printlogo


کد خبر: 199982تاریخ: 1397/7/19 00:00
13 طلا در روز چهارم بازی‌های پارآسیایی برای کاروان ایران
جهش خیره‌کننده

چهارمین روز بازی‌های پارآسیایی برای کاروان ایران با موفقیت چشمگیری همراه بود و طلاهای جودو و شطرنج موجب شد ایران در جدول مسابقات تا رده سوم بالا بیاید.کاروان ایران در حال حاضر بعد از چین و کره‌جنوبی در رده سوم این بازی‌ها قرار گرفته است. کسب 13 طلا، ۹ نقره و ۹ برنز در روز چهارم موجب جهش کاروان ایران شد.
جودو
وحید نوری، جودوکار نابینای وزن منهای 90 کیلوگرم  در دیدار پایانی مقابل حریف ازبکی به برتری رسید و به مدال طلا رسید. احسان موسی‌نژاد در وزن منهای 100 کیلوگرم در دیدار نهایی مقابل جودوکار کره‌ای به پیروزی رسید و صاحب گردن‌آویز طلا شد. محمدرضا خیرالله‌زاده، جودوکار وزن 100+ کیلوگرم در دیدار نهایی مقابل نماینده ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
تیراندازی با کمان
در فینال رقابت‌های ریکرو مسابقات تیراندازی با کمان زهرا نعمتی با نتیجه 6 بر 4 مغلوب وون از چین شد تا به مدال نقره رضایت دهد. مجید کاکوش ملی‌پوش تیراندازی باکمان کشورمان در رقابت‌های W1 بازی‌های پارآسیایی جاکارتا برابر نماینده کره‌جنوبی  به برتری رسید و عنوان سوم را کسب کرد و برنزی شد. محمدرضا زندی در فینال W1 تیراندازی با کمان با برتری مقابل حریفان خود به نشان طلا دست یافت. وی در فینال برابر لی جی از کشور چین قرار گرفت و با نتیجه 130 بر 127 به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را به دست آورد.
دوومیدانی
مهدی اولاد در فینال پرتاب دیسک کلاس F11 توانست به مدال طلای این رشته برسد. اولاد با ثبت این رکورد، رکورد آسیا و همچنین بازی‌های پارآسیایی را نیز شکست و رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کرد. آرین لطفی نیز با پرتابی معادل 14/34 به مدال برنز رسید.  سیامک صالح فرج‌زاده در فینال رقابت‌هاى پرتاب وزنه مردان کلاس F34 به مدال نقره دست یافت. علیرضا مختاری در ماده پرتاب وزنه مردان کلاس F53 ضمن شکستن رکورد آسیا و بازی‌های پارآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد. اسدالله عظیمی دیگر نماینده کشورمان در این ماده به مدال نقره دست یافت و پرتابگر سوری به مدال برنز رسید. عبدالرضا جوکار نیز از کسب مدال بازماند. نماینده کشورمان در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاسF 56/57  به مصاف حریفان رفت که در نهایت مدال طلا به ایران رسید. هاشمیه متقیان ضمن شکستن رکورد آسیا و بازی‌های پارآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد. نمایندگان کشورمان در ماده دوی 400 متر به مصاف حریفان‌شان رفتند که هاشم رستگاری در دوی 400 متر کلاسT37  موفق به کسب مدال نقره شد. قاسمی در همین ماده برنز گرفت. فرهاد کهریزی نیز در دوی 400 متر کلاس T36 موفق به کسب مدال برنز شد. عارف بهاروند در ماده پرتاب وزنه کلاس F36 ضمن کسب مدال طلا موفق به شکستن رکورد بازی‌ها نیز شد. هاجر صفرزاده نماینده کشورمان در ماده دوی 100 متر بانوان کلاس T12 به مصاف حریفانش رفت و موفق به کسب مدال برنز مسابقات شد. مهناز امینی پرتابگر کشورمان در رشته پرتاب نیزه هم در کلاس F57 صاحب مدال طلا شد.
شطرنج
در رقابت‌های گروه b2 و b3 بانوان عاطفه نقوی با 5/5 امتیاز عنوان قهرمانی و مدال طلا را به دست آورد. فریبا زنده بودی با 5 امتیاز به مدال نقره رسید و فاطمه برقول نشان برنز را از آن خود کرد. درخشش خیره‌کننده شطرنج‌بازان بانوی کشورمان سبب شد مدال طلای تیمی رقابت‌های شطرنج استاندارد نیز برای ایران به ارمغان آید. در مسابقات گروه b2 و b3 آقایان امید کریمی شطرنج‌باز 17 ساله اصفهانی توانست با 4 برد و 3 تساوی و 5/5 امتیاز از مجموع هفت دور، نشان ارزشمند طلا را به دست آورد. همچنین تیم شطرنج b2 و b3 آقایان با ترکیب امید کریمی، مجید باقری و علیرضا قورچی بیگی، توانستند صاحب گردن‌آویز نقره شوند. در مسابقات b1 بانوان، لیلا زارع‌زاده به مدال برنز رسید و در بخش تیمی شطرنج‌بازان بانوی نابینای ایران خانم‌ها ملیحه صفایی، لیلا زارع زاده و زهرا محمدی‌راد، به مدال نقره تیمی دست یافتند. در پایان مسابقات شطرنج نابینایان در گروه B1 آقایان و در بخش تیمی مدال برنز به ورزشکاران ایران رسید. در پایان دور هفتم این مسابقات شطرنج‌بازان ایران موفق شدند 5/8 امتیاز کسب کنند.
شنا
شاهین ایزدیار که طی چند روز گذشته موفق شده بود 3 طلای ارزشمند برای ایران به دست بیاورد، در نخستین رقابت خود در ماده قورباغه 100 متر کلاس SB9 بار دیگر قهرمان شد. ایزدیار بعد از این در رقابت‌های 50 متر کرال کلاس S10 پنجمین مدال طلای خود را به دست آورد.


Page Generated in 0/0072 sec