printlogo


کد خبر: 199945تاریخ: 1397/7/18 00:00
اخبار

امنیت کشور خط قرمز ما است
سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در نخستین همایش «نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی» که صبح سه‌شنبه برگزار شد، گفت: در این ایام حوادث مهمی داشتیم؛ از جمله تلاش ارزشمند و مقتدرانه  عملیات ضربت محرم که توسط نیروی هوافضا سپاه با موشک‌های ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به قلب تروریست‌ها انجام شد و نشان داد جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز و ظلم ساکت نمی‌نشیند و امنیت کشور را خط قرمز خود دانسته و بدین وسیله از ترویست‌ها انتقام سختی گرفتند.

اروپایی‌ها هرچه سریع‌تر به تعهدات برجامی خود عمل کنند
رئیس مجلس تاکید کرد: ما برای حفظ برجام همچنان تلاش می‌کنیم و انتظار داریم اروپایی‌ها به تعهدات خود هرچه سریع‌تر عمل کنند. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در حاشیه برگزاری سومین اجلاس مجالس کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا در دیدار رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه، ضمن تشکر از روسیه به عنوان بنیانگذار برگزاری اجلاس اوراسیا اظهار داشت: رفتار آمریکایی‌ها در مسائل بین‌المللی خیلی تندتر شده است، ما برای حفظ برجام همچنان تلاش می‌کنیم و انتظار داریم اروپایی‌ها به تعهدات خود هر چه سریع‌تر عمل کنند، ضمن اینکه همکاری اقتصادی و بازرگانی بعد از توافقات ولگوگراد بخوبی در جریان است. در پایان، طرفین در این نشست بر اهمیت برگزاری دومین اجلاس مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی که در سطح روسای برخی پارلمان‌های کشورهای منطقه برگزار خواهد شد، تأکید کردند.

دستگاه قضا آماده پشتیبانی  از اقتصاد کشور است
معاون اول قوه‌قضائیه گفت: دستگاه قضا با تمام قوا از فعالان اقتصادی و توسعه اشتغال در هر نقطه از کشور که موجب تثبیت اقتصادی داخلی می‌شود، حمایت می‌کند. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌‌اژه‌ای روز سه‌شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه قدرت اقتصادی یکی از مولفه‌های مهم اقتدار جامعه به شمار می‌رود، ادامه داد: اگر فعالان اقتصادی دچار جرم شوند، باید به گونه‌ای با آنها رفتار کنیم که لطمه‌ای به فعالیت اقتصادی این قشر وارد نشده و بخش تولید ضرر نکند. حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی در تلاشند با پمپاژ اخبار نادرست در جامعه، یاس و ناامیدی را بین مردم ترویج کنند که اتحاد مردم و مسؤولان سد محکمی در مقابل این توطئه‌هاست. سخنگوی قوه‌قضائیه اضافه کرد: برخی افراد نیز ناخواسته به شایعه‌پراکنی دشمنان در جامعه دامن می‌زنند و خود نیز آنان را همراهی می‌کنند که باید در این راستا با هوشیاری برخورد شده و اقدامات لازم انجام شود. حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: هر امری که در راستای حمایت از تولید داخلی و توسعه اشتغال در جامعه شود، مورد حمایت دستگاه قضاست.

تعیین سفرای جدید ایران  در چین و هند
سخنگوی وزارت امور خارجه از تعیین سفرای جدید ایران در چین و هند خبر داد و درباره ۳ سفیر بازنشسته هم گفت این افراد در موعد مقرر به تهران بازمی‌گردند. بهرام قاسمی در گفت‌وگو با فارس، درباره روند انتصاب سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در هند و چین اعلام کرد سفرای جدید برای سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در پکن و دهلی‌نو تعیین شده‌اند. وی با بیان اینکه سفرا برای این دو سفارتخانه تعیین شده‌اند، اظهار داشت: این افراد در حال طی کردن پروتکل‌های متعارف برای اعزام هستند و فکر می‌کنم بزودی بتوانند وظایف خود را در سمت جدیدشان در پکن و دهلی‌نو آغاز کنند. سخنگوی دستگاه دیپلماسی هیچ اشاره‌ای به اسامی افراد مدنظر برای تصدی این دو سفارتخانه نکرد و افزود: بعد از طی مراحل و پروسه‌های لازم اعم از دریافت آگرمان و استوارنامه و ... درباره این 2 نفر اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0175 sec