printlogo


کد خبر: 200024تاریخ: 1397/7/21 00:00
کاروان ایران در هفته اول بازی‌های پاراآسیایی اندونزی 49 طلا کسب کرد
تثبیت جایگاه سومی ایران
شاهین ایزدیار ششمین طلا را هم صید کرد

گروه ورزشی: رقابت‌های المپیک پاراآسیایی اندونزی با درخشش ورزشکاران ایرانی ادامه یافت و تا پایان بازی‌های دیروز ایران با 49 مدال طلا جایگاه خود را در رتبه سوم جدول توزیع مدال‌ها تثبیت کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، شاهین ایزدیار، شناگر خوب کشورمان در ادامه عملکرد شگفت‌انگیزش به ششمین طلای خود در این رقابت‌ها دست یافت.
شاهین ایزدیار طلایی‌ترین ورزشکار ایرانی در رشته شنا، ماده ۱۰۰ متر کرال پشت کلاس S10 در کنار شناگرانی از کشورهای هند، قزاقستان و اندونزی به آب پرید.
وی که در خط طلایی ۵ قرار گرفته بود، توانست با رکورد یک دقیقه و ۹ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه به ششمین قهرمانی خود برسد.
شاهین پیش از این در  ۵ روز گذشته صاحب
۵ مدال طلا و یک مدال نقره شده بود و به کاروان ایران با درخشش خود کمک شایانی کرده بود.
طلایی‌ترین عضو کاروان خودباوری و امید موفق شد روز پنجشنبه در شنای 400 متر و در ششمین مسابقه خود مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند.
 2 نقره و برنز در ماده پرتاب وزنه
در ادامه رقابت‌های دوومیدانی، در پرتاب وزنه بانوان کلاس F54، مرضیه صدقی، نماینده کشورمان موفق به کسب مدال نقره مسابقات شد.
 وی در این رقابت موفق به ثبت رکورد 60 متر و 30 سانتی‌متر شد تا پس از ورزشکار چینی به مدال نقره برسد.
 مدال برنز این ماده نیز به شهلا حدیدی از کشورمان رسید که وزنه خود را 50 متر و 85 سانتی‌متر پرتاب کرد.
نشان برنز امین عبدل‌پور در ماده 1500 متر مردان
در ادامه رقابت‌های دوومیدانی در ماده 1500 متر مردان کلاس T45/46 عبدل‌پور، نماینده دوومیدانی ایران به نشان برنز دست یافت. نماینده دوومیدانی ایران در حالی که تا دور آخر از رقبای خود پیشی گرفته بود در نهایت به مدال برنز رضایت داد.
 در این رقابت ورزشکاران ازبکستان و مالزی به مدال‌های طلا و نقره دست یافتند.
مدال‌های طلا و نقره پرتاب دیسک به ورزشکاران ایرانی رسید
درخشش ورزشکاران ایران در پرتاب دیسک با کسب مدال طلا و نقره کلاس F12 همراه بود تا بر تعداد مدال‌های کاروان ایران افزوده شود.
همچنین در ادامه رقابت‌های دوومیدانی، صبح روز جمعه در ماده پرتاب دیسک مردان کلاس F12، سامان پاکباز، نماینده کشورمان با ثبت رکورد ۵۱ متر و 60 سانتی‌متر موفق به کسب مدال باارزش طلا شد. پاکباز با ثبت این رکورد علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی نیز شد.
مدال نقره این ماده نیز به مسعود حیدری، دیگر نماینده دوومیدانی ایران رسید. حیدری در این رقابت موفق به ثبت رکورد ۴۸ متر و ۶۵ سانتی‌متر شد.  مدال برنز ماده پرتاب دیسک مردان در کلاس F12 به ورزشکار ازبکستان رسید.
تیم‌ملی گلبال بانوان به مدال برنز رسید
تیم‌ملی گلبال بانوان ایران دیروز در آخرین دیدار خود به مصاف تیم تایلند رفت و با پیروزی مقابل این تیم در جایگاه سوم بازی‌های پاراآسیایی ایستاد.
تیم‌ملی گلبال بانوان ایران در دیدار رده‌بندی در مصاف با تیم تایلند با نتیجه ۴ بر ۳ پیروز شد. بانوان گلبال ایران در نیمه نخست این دیدار با حریف تایلندی خود ۲ - ۲ مساوی کردند.
نیمه دوم با امتیازگیری تیم تایلند شروع و آنها توانستند ۳ بر ۲ از ملی‌پوشان جلو بیفتند اما پس از گذشت ۴ دقیقه از بازی، بانوان ایران توانستند نتیجه را به تساوی بکشانند.
ملی‌پوشان کشورمان در دقیقه ۹ بازی دروازه حریف را باز کردند و نتیجه ۴ بر ۳ شد. بانوان کشورمان با این نتیجه در جایگاه سوم آسیا ایستادند و موفق به کسب مدال برنز شدند.
دارابیان طلایی شد
نماینده دوومیدانی ایران در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا در پرتاب دیسک بانوان شد.
در ادامه رقابت‌های دوومیدانی صبح دیروز در ماده پرتاب دیسک بانوان کلاس F52، F51 و F53 الناز دارابیان با ثبت رکورد ۱۰ متر و ۷۱ سانتی‌متر موفق به کسب مدال طلا شد.
دارابیان علاوه بر کسب مدال طلا، موفق به ثبت رکورد جدیدی در بازی‌های پاراآسیایی به نام خود شد. در رقابت‌های فینال این ماده ۴ ورزشکار حضور داشتند که پس از دارابیان، نماینده بحرین و هند موفق به کسب مدال‌های نقره و برنز شدند.
صفرزاده به مدال نقره رسید
مدال نقره ماده دوی 400 متر بانوان در کلاس T12 بازی‌های پاراآسیایی 2018 به بانوی دونده کشورمان تعلق گرفت.
مدال طلای حمید اسلامی با رای داوران به ورزشکار ژاپنی رسید
با رای داوران، حمید اسلامی در دوی ۵۰۰۰ متر از دور مسابقات حذف شد.
به گزارش مهر،  در رقابت‌های دوومیدانی دیروز، در دوی ۵۰۰۰ متر مردان کلاس T11، حمید اسلامی به عنوان نفر اول از خط پایان عبور کرد و حتی با پرچم ایران نیز دور افتخار زد اما در نهایت با رای داوران از دور مسابقات حذف شد.
دلیل حذف اسلامی از سوی داوران این عنوان شد که او در مسیر دست نفر همراه خود را کشیده و جلوتر از او حرکت کرده است.
در رقابت‌های این ماده ورزشکاران ژاپن مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کردند.
در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی و در فینال ماده دوی 400 متر بانوان در کلاس T12 هاجر صفرزاده، نماینده شایسته کشورمان به مدال نقره رسید. نمایندگان تایلند و هند به ترتیب به مدال‌های طلا و برنز
رسیدند.
این نتیجه در حالی رقم خورد که صفرزاده پیش از خط پایان، رقابت نزدیک و فشرده‌ای با دونده هندی داشت و برای رسیدن به مدال نقره خودش را به سمت خط پایان پرتاب کرد که همین مساله باعث زمین خوردن و مصدومیت او شد.
بانوی دونده کشورمان بعد از این اتفاقات با کمک کادر پزشکی حاضر در ورزشگاه و با برانکارد از زمین خارج شد.
مشکل صفرزاده جدی نیست فقط یک مصدومیت در ناحیه کتف و کمرش به دلیل اینکه زمین خورده است دارد.
کسب مدال نقره جودوی تیمی پاراآسیایی برای ایران
دیدار نفسگیر و مهیج فینال رقابت‌های تیمی جودوی نابینایان و کم‌بینایان بازی‌های پاراآسیایی بین ایران و کره‌جنوبی با برتری 3 بر 2 حریف به پایان رسید.
به گزارش فارس، در این دیدار رضا غلامی جودوکار نابینای وزن منهای ۶۶ کیلوگرم کشورمان در مسابقه نخست با نتیجه یک بر صفر برابر لی می‌ شکست خورد؛ او به خاطر مصدومیت 10 ثانیه پایانی مسابقه را ادامه نداد.
در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم  علی عباس‌نژاد برابر یانگ سو قرار گرفت و در نهایت با امتیاز ایپون تن به شکست داد.
در ادامه رقابت‌های تیمی جودو بین  ایران و کره‌جنوبی، سیدامید جعفری برابر رقیب کره‌ای در  وزن ۸۱ کیلوگرم قرار گرفت و در کمتر از یک دقیقه با امتیاز ایپون تن به شکست داد و امید ایران برای کسب مدال طلا بر باد رفت.
کره‌ای‌ها در این دیدار با 4 وزن شرکت کرده بودند و به همین خاطر وحید نوری، جودوکار وزن منهای ۹۰ ایران بدون حضور در مسابقه برنده اعلام شد.
در دیدار پنجم و وزن ۱۰۰+ کیلوگرم، محمدرضا خیرالله‌زاده برابر جودوکار سنگین‌وزن کره‌ای قرار گرفت و توانست حریف خود را با امتیاز ایپون شکست دهد.
به این ترتیب کره‌جنوبی با نتیجه ۳ بر ۲ فاتح رقابت نهایی مسابقات تیمی جودوی نابینایان شد و مدال طلای این دوره از بازی‌ها را از آن خود کرد.
 رضا غلامی در وزن منهای ۶۶، علی عباس‌نژاد در منهای ۷۳، امید جعفری در منهای ۸۱، وحید نوری منهای ۹۰ و محمدرضا خیرالله‌زاده ۱۰۰+ نفرات اصلی تیم ایران در این دوره از مسابقات بودند.
هدایت این تیم بر عهده محمدرضا حاج‌یوسف‌زاده بود.
تیم‌ملی جودوی نابینایان پیش از دیدار نهایی در نخستین دیدار خود برابر قزاقستان با نتیجه ۴ بر  یک  و در نیمه نهایی این دوره از مسابقات با نتیجه 5 بر صفر برابر مغولستان به پیروزی رسیده بود.
 


Page Generated in 0/0069 sec