printlogo


کد خبر: 199940تاریخ: 1397/7/18 00:00
اخبار

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی آغاز شد
استقبال کم‌سابقه از محصولات یک تولیدکننده داخلی
گروه اقتصادی: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، طرح پیش‌فروش لوازم خانگی تا سقف ۵۰ هزار قلم کالا از دیروز آغاز شد. به گزارش «وطن‌امروز»، طرح ملی پیش‌فروش لوازم خانگی روز سه‌شنبه در حالی با حضور مدیران ارشد اسنوا و جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی آغاز به کار کرد که استقبال متقاضیان سایت پیش‌فروش لوازم خانگی را دچار اختلال کرد. در این طرح که برای نخستین‌بار در کشور به اجرا درآمده است، ۱۶۰ محصول با قیمت قطعی به متقاضیان به فروش می‌رسد.  امین منانی، مدیر شرکت اسنوا در این‌باره گفت: در نخستین لحظات آغازین طرح، بیش از ۲ میلیون بازدید در دقایق اولیه در پایگاه اینترنتی این طرح به نشانی snowa.ir انجام شده است.
وی افزود: به‌دلیل تقاضای بالای طرح، ظرفیت تحویل مهرماه در کمتر از 2 ساعت پس از شروع، پایان یافت. این طرح برای نخستین‌بار در صنعت لوازم خانگی اجرا می‌شود و هدف از اجرای آن کاهش نگرانی ذهنی مصرف‌کنندگان نسبت به کمبود کالا و افزایش قیمت است.
 بر این اساس طرح فروش ۱۶۰ مدل محصول لوازم خانگی شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، ال‌ای‌دی و لوازم خانگی کوچک و تا سقف ۵۰ هزار دستگاه از دیروز آغاز به کار کرد. این طرح به مدت محدودی اجرا خواهد شد به نحوی که برای هر کالایی که سقف فروش پر شود، سایت بسته شده و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای مرحله بعدی، درخواست خود را ثبت کنند. بر اساس این طرح، قیمت به صورت قطعی خواهد بود و با تغییرات قیمتی خریدار ملزم به پرداخت اضافه نخواهد بود، همچنین به ازای هر ماه 2 درصد تخفیف به خریدار داده می‌شود. در این طرح مصرف‌کننده با مراجعه به سایت و واریز وجه می‌تواند یک سبد از محصولات لوازم خانگی را خریداری ‌کند. بر اساس این طرح، اگر تولیدکننده نتواند در موعد مقرر به تعهد خود عمل کند، ماهانه ۲۵ درصد جریمه به خریدار پرداخت خواهد کرد. قیمت‌های درج‌شده برای محصولات عرضه شده در این طرح مورد تایید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است و در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است.


ایرانی‎ها ساعتی 3/8میلیون لیتر بنزین می‌سوزانند
گروه اقتصادی: آمار مصرف بنزین که از پایان تیر تا دیروز محرمانه مانده بود، بالاخره از سوی دولت اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، 31 تیر امسال با مصرف 121 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه‌روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد. میانگین مصرف بنزین در تیرماه به رقم بی‌سابقه 91میلیون و 700 هزار لیتر رسید. ثبت متوسط مصرف 31 روزه در مرز 92 میلیون لیتر در حالی رقم خورد که 4 ماه قبل از این تاریخ، میانگین مصرف بنزین کشور در مرز 80 میلیون لیتر بود. در حال حاضر روزانه 5/95 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود. موضوعی که می‌تواند خودکفایی در تولید بنزین را به‌چالش بکشد، رشد افسارگسیخته مصرف بنزین است و به‌نظر می‌رسد دولت باید هرچه سریع‌تر برای ساماندهی بخش مدیریت مصرف به‌منظور جلوگیری از ادامه روند مصرف افسارگسیخته بنزین، چاره‌اندیشی کند. هم‌اکنون مصرف بنزین 91 میلیون لیتر در روز است. این رقم با وجود پایان یافتن سفرهای تابستانی و کاهش ترددهای بین‌شهری، رشد غیرعادی را نسبت به متوسط مصرف 80 میلیون لیتر 6 ماه پیش نشان می‌دهد. هم‌اکنون در هر روز 91 میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می‌شود، یعنی ایرانی‌ها در هر ساعت 3 میلیون و 790 هزار لیتر بنزین مصرف می‌کنند که این رقم 6 برابر میانگین مصرف بنزین در جهان است. در همین حال عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور پیشنهاد فعال‌سازی کارت‌های سوخت را مطرح کرد و گفت: قرار است مالک هر خودرو فقط از کارت سوخت خود استفاده کند و وزارت نفت مامور به بررسی این موضوع است.


Page Generated in 0/0055 sec