printlogo


کد خبر: 200032تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

اتهام فساد سیستماتیک راهبرد آمریکا برای ایجاد نارضایتی در کشور
آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه نماز جمعه پایتخت در سخنانی با اشاره به برنامه‌های دشمنان برای ایجاد نارضایتی در کشور گفت: حدود یک ماه قبل دولت آمریکا به مرکز تحقیقات آمریکا می‌گوید طرح بدهید ایران را به هم بریزیم. در اتاق تحقیقات کنگره آمریکا موضوعی را به تصویب رساندند و به دولت گفتند همین راه را برو. اول اسم دولت را می‌برند که دولت و بقیه قوا را به عنوان اینکه فسادی دارند با عنوان فساد سیستماتیک تبلیغ کنید. بگویید کلا دولت فاسد است. گفتند شما همه قوا  را هم فاسد اعلام کنید. بعد گفتند مسؤولان کشور؛ قوه مجریه، مقننه و قضائیه را به فساد متهم کنید. سوم اینکه بین مسؤولان اختلاف ایجاد کنید تا با اختلاف بین‌شان کشور ضعیف شود. چهارم اینکه مقامات را هم متهم  کنید تا مردم از رهبر و مسؤولان کشور و مدیران نظام جمهوری اسلامی ناامید شوند؛ آن وقت است که ما بر کشور و ایران مسلط می‌شویم. این متن در اتاق تحقیقات آمریکا تصویب شده است. به گزارش فارس، وی افزود: نکاتی که در مرکز تحقیقات کنگره آمریکا تصویب شده اگر ما این مسائل را دنبال کنیم و در مسیر نقشه‌های آنها حرکت کنیم دشمن را خوشحال کرده‌ایم. آیت‌الله امامی کاشانی تأکید کرد: برنامه دشمن این است که این را ترویج کند که سیستم اساساً فاسد است و این را تبلیغ کرده و بگویند مسؤولان قوه قضائیه، مقننه و مجریه به فساد متهم هستند.

هشدار سرلشکر باقری نسبت به اقدامات ضدامنیتی دشمن
سردار سرلشکر پاسدار محمد‌ باقری پنجشنبه گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه نیروی انتظامی در کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه جنگ نرم، کشور با تهاجم سنگینی مواجه است و هر چه دشمن در تهاجمات نظامی سخت احساس می‌کند بی‌نتیجه باشد و به‌‌صرفه نیست و تلفات را نمی‌تواند بپذیرد، تلاشش را در اقدامات جاسوسی و اطلاعاتی یعنی فعالیت‌های نیمه‌سخت ضدامنیتی قرار داده است. به گزارش تسنیم، رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه «دشمن فعالیت‌های نرم فرهنگی که مبانی دینی، اعتقادی و انقلابی مردم و جوانان ما را مورد هدف قرار می‌دهد در پیش گرفته است»، اضافه کرد: نیروی انتظامی در مسائل مربوط به مقابله با فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی دشمن و در مساله ارشاد، فرهنگ‌سازی و حل معضلات مرتبط با مسائل جنگ نرم مسؤولیت‌های بالایی دارد.

انتشار اسامی نمایندگانی که به  CFT رأی مخالف دادند
اسامی برخی نمایندگان که در «مخالفت» با لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) رأی دادند و نمایندگان «غایب» در جلسه بررسی این لایحه منتشر شد. به گزارش مهر، برخی نمایندگان اصلاح‌طلب و مستقل نیز به لایحه الحاق ایران به CFT رای منفی دادند اما به دلیل نگرانی از برخورد فراکسیون‌ها، احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب فرم مخصوص انتشار اسامی مخالف را امضا نکردند. بر اساس این خبر،  در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی، لایحه الحاق ایران به CFT با ۱۴۳ رای موافق، ۱۲۰ رای مخالف و ۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۱ نماینده حاضر در صحن تصویب شد.

همکاری نیروی دریایی سپاه وارتش دشمن را به زانو درمی‌آورد
به مناسبت فرارسیدن روز نیروی دریایی سپاه، امیر دریادار دوم افشین تاشک، فرمانده قرارگاه مقدم و ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش به همراه امیر دریادار دوم محمدی، فرمانده منطقه یکم امامت این نیرو و همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، هماهنگ‌کننده عقیدتی
-‌‌سیاسی ارشد آجا در هرمزگان با سردار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس دیدار کردند. به گزارش مهر، در ابتدای این دیدار دریادار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با اشاره به راهبردی بودن نیروی دریایی ارتش گفت: حضور باصلابت و مقتدر ناوگان دریایی ارتش در آب‌های بین‌المللی و آزاد در واقع یک نوع خط شکنی در دسترسی به آب آزاد بود که توسط کارکنان غیور نیروی دریایی ارتش انجام شد که این امر موجب حفظ و تامین منافع جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد خواهد شد. وی در ادامه با بیان اینکه باید همواره آمادگی صددرصدی‌مان را حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: امروز همکاری بین نیروی دریایی سپاه و ارتش، دشمن را در دریاها به زانو در خواهد آورد و متضمن وجود امنیت خواهد بود.


Page Generated in 0/0084 sec