printlogo


کد خبر: 199908تاریخ: 1397/7/18 00:00
اخبار

استاندار مازندران اعلام کرد
خسارت 700 میلیاردی سیل  به مازندران
استاندار مازندران گفت: سیل گذشته حدود 7 هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، کشاورزی، واحدهای مسکونی و تجاری و راه‌های استان خسارت وارد کرد. محمد اسلامی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بیشترین خسارت‌های ناشی از سیل به تاسیسات زیربنایی با حدود 5 هزار میلیارد ریال وارد شده است. وی بخش کشاورزی را در رتبه دوم خسارت‌های ناشی از سیل اعلام کرد. نماینده عالی دولت در مازندران افزود: بر اثر این حادثه 2 هزار و 650 واحد مسکونی خسارت‌دیده از سیل شناسایی شده است که از این تعداد 82 واحد به طور کلی تخریب و به 2 هزار و 570 واحد هم بین 30 تا 60 درصد آسیب وارد شد. استاندار مازندران گفت: گزارش خسارت ناشی از سیل استان برای تخصیص اعتبارهای لازم هفته جاری در نشست هیات دولت مطرح می‌شود. وی افزود: این گزارش‌ها برای معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای طرح در نشست هیات دولت ارسال خواهد شد. اسلامی اطلاع‌رسانی بموقع ستاد مدیریت بحران و هواشناسی و هوشیاری مردم را عامل اصلی کاهش میزان خسارت و تلفات انسانی این سیل دانست و گفت: در این بلایای طبیعی 5 نفر در مازندران جان خود را از دست دادند.


وزیر آموزش‌وپرورش:
زورمان به مافیای کنکور نمی‌رسد
 وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لجبازی مافیای کنکور با آموزش‌وپرورش گفت: اعتراف می‌کنم توان مقابله با این مافیا را در دوره متوسطه ندارم. به گزارش تسنیم، سیدمحمد بطحایی در سیزدهمین همایش تجلیل از مؤلفان مواد و رسانه‌های آموزشی اظهار داشت: در نظام تعلیم و تربیت یکی از مهم‌ترین ارکان برنامه درسی است و با تمام تلاش‌ها همچنان کتاب درسی بخش عمده‌ای از برنامه‌های ما را شامل می‌شود. وی افزود: در حوزه دانش، یکی از برنامه‌های درسی پیشرفته را در بین نظام‌های آموزشی دنیا داریم. امسال پایه دوازدهم در نظام آموزشی مستقر شد و قرار است تا 4 سال آینده کتاب جدیدی نداشته باشیم، البته موارد تکمیلی و اصلاحی را اعمال خواهیم کرد. بطحایی گفت: امروز برنامه رسمی درسی مدارس بشدت در معرض تهدید از سوی دایه‌های مهربان‌تر از مادر قرار گرفته است و حجم فراوان کتاب‌‌های کمک‌آموزشی و جزوات آمادگی آزمون بشدت برنامه درسی و کتاب‌ها را تهدید می‌کند. وی بیان کرد: وقتی تبلیغات حجیم این مؤسسات خصوصی را می‌بینیم به‌نظر می‌رسد نوعی لجبازی وجود دارد و کت‌شان را برای مبارزه با آموزش و پرورش در آورده‌اند. اعتراف می‌کنم هنوز زورمان به مؤسسات خصوصی در دوره متوسطه نرسیده است و هنوز درآمدهای میلیاردی آنها از قبل کنکور و دانش‌آموزان حاصل می‌شود.


امیرحسین چیذری، مدیر مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران گفت: هفته‌ جهانی فضا یک رویداد بین‌المللی است که توسط سازمان ملل متحد به بهانه‌ پرتاب نخستین ماهواره‌ ساخت دست بشر (اسپوتنیک یک) در ۴ اکتبر سال ۱۹۵۷ و امضای پیمان فضایی ماورای جو در 10 اکتبر ۱۹۶۷ در تقویم جهانی جای گرفته است و اغلب کشورهای جهان مراسمی را برای بزرگداشت این هفته برگزار می‌کنند به همین مناسبت چهارشنبه 18مهرماه (امروز)، برنامه ویژه‌ای   در مرکز علوم و ستاره‌شناسی تهران از ساعت 16:30 تا 21 با حضور اساتید و علاقه‌مندان علم فضا به طور رایگان در تالار کهکشان برگزار می‌شود.
سیدمحمود میرلوحی، عضو شورای پنجم شهر تهران گفت: کودکان آینده‌سازان و امتداددهندگان استقلال و توسعه کشور هستند. به هر اندازه که به یک کودک توجه و احترام بیشتری بگذاریم، کشور ما آینده درخشان‌تری خواهد داشت.  عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: تغییرهایی که در شهرهای مدرن به‌وجود آمده سبب شده کودکان از زیبایی‌های طبیعت دور بمانند.


Page Generated in 0/0047 sec