان است. بنا بر همین گزارش، قریب به ۶۰ درصد از تجاوزات جنسی هرگز به پلیس گزارش نمی‌شود و از هر ۱۶ متجاوز، ۱۵ نفر حتی یک روز زندان هم به خاطر این جرم تحمل نمی‌کنند. همچنین این گزارش تصریح کرده که طی ۱۳ سال گذشته، 4 میلیون و 200 هزار نفر در آمریکا قربانی تجاوز جنسی شده‌اند. همچنین پایگاه اطلاع‌‌رسانی نیشن ‌مستر در یکی از صفحات خود، نمودارهایی را درباره تعداد قربانیان تجاوز به عنف در کشورهای جهان تنظیم کرده که ایالات متحده آمریکا در این رده‌‌بندی در جایگاه سیزدهم واقع شده است. تمام کشورهای غربی مدعی رعایت حقوق بشر، از جمله انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد، در ۱۰ رتبه اول قرار دارند. همچنین در گزارشی که سازمان مبارزه با خشونت منتشر کرده است در هر ۹ ثانیه یک زن آمریکایی کتک می‌خورد و در هر 10 ثانیه نیز یک مورد کودک‌آزاری در آمریکا گزارش می‌شود که با هیچ جای جهان قابل مقایسه نیست. بنا بر گزارش این موسسه، همچنین ۵ کودک از هر ۶ کودکی که در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند با کودک‌آزاری یا بی‌‌توجهی مواجه بوده‌اند. همچنین در این کشور، یک کودک از هر 4 کودک با یک فرد الکلی زندگی می‌کند. این تعداد معادل ۲۸ میلیون کودک است.
3- بیماری‌های جنسی
بر اساس شرایط فیزیولوژیک جسمی، این زنان هستند که بیشترین احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را دارند و به همین دلیل سالانه 24 هزار زن آمریکایی به دلیل بیماری‌های مقاربتی نازا می‌شوند. در آمریکا سالانه 19 میلیون نفر به بیماری‌های مقاربتی دچار می‌شوند. تقریبا نیمی از آنها افرادی هستند که در گروه سنی 15 تا 24 سال قرار دارند. آمریکا سالانه 17 میلیارد دلار برای درمان بیماری‌های جنسی هزینه می‌کند. در سال 2011 بیش از 4/1 میلیون عفونت کلامیدیایی در آمریکا گزارش شده بود که 33 درصد افراد مبتلا زیر 20 سال سن داشتند. تخمین‌زده می‌شود یک نفر از هر 6 آمریکایی که سنی بین 14 تا 49 سال دارد دچار ویروس تبخال تناسلی است. در آمریکای امروز نزدیک به 50 درصد از دانش‌آموزان دبیرستانی حتما سکس را تجربه کرده‌اند و یک نفر از هر 4 دختر نوجوان آمریکایی حداقل به یک بیماری مقاربتی دچار است. 24 درصد از نوجوانانی که دچار بیماری‌های مقاربتی هستند اعلام کرده‌اند هنوز هم به رابطه جنسی بدون در نظر گرفتن اصول محافظتی ادامه می‌دهند. بدین ترتیب سلامت جسمی و جنسی زنان آمریکایی که مهم‌ترین عامل موثر در زندگی فردی و اجتماعی ایشان محسوب می‌شود بر اثر بی‌بند و باری بشدت در خطر قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0061 sec