printlogo


کد خبر: 199977تاریخ: 1397/7/19 00:00
راهکار عجیب وزارت ورزش برای کم‌کردن هزینه‌های جاری
جابه جایی ۹ فدراسیون

زینب حاجی‌حسینی: وزارت ورزش قصد دارد در راستای بهینه‌سازی و کنترل هزینه‌ها محل استقرار چند فدراسیون را تغییر دهد اما زمان انجام این کار هنوز مشخص نیست. از میان فدراسیون‌های ورزشی، هستند فدراسیون‌هایی که در یک ساختمان متمرکز هستند. از جمله این ساختمان‌ها، ساختمان «پانیذ» است که محل استقرار ۹ فدراسیون ورزشی به حساب می‌آید. این ساختمان حدود یک دهه پیش با هزینه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش برای ورزش خریداری شد و بعد از آن با انجام ساخت‌وسازهای لازم و طی شدن مراحل آماده‌سازی، در اختیار برخی فدراسیون‌ها قرار گرفت.
در واقع صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش مالک اصلی ساختمان پانیذ در بلوار فردوس به حساب می‌آید و به همین دلیل برخی شرکت‌های وابسته به این صندوق هم در این ساختمان مستقر هستند اما محل استقرار بخش‌های اصلی صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ساختمان «صداقت» در بلوار آفریقا است. این ساختمان پیش از این و قبل از ادغام سازمان ملی جوانان و سازمان تربیت بدنی وقت برای تشکیل وزارت ورزش و جوانان، در اختیار سازمان ملی جوانان بود و در حال حاضر وزارت ورزش متولی آن به حساب می‌آید.
به همین دلیل و با توجه به شرایط اقتصادی موجود بویژه لحاظ کردن اجاره و شارژ ماهانه‌ای که باید توسط فدراسیون‌های مستقر در بلوار فردوس به صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش پرداخت شود، تصمیم گرفته شده در راستای
صرفه‌جویی اقتصادی، جابه‌جایی‌هایی انجام شود. بر این اساس، فدراسیون‌های ساختمان پانیذ در بلوار فردوس به ساختمان صداقت در بلوار آفریقا نقل مکان می‌کنند و در مقابل صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش هم به طور کامل در ساختمان متعلق به خودش (ساختمان بلوار فردوس) مستقر می‌شود. شمشیربازی، اسکی، اسکیت، ورزش‌های همگانی، بیماری‌های خاص، اتومبیلرانی و موتورسواری، گلف، اسکواش همراه با بولینگ و بیلیارد و بولس فدراسیون‌های مستقر در ساختمان بلوار فردوس هستند. این دسته فدراسیون‌ها بابت استقرار در این ساختمان، قراردادی بابت پرداخت اجاره با صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش دارند. مبلغ این قراردادها بر اساس تعداد واحدهای در اختیار فدراسیون‌ها و متراژ آنها، متغیر است اما گفته می‌شود حداقل ۳ میلیون تومان برای هر واحد است، البته ظاهرا اجاره‌بهای فدراسیون‌ها بابت استقرار در ساختمان بلوار فردوس توسط وزارت ورزش و از محل بودجه خود آنها در اختیار صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی قرار می‌گیرد اما این صندوق ماهانه مبلغی حدود ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به عنوان شارژ ماهانه از خود فدراسیون‌ها دریافت می‌کند. این هزینه‌ها، بار مالی سنگین و به نوعی اضافه‌ای را به  ورزش تحمیل کرده است که با انجام جابه‌جایی مورد نظر می‌توان شاهد از بین رفتن یا کمتر شدن آن بود. به همین دلیل موضوع در وزارت ورزش مطرح و موافقت ابتدایی با آن اعلام شده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec