printlogo


کد خبر: 200029تاریخ: 1397/7/21 00:00
واکنش فرمانده سپاه به اظهارات دونالد ترامپ درباره توان نظامی ایران
کمتر از 12 دقیقه خاورمیانه را نجات می‌دهیم

فرمانده سپاه به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا درباره توان نظامی ایران در مقایسه با کشورهای خاورمیانه واکنش نشان داد. سردار سرلشکر محمدعلی جعفری به اظهارات ترامپ که گفته بود قبل از ریاست‌جمهوری او ایران می‌توانست در مدت 12 دقیقه خاورمیانه را اشغال کند، واکنش نشان داد و تصریح کرد ایران اکنون در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ می‌تواند در زمان کمتر از 12 دقیقه از منطقه غرب آسیا دفاع کند. سردار سلامی، جانشین فرمانده سپاه نیز درباره اظهارات ترامپ تصریح کرد ایران دنبال تسلط بر منطقه نیست اما در مدت 12 دقیقه می‌تواند خاورمیانه را از شر آمریکا نجات دهد.
به گزارش «وطن امروز»، اظهارات فرماندهان سپاه در واکنش به اظهارات هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هوادارانش در ایالت آیووا مطرح شد. ترامپ هفته گذشته در جمع هوادارانش در یکی از شهرهای ایالت آیووا گفت: «به ایران نگاه کنید، قبل از اینکه من (به ریاست‌جمهوری) برسم، ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد اما حالا در تلاش برای بقا هستند و در تک‌تک شهرهای‌شان شورش وجود دارد». دیروز سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری المسیره، به اظهارات اخیر دونالد ترامپ که مدعی شده بود ایران از زمان به قدرت رسیدن وی ضعیف شده است، پاسخ داد. وی افزود: اگر پیش‌تر توانایی ایران در دفاع از آسیای جنوب غربی و نه تسلط بر آن، 12 دقیقه بود، اکنون این زمان کمتر نیز شده است. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران در صورتی که امنیت آن در معرض خطر قرار بگیرد، از پاسخ در خارج از مرزهای خود هرگز دریغ نخواهد کرد. سردار جعفری درباره محور مقاومت در منطقه اعلام کرد هیچ نگرانی در این باره وجود ندارد و جبهه مقاومت پس از جنگ در سوریه و عراق قوی‌تر شده است. به گزارش فارس، فرمانده سپاه درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران هم گفت: مساله تحریم‌های آمریکا علیه ایران به یک مساله طبیعی تبدیل شده است و به آن عادت کرده‌ایم. ایران با وجود این تحریم‌ها قوی‌تر و انسجام ملی آن بیشتر خواهد شد. فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان این گفت‌وگوی کوتاه تصریح کرد: ایران تا نابودی رژیم صهیونیستی، مقاوم خواهد بود و اکنون به زمان نابودی رژیم غاصب نزدیک‌تر شده‌ایم.
غیر از سرلشکر جعفری، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه هم به اظهارات ترامپ واکنش جالبی نشان داد. سردار سلامی ظهر پنجشنبه در‌ آیین تکریم و معارفه فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران با اشاره به تصویری که از ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد که تحقیرآمیز بود، گریزی هم به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا زد و گفت: اگر رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ایران در عرض ۱۲ دقیقه می‌تواند خاورمیانه را اشغال کند این اعتراف دشمن حاکی از قدرت ما است اما باید بداند ما هیچ‌گاه خاورمیانه را اشغال نخواهیم کرد و با قدرت‌مان می‌توانیم در کمتر از 12 دقیقه خاورمیانه را از شر شیطان بزرگ نجات بدهیم. در جای دیگری خودشان با صراحت می‌گویند ۷ تریلیون دلار هزینه‌ جنگ کرده‌اند اما چیزی به دست نیاورده‌اند پس این نشان می‌دهد دشمنان ما شرایط اقتصادی جنگ را از دست داده‌اند و حتی شرایط سیاسی دشمن از بین رفته و ما از هر زمان دیگری قدرتمندتر‌ و شکست‌ناپذیریم.
ایران مدیر گردان‌های اس300 در سوریه
پس از تجهیز دولت سوریه به سامانه پدافند هوایی اس300، حالا منابع نزدیک به سرویس‌های سیا و موساد می‌گویند مدیریت گردان‌های اس300 در سوریه در اختیار مستشاران ایرانی قرار دارد. وب‌سایت دبکا با انتشار این خبر تصریح کرد این مطلب را یک منبع مرتبط با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل اعلام کرده است. این وب‌سایت که در حوزه اطلاعات نظامی فعالیت می‌کند، خاطرنشان می‌کند طرف روسی که از همان ابتدا می‌خواست مدیریت سامانه‌های دفاع هوایی سوریه را به ایرانی‌ها بسپارد، همان نوع از اس300 (S-300PMU-2) را به سوریه ارسال کرد که قبلا سال 2016 به تهران داده بود. در حال حاضر اعزام اپراتورهای ایرانی به سوریه جریان دارد. این ادعا در حالی است که روسیه و ایران هنوز این خبر را به طور رسمی مورد تفسیر قرار نداده‌اند. وب‌سایت اسرائیلی همچنین خاطرنشان کرده است: روسیه ترجیح داده درباره طرح‌های خود سکوت کند و چنین اقداماتی را با عدم تمایل برای به خطر انداختن کارشناسان روسی در صورت حمله آمریکا و اسرائیل به سامانه‌های پدافند هوایی سوریه توضیح می‌دهد. دبکا فایل می‌نویسد: آمریکا و اسرائیل به خاطر تصمیم روسیه نگران هستند؛ از یک طرف نگرانی نظامیان اسرائیلی و آمریکایی به خاطر احتمال صدمه دیدن کارشناسان روس در صورت حمله به سامانه‌های پدافند هوایی سوریه است اما از سوی دیگر نگرانند مواضع ایران در سوریه بشدت تقویت خواهد شد.


Page Generated in 0/0062 sec