printlogo


کد خبر: 199907تاریخ: 1397/7/18 00:00
نبض جامعه

فرمانده ناجا تشریح کرد
جزئیاتی از احضار سلبریتی‌ها
فرمانده نیروی انتظامی جزئیاتی را درباره احضار بعضی سلبریتی‌های جمع‌کننده کمک برای زلزله‌زدگان ارائه کرد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران درباره احضار برخی سلبریتی‌ها که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان کرده بودند، گفت: بحث احضار درباره بسیاری از این افراد مطرح نبوده، بلکه ما از آنها دعوت کردیم تا توضیحاتی را ارائه دهند. فرمانده ناجا درباره افرادی که از آنان دعوت شده نیز تصریح کرد: دستگاه قضایی تعدادی از این افراد را به ما معرفی و اعلام کرده با توجه به اینکه این افراد اطلاعاتی را در اختیار دارند، بیایند تا اطلاعات در این زمینه تکمیل شود. وی با بیان اینکه این افراد دعوت شدند و پس از تکمیل اطلاعات موضوع به دستگاه قضایی ارجاع شد، گفت: درباره اینکه دستگاه قضایی چه تصمیماتی گرفته،‌ ما اطلاع نداریم.

رئیس پلیس راهور ناجا:
حیوان‌گردانی جرم است
رئیس پلیس راهور ناجا اعلام کرد: رانندگانی که از موادمخدر و روان‌گردان استفاده کنند وسیله نقلیه‌شان توقیف و گواهینامه‌شان ضبط شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
به گزارش میزان، سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: افرادی که از مواد مخدر، روان‌گردان و الکل استفاده کرده و مبادرت به رانندگی کنند وسیله نقلیه‌شان متوقف و گواهینامه‌شان ضبط شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد و طبق مقررات با آنها برخورد خواهد شد. وی در پاسخ به پرسشی درباره حمل حیوانات در وسیله نقلیه و مشاهده اینکه حیواناتی مانند شیر و گربه‌سانان در خودرو‌ها حمل می‌شوند، اعلام کرد: حیوان‌گردانی از نظر ما جرم است و باید حیوانات در ظرف‌ها و پالت‌های ویژه حمل شوند، در غیر این صورت با راننده متخلف برخورد خواهد شد.

انتصاب رئیس جدید دانشگاه امام‌صادق(ع)
طی حکمی از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی، حجت‌الاسلام سعدی به عنوان رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام منصوب شد. به گزارش «وطن‌امروز»، بنا بر تصویب هیات امنای جامعه‌الامام الصادق (ع)، با توجه به پایان دوره ریاست جناب حجت‌الاسلام مهدوی‌کنی،‌ طی حکمی از سوی آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس هیات امنای جامعه‌الامام‌الصادق علیه‌السلام، حجت‌الاسلام حسین‌علی سعدی برای یک دوره 3 ‌ساله به عنوان رئیس دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تعیین شد. آیت‌الله آملی‌لاریجانی در این جلسه از خدمات حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی‌کنی در 3 سال گذشته تقدیر و تشکر کرد. رئیس جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام پیش از این رئیس دانشکده الهیات، معارف اسلامی و ارشاد این دانشگاه بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد
افزایش تزریق سرم  با انگیزه‌های مالی
 سخنگوی وزارت بهداشت گفت: انگیزه‌‌های مالی در تزریق سرم و ویتامین‌‌های تزریقی در درمانگاه‌ها، باعث افزایش مصرف غیرمنطقی سرم و ویتامین‌‌های تزریقی شده است. به گزارش مهر، ایرج حریرچی اظهار داشت: متاسفانه درخواست مردم بویژه در شهرهای کوچک برای تزریق سرم و ویتامین ب کمپلکس و ب ۱۲، باعث شده هزینه‌‌‌هایی از ۲۰ هزار تومان تا ۶۰ هزار تومان و حتی تا ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنند. حریرچی افزود: در حالی که ۹۹ درصد مردم به هیچ عنوان احتیاج به تزریق ویتامین‌‌های تزریقی ندارند. اما انگیزه‌‌های مالی در تزریق سرم و ویتامین‌‌های تزریقی در درمانگاه‌ها، باعث افزایش مصرف غیرمنطقی سرم و ویتامین‌‌های تزریقی در کشور شده است. وی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به پرسشی مبنی بر وضعیت بودجه سال آینده وزارت بهداشت، طرح تحول سلامت و تعرفه‌‌های پزشکی، گفت: در حال حاضر پیشنهادات دستگاه‌ها در سازمان برنامه و بودجه در حال بررسی است و پس از تصویب، به صحن دولت می‌رود.


Page Generated in 0/0055 sec