printlogo


کد خبر: 200031تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

مراسم اربعین امسال را با شکوه‌تر از گذشته برگزار می‌کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی  صبح روز گذشته در جلسه شورای اداری استان ایلام که به مناسبت معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد، اظهار داشت: حامل پیام سلام مقام معظم رهبری برای مردم استان ایلام و نیابتاً عرض سلام شما مردم مرزدار استان ایلام محضر مقام معظم رهبری هستم. به گزارش تسنیم، رئیس دفتر مقام معظم رهبری همچنین گفت: یکی از افتخاراتی که استان ایلام را سرآمد استان‌های دیگر کشور کرده است میزبانی زائران اربعین حسینی است که انتظار آن است اربعین امسال را پرشکوه‌تر از اربعین‌های گذشته برگزار کنیم. وی به امنیت مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: در عربستان سالانه  2 میلیون نفر به حج می‌روند که حکام سعودی توان برقراری امنیت آنان را ندارند و حادثه اتفاق افتاده برای حجاج ایرانی نمونه‌ای از ناتوانی حکام سعودی در برقراری امنیت است اما در ایران و همین استان ایلام سالانه بیش از 4 میلیون زائر به صورت پیاده آن هم در حالی که راهپیمایی به صورت پیاده خطراتی نیز دارد، در ایران و عراق تردد و در همه جا از آنان پذیرایی می‌شود و به همت مردم و مسؤولان کوچک‌ترین حادثه‌ای نیز اتفاق نمی‌افتد.

رئیسعلی دلواری و میرزا کوچک‌خان هم با تعریف FATF تروریست هستند
حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای در گفت‌وگو با تسنیم با انتقاد از جوزدگی رسانه‌ای در مسأله FATF گفت: ‌اصلا لیست سیاهی در  FATF وجود ندارد و آنها بر اساس چارچوب دیگری کشورها را تقسیم‌بندی کرده‌اند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تشریح چگونگی این چارچوب گفت: در تقسیم‌بندی FATF کشورها به  3 دسته تقسیم می‌شوند؛‌ دسته اول کشورهایی هستند که به اعتقاد آنها به لحاظ فنی پایبندی دارند و دسته دوم شامل کشورهایی می‌شوند که به نظر آنها پایبندی موثر دارند و دسته سوم کشورهایی را قرار داده‌اند که به اعتقاد آنها کشورهای پرخطر ارزیابی می‌شوند. حاجی‌دلیگانی با اظهار تعجب از نمایندگانی که به FATF رای دادند، گفت:‌ احتمالا جو رسانه‌ای ایجاد شده اجازه نداده که این نمایندگان به این نکته توجه کنند که لیست سیاهی در FATF وجود ندارد و ایران در گروه پرخطرFATF است، حال این نمایندگان  از خود بپرسند که چرا ایران در لیست پرخطر FATF قرار گرفته است و با عضویت در آن آیا از این لیست خارج می‌شود. حاجی‌دلیگانی  درباره شاهد ادعای خود که تعاریف آنها از تروریست متفاوت از معنی حقیقی تروریست است، گفت: FATF گروهی را که 31 شهریورماه مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند تروریست نمی‌داند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعریف تروریست بر اساس خواست استعمارگران است، گفت:‌ مثلا در تعاریف آنها از FATF آمده است که اگر ملتی با متجاوزانی که برای غارت کشورشان حمله‌ور شدند مقابله کند، تروریست هستند که مسلم است هیچ آزادی‌خواهی این تعریف را نمی‌پذیرد که کسی که از خانه خود یا زمین کشاورزی خود دفاع می‌کند، تروریست معرفی شود. طبق این تعریف رئیسعلی دلواری،‌ میرزا کوچک‌خان جنگلی و رزمندگان 8 سال دفاع‌مقدس مصداق تروریست هستند.

آمریکا باز هم درباره ارتباط مالی با ایران هشدار داد
خزانه‌داری آمریکا با انتشار یک توصیه‌نامه، به مؤسسات مالی دنیا درباره ارتباط تجاری با ایران هشدار داد. شبکه اجرای قوانین جرائم مالی وابسته به خزانه‌داری آمریکا، روز پنجشنبه با انتشار توصیه‌نامه‌ای از مؤسسات مالی جهان خواست در مراوده با جمهوری اسلامی ایران احتیاط کرده و تبادلات غیرقانونی بالقوه را بهتر شناسایی کنند. این سند با متهم کردن ایران به انجام فعالیت‌های شریرانه، به مؤسسات مالی خارجی توصیه کرد تعهدات خود به آمریکا را بهتر بشناسند تا از عواقب تحریم‌های ایالات متحده در امان مانده و تهدیدهای ایران در رابطه با قوانین پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم را شناسایی کنند. به گزارش تسنیم، این توصیه‌نامه 19صفحه‌ای که حاوی اطلاعاتی درباره نحوه ارتباط مالی با ایران است، دولت جمهوری اسلامی را به ایجاد تهدید علیه سیستم مالی آمریکا و شرکت‌های مرتبط با ایالات متحده متهم کرده است.


Page Generated in 0/0057 sec