printlogo


کد خبر: 199987تاریخ: 1397/7/19 00:00
اخبار

ناگفته‌هایی از زندگی و رزم شهید همدانی در «عصر» طالب‌زاده
برنامه تلویزیونی عصر در جدیدترین قسمت خود  روایت‌های شنیده نشده از سردار شهید حسین همدانی را روایت می‌کند. به گزارش «وطن امروز»، حسین همدانی پاسدار و سردار نخبه ایرانی بود که 3 سال قبل در جریان مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه به شهادت رسید. او تاثیر مهمی در راه‌اندازی دفاع وطنی سوریه داشت و توانست در بحرانی‌ترین روزهای سوریه، مردم را علیه داعش و تکفیر ساماندهی کند. درست در سال 1391 وقتی کاخ ریاست‌جمهوری بشار اسد به محاصره تکفیری‌ها درآمد، پیشنهاد نجاتبخش سردار همدانی در مسلح کردن مردم توانست تکفیری‌ها را یک گام به عقب ببرد؛ در روزهای بعد این عقب‌نشینی‌ها جبهه به جبهه و شهر به شهر پیش رفت. نادر طالب‌زاده در برنامه «عصر» این هفته میزبان حسین بهزاد و گلعلی بابایی، 2 پژوهشگر و نویسنده دفاع‌مقدس است تا ماجرا‌هایی تازه از زندگی و جهاد شهید همدانی را روایت کند. برنامه تلویزیونی عصر با اجرای نادر طالب‌زاده پنجشنبه‌ها ساعت 22 از شبکه افق و جمعه‌ها بعد از خبر 14 از شبکه یک پخش می‌شود.


روی موج رادیو اربعین
رادیو اربعین روز ۱۸مهرماه به صورت رسمی آغاز به کار کرد و علاقه‌مندان می‌توانند برنامه‌های آن را روی موج اف.‌ام ردیف 5/95 مگاهرتز بشنوند. به گزارش فارس، مراسم افتتاح رسمی شبکه رادیویی اربعین بعدازظهر روز 18 مهرماه با حضور حمید شاه‌آبادی معاون صدا، مدیران ستادهای دوازده‌گانه اربعین حسینی و جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری برگزار شد. 
بنا بر این گزارش، این شبکه برنامه‌های خود را به صورت روزانه برای علاقه‌مندان روی آنتن خواهد برد. محمدرضا کوچک‌زاده، مدیریت رادیو اربعین را برعهده دارد و بدین طریق شبکه رادیویی اربعین با برنامه‌های ویژه با عزاداران حسینی همراهی می‌کند.


رابرت ردفورد: در زادگاهم جایی ندارم
انتقاد کارگردان اسکاری  از سیاست‌های آمریکا
رابرت ردفورد، کارگردان اسکاری هالیوود می‌گوید به ‌خاطر تعصب، پلیدی و خیانتی که بر سیاست آمریکا چیره شده است، احساس می‌کند در کشور خودش جایی ندارد. به گزارش فارس به نقل از واشنگتن تایمز، ردفورد ۸۲ ساله دارنده جایزه اسکار و بنیانگذار جشنواره فیلم «سان‌دَنس» روز جمعه مطلبی منتشر کرد و خواستار «نزاکت سیاسی» شد و گفت: امشب برای نخستین‌بار احساس می‌کنم در کشور زادگاهم و شهروندی‌ای که در تمام زندگی‌ام به آن عشق می‌ورزیدم جایی ندارم. برای هفته‌ها با غم و اندوه دولتمردان‌مان را تماشا کرده‌ایم که با تعصب و خیانت و استهزا به عنوان ابزار معمول تجارت، موجب شکست ما شده‌اند. وی در ادامه افزود: بسیاری از مردم به درستی آن را «کثیف لعنتی» می‌نامند، لکن من می‌خواهم شما را تشویق کنم تا بیشتر به عمق نفوذ کرده و با امید خواستار حقوق شهروندی باشید و سعی کنید با افرادی که اختلاف نظر دارید ارتباط برقرار کنید و از این نقطه‌نظر نسبت به سیاستمداران بهتر رفتار کنید. ما انگیزه‌های همسان برای اشتراک‌گذاری نداریم که انتظار خروجی یکسان داشته باشیم. بیایید بر یکدیگر تمرکز کنیم و جنبه اجتماعی بودن‌مان را گسترش دهیم و منعکس‌کننده آنچه در حال روی دادن است باشیم. بیایید در عدالت و احترام زندگی کنیم و جنگ و پایان تلخ را برای دیگران بگذاریم. بیانیه رابرت ردفورد مشخص نکرده بود که چه چیزی باعث ناراحتی او شده است. کامنت‌های ردفورد البته چند روز پس از پیش‌بینی او که گفته بود رئیس‌جمهور ترامپ  مجبور خواهد شد همچون ریچارد نیکسون از ریاست‌جمهوری کناره‌گیری کند، به اشتراک گذاشته شده است.


Page Generated in 0/0066 sec