printlogo


کد خبر: 199941تاریخ: 1397/7/18 00:00
اخبار

 مخالفت شورای نگهبان با ایجاد مناطق آزاد جدید
شورای نگهبان لایحه مناطق آزاد جدید را که بتازگی در مجلس تصویب شده بود خلاف اصل ۷۴ قانون اساسی تشخیص داد. به گزارش تسنیم، عباسعلی کدخدایی در مکاتبه‌ای با رئیس مجلس، نظر شورای نگهبان را درباره لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد جدید اعلام کرد. کدخدایی همچنین در نامه‌ای به هیات عمومی دیوان عدالت اداری درباره‌ آیین‌نامه اجرایی عملیات پولی و بانکی در مناطق آزاد، اعلام کرد: ادامه این قانون بدون طی مراحل قانونی جدید خلاف شرع است. کدخدایی افزود: به دلیل اینکه از مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام بیش از 18 سال می‌گذرد و باید مصوبات مجمع دارای زمان بوده باشد، بنابراین ادامه این قانون بدون طی مراحل قانونی جدید خلاف شرع دانسته شد.

دولت همه را سرکار گذاشت
معرفی وزرای پیشنهادی  شاید هفته دیگر
گروه اقتصادی: قرار بود دیروز رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی صنعت‌، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی را به مجلس معرفی کند. گفته شده بود علی‌اکبر حاج‌محمدی گزینه پیشنهادی وزارت راه‌وشهرسازی، رضا ویسه گزینه پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرهاد دژپسند گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد و محمد شریعتمداری گزینه دولت برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما این کار دیروز انجام نشد و از سویی نام گزینه‌های دیگری برای وزارت صنعت و اقتصاد شنیده شد. شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس گزینه پیشنهادی جدید برای وزارت اقتصاد و  مهدی کرباسیان، رئیس سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی گزینه جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت است. در همین‌باره ولی ملکی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دیروز برای آخرین بار نشستی تشکیل شد که کمیسیون صنایع استیضاح وزیر صنعت را برای طرح در صحن علنی به هیات رئیسه ارسال کرد. وی افزود: یکی از اشتباهات دولت معرفی شریعتمداری به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. سخنگوی هیات رئیسه مجلس درباره تعیین تکلیف معرفی وزرا به قوه مقننه خاطرنشان کرد: براساس رایزنی انجام شده با سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و رئیس دفتر رئیس‌جمهور هفته آینده وزرای اقتصاد و امور دارایی، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی خواهند شد، البته باید یادآور شد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت هنوز استعفا نکرده است.

شارژ بسته‌ حمایتی  با ۶۰۰ هزار تومان
نماینده مردم سیرجان در مجلس جزئیات جلسه غیرعلنی نمایندگان با مسؤولان دولتی را تشریح کرد. شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: این جلسه با حضور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی وزیر صمت برگزار شد. حسن‌پور افزود: نوبخت در این جلسه عنوان کرد 4 بسته حمایتی برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در 4 سطح تهیه شده است. وی اضافه کرد: بسته‌ها تا پایان سال به شکل کالایی و در قالب کارت به مبلغ 600 هزار تومان برای هر خانوار به منظور خرید از فروشگاه‌های رفاه در اختیار اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه قرار می‌گیرد. وی با تاکید بر اینکه در این جلسه سینکی، معاون وزیر صمت گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوعش به وکلای ملت ارائه داد، تصریح کرد: معاون وزیر صنعت گفت که مشکل لاستیک کامیون‌داران را تا حدودی حل کرده‌ایم و توزیع لاستیک همچنان ادامه دارد، همچنین وی تصریح کرد که 25 قلم کالا‌ی اساسی مردم به وفور در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.
همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس از ارائه بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر در نیمه دوم سال خبر داد. نعمتی با اشاره به بحث‌های مطرح شده درباره بسته حمایتی دولت برای اقشار آسیب‌پذیر گفت: در حال حاضر 20 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر که درآمدی کمتر از 3 میلیون تومان دارند، مانند برخی کارمندان دولت، کارگران تحت پوشش تامین اجتماعی، مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول این امر می‌شوند. وی با اشاره به اینکه این بسته حمایتی در 2 مرحله ارائه خواهد شد، افزود: ارزش ریالی بسته حمایتی در هر مرحله 300 هزار تومان بوده و در مجموع 12 هزار و 500 میلیارد تومان مبلغ پرداختی به این اقشار خواهد بود.


Page Generated in 0/0054 sec