printlogo


کد خبر: 200001تاریخ: 1397/7/19 00:00
اخبار

دبیر ستاد مرکزی اربعین خبر داد
دینار، ارز تخصیص‌یافته به زائران
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: بانک مرکزی ارز همراه زائران اربعین را به صورت دینار پرداخت می‌کند. شهریار حیدری درباره ارز مسافرتی تخصیص‌یافته به زائران اربعین حسینی از طریق بانک مرکزی به میزان گفت: طبق درخواست ستاد اربعین از بانک مرکزی برای تامین ارز همراه زائران اربعین که در سفر برای تردد و انجام سایر امور به مشکل نخورند، توافق شد این ارز همراه دینار باشد. وی با اعلام اینکه هنوز مقدار ارز تخصیص‌یافته به زائران اربعین نهایی نشده است، افزود: البته هنوز سازوکار پرداخت این ارز و میزان آن مشخص نشده است و با توجه به اعزام زائران تا 2 روز آینده مقدار نهایی ارز تخصیص‌یافته اعلام خواهد شد.

برای پوشش مراسم اربعین انجام شد
ارسال ۲۰۰ تن دارو به عراق
بارگیری محموله دارویی و ملزومات پزشکی اربعین ٩٧ با حضور مدیران هلال‌احمر انجام شد. به گزارش ایسنا، محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مراسم بارگیری و ارسال دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی هلال‌احمر به عتبات عالیات همزمان با اربعین حسینی، اظهار داشت: ما در جمعیت هلال‌احمر مسؤول کمیته امداد و نجات ستاد اربعین هستیم و سازمان‌های گوناگون در این کمیته عضو هستند. محمدی‌نسب گفت: توسط جمعیت هلال‌احمر در کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و مسیرهای پرتردد درمانگاه‌هایی ایجاد شده که به هموطنان خدمات درمانی ارائه می‌دهند. علاوه بر این با گروه‌های مختلف داوطلب که می‌خواستند در این مدت خدمات درمانی ارائه کنند همکاری داشتیم و پروتکلی را در نظر گرفتیم که از کارهای اضافی در این زمینه خودداری کنیم. در مجموع 26 درمانگاه خارج از جمعیت هلال‌احمر، 14 درمانگاه توسط خود سازمان هلال‌احمر و به طور کل 40 درمانگاه در کشور عراق تجهیز خواهد شد و حجم زیادی از کادر درمان در عتبات عالیات در اربعین حسینی ارائه خدمت خواهند داشت. سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز گفت: 200تن دارو و تجهیزات  به همراه 400 قلم دارو و 80 قلم مصرفی در 14 تریلر به عتبات عالیات ارسال خواهد شد.


سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی خبر داد
جریمه ۵۷۵ میلیاردی شرکت آلومینیوم المهدی
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۵۷۵ میلیارد ریالی شرکت آلومینیوم المهدی خبر داد. به گزارش فارس، سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره تخلفات شرکت آلومینیوم المهدی در عرضه خارج از شبکه توزیع رسمی اظهار داشت: این شرکت به دلیل عدم ایفای تعهداتش در عرضه ۱۲ هزار تن شمش خالص در بورس و عرضه ۸ هفته‌ای این میزان آلومینیوم خارج از شبکه رسمی، به سازمان تعزیرات حکومتی احضار شد. وی افزود: تخلف این شرکت در شعبه بدوی احراز و به پرداخت ۵۷۵ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد که این حکم در شعبه تجدیدنظر هم تأیید و برای اجرا به واحد اجرای احکام ارجاع شد. رایگانی با بیان اینکه از میان ۷۷۲ پرونده مختومه شده احتکار تنها ۷۰ پرونده به عرضه و توزیع کالا منتهی شده است، گفت: از ابتدای سال تا روز گذشته ۹۷۲ پرونده با اتهام احتکار، در شعب تعزیرات سراسر کشور تشکیل شده که بیشتر آنها بعد از مردادماه بوده است.
 


Page Generated in 0/0073 sec