printlogo


کد خبر: 200015تاریخ: 1397/7/19 00:00
تحقیر چندین‌باره پادشاه سعودی توسط رئیس‌جمهور آمریکا
ترامپ: به سلمان گفتم پول‌هایش را باید خرج کند

گروه بین‌الملل: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که به ایالت آیووا سفر کرده است، در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ای به روزنامه‌نگار به قتل رسیده سعودی و نامه درخواست کمک نامزد وی نکرد و تنها گفت: سعودی‌ها ثروتمند هستند و من به سلمان گفته‌ام اگر حمایت ما را می‌خواهید، باید هزینه‌‌های آن را هم پرداخت کنید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. ترامپ پیش از این در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفته بود: ما برای چه از کشورهای ثروتمند در ازای هیچ حمایت می‌کنیم؟ همین عربستان باید بداند. ترامپ در این سخنان 3 مرتبه خطاب به سردمداران سعودی گفت: شما باید پول حمایت‌‌های ما را بپردازید! پول حمایت‌‌های ما را بپردازید! پول حمایت‌‌های ما را بپردازید!
رئیس‌جمهوری آمریکا طی یک سال گذشته به شکل عجیبی از ولیعهد سعودی حمایت کرده است و حتی در سخنرانی سازمان مللش که حضار به او خندیدند نیز محمد بن سلمان را یک اصلاح‌گر خواند. از سوی دیگر روزنامه نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای اقدامات بن‌سلمان را مورد سوال قرار داده است و می‌نویسد: این شاهزاده سعودی حق رانندگی برای زنان را به رسمیت می‌شناسد اما فعالان حقوق زنان را در این کشور دستگیر می‌کند یا آنها را تهدید می‌کند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. از سویی سعودی‌ها به بهانه‌‌های متعددی به یمن حمله کرده‌‌اند و در این جنگ 4 ساله اکنون با اتهام جنایت جنگی روبه‌رو هستند.
رئیس‌جمهوری آمریکا در حال بر هم زدن نظمی است که پیشینیان او بر آن تکیه داشته‌‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، او در آیووا به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نیز اشاره کرده و گفت؛ آنها (ژاپنی‌ها) سالانه میلیون‌ها خودرو به داخل آمریکا می‌فرستند! و ما نمی‌توانیم این کار را بکنیم؛ چرا؟ ما 70 درصد از ارتش آنها را تامین می‌کنیم؛ چرا باید چنین باشد؟
 


Page Generated in 0/0064 sec