printlogo


کد خبر: 199976تاریخ: 1397/7/19 00:00
چهارگوشه

واکنش بحرینی‌ها به اقدام نمایشی آل‌خلیفه
معاون دبیرکل جریان ملی- اسلامی الوفاق در بحرین، مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را رد کرد. شیخ حسین‌الدیهی با اشاره به اینکه روش‌های امنیتی رژیم آل‌خلیفه اجازه مشارکت سیاسی در این کشور را محدوده کرده است، گفت: این رژیم هر کسی را که در بحرین اظهارنظر سیاسی کند یا با حکومت مخالفت کند، هدف قرار می‌دهد. پیش‌تر هم شورای زنان ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با تحریم انتخابات پارلمانی این کشور، اعلام کرد: شرکت در انتخابات این رژیم که همچنان به کشتار و سرکوب مخالفان اقدام می‌کند، منطقی نیست. بنا بر اعلام حکومت منامه، انتخابات پارلمانی 24 نوامبر 2018 برگزار خواهد شد.

انهدام کشتی جنگی سعودی‌ها  توسط یمنی‌ها
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند کشتی جنگی ائتلاف متجاوز سعودی را در سواحل این کشور هدف قرار دادند. منابع خبری نزدیک به جنبش انصارالله اعلام کردند تمام نیروهای مزدور و نظامیان ائتلاف که در این ناو جنگی حضور داشتند، کشته شدند. ماه گذشته میلادی نیز پس از حمله موفق پهپادهای ارتش و کمیته‌های مردمی به فرودگاه دوبی، نیروی دریایی و دفاع ساحلی یمن یک عملیات موفق دیگر علیه کشتی‌های جنگی سعودی در بندر جیزان انجام دادند. در این عملیات شماری از کشتی‌های نیروهای گارد مرزی عربستان هدف قرار گرفت. نیروی دریایی یمن 2 ماه پیش نیز یک فروند شناور نظامی سعودی‌ها را در سواحل جیزان منهدم کرد.

دیدار ترامپ و اون بعد از انتخابات کنگره
رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد دیدار بعدی‌اش با رهبری کره‌شمالی تا پس از انتخابات کنگره که قرار است ماه آتی میلادی برگزار شود، انجام نمی‌گیرد. دونالد ترامپ اخیرا 4 کمپین را برای کاندیداهای جمهوری‌خواه در سراسر آمریکا برگزار کرد و 4 مورد دیگر را نیز پیش‌رو دارد. سه‌شنبه نیز ترامپ اعلام کرد کارمندانش به دنبال 3 یا 4 موقعیت مناسب برای برگزاری دیدار با کیم جونگ‌اون هستند و گفت کره‌شمالی در حال تبدیل شدن به یک کشور بسیار موفق است. در جولای وزیر خارجه آمریکا به کره‌شمالی سفر کرد اما این سفر با اتهاماتی علیه آمریکا پایان یافت و سفر آگوست پمپئو به کره‌شمالی از سوی ترامپ عمدا لغو شد با این حال اوضاع بین 2 کشور در روزهای اخیر رو به بهبودی گذاشته است.

احتمال کناره‌گیری قرقاش  از وزارت خارجه امارات
گزارش‌های دیپلماسی محرمانه عربی در واشنگتن، حاکی از وقوع تغییرات بزرگ در سفارت امارات در پایتخت ایالات متحده است. منابع نزدیک به روزنامه رای‌الیوم اعلام کردند یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن به‌زودی این پست را ترک خواهد کرد و لبنی القاسمی، وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی سابق جایگزین وی خواهد شد. این منابع تصریح کردند احتمالا جایگاه دیپلماتیک العتیبه ارتقا می‌یابد و زمزمه‌هایی مبنی بر معرفی وی به عنوان وزیر مشاور در امور خارجی دولت امارات شنیده می‌شود. با این حال به گفته منابع مذکور مشخص نیست آیا العتیبه جایگزین انور قرقاش یا  لانا نسیبه که وزیران مشاور در امور خارجی امارات هستند، می‌شود یا اینکه او به جمع آنها اضافه می‌شود.

خنثی‌ شدن یک عملیات تروریستی علیه کربلا
نیروهای امنیتی عراق در ایست‌های بازرسی مستقر در ورودی‌های شهر کربلای معلا، موفق شدند گلوله‌هایی را داخل اسپیکرهایی که ادعا می‌شد مربوط به یک کاروان عزاداری است، کشف و توقیف کنند. بر اساس بیانیه نیروی پلیس کربلای معلا، طبق دستورات صادر شده مبنی بر تفتیش و بازرسی دقیق افراد و وسایل نقلیه‌ای که قصد ورود به کربلا را دارند، یکی از ایست‌های بازرسی مستقر در خارج از کربلا، یک خودروی حامل چندین اسپیکر که درون آنها گلوله‌هایی جاساز شده بود، توقیف کردند. با نزدیک شدن به مراسم اربعین حسینی(ع) و عزیمت میلیون‌ها زائر به سوی کربلای معلا، دولت عراق مانند سال‌های پیش، تدابیر امنیتی ویژه‌ای برای حمایت از زائران در نظر گرفته است. استقرار نیروهای نظامی و امنیتی در همه مناطق و جاده‌های استان کربلای معلا و نیز تمام مسیرهای حرکت زائران و بازرسی و تفتیش دقیق افراد و کاروان‌هایی که قصد ورود به کربلا را دارند، از جمله تدابیر دولت عراق، برای حفظ امنیت این مراسم و شرکت‌کنندگان در آن است.


Page Generated in 0/0062 sec