printlogo


کد خبر: 200037تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

صفرشدن صادرات نفت ایران  کاملاً منتفی است
نماینده اسبق ایران در اوپک با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی نفت نمی‌تواند منبع مطمئن و دائمی باشد، گفت: ذخیره‌سازی در شرایط اضطراری و کوتاه‌مدت می‌تواند به کمک مصرف‌کننده‌ها بیاید، ولی برای درازمدت پاسخگوی نیاز و تقاضا نخواهد بود. اعتقاد دارم صفر کردن صادرات نفت ایران کاملا منتفی است و شرایط بازار به گونه‌ای نیست که بتواند نفت کشورهای دیگر را جایگزین نفت ایران کند. محمدعلی خطیبی در گفت‌وگو با ایسکانیوز، درباره وضعیت صادرات نفت ایران در اوج تحریم‌ها، اظهار کرد: به طور یقین رسیدن صادرات نفت ایران به صفر کاملا منتفی است؛ به دلیل اینکه تجار خارجی توان جایگزینی نفت ایران را ندارند. با توجه به اینکه خود تحریم‌کنندگان هم استثناهایی برای خریداران قائل می‌شوند و به آنها مجوزهایی را ارائه می‌دهند که کماکان بعضی از کشورها بتوانند نفت ایران را بخرند، بنابراین صفر شدن صادرات نفت تقریبا منتفی شده است ولی احتمالا با کاهش صادرات مواجه خواهیم شد. خطیبی خاطرنشان کرد: طبیعتا دشمنان ما سعی می‌کنند از نقطه ضعف ما استفاده کنند و از مسیر نفت به ما فشار وارد کنند در حالی‌که اگر اقتصادمان را غیرنفتی کرده بودیم دیگر با این مشکلات مواجه نبودیم.


کشتی آرای: سکه ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد
تصویب یا رد CFT هیچ تأثیری در بازار طلا و ارز ندارد
کشتی آرای با تأکید بر اینکه تصویب یا رد CFT هیچ تأثیری در بازار طلا و ارز ندارد،‌ گفت: سکه هم‌اکنون ۴۰۰ هزار تومان حباب دارد.
محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با تسنیم،‌ درباره وضعیت بازار طلا و سکه با بیان اینکه حباب سکه 50 هزار تومان کاهش یافته است، تصریح کرد: ولی کماکان سکه 400 هزار تومان حباب دارد که ریشه این حباب هم به‌خاطر تقاضای موجود در بازار است. رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به چرایی افزایش قیمت طلا و سکه بعد از ریزش چشمگیر قیمت‌ها در روزهای اخیر، گفت: علت اصلی نوسان در بازار طلا و سکه،‌ تغییرات قیمتی در بازار ارز است. زمانی که بانک مرکزی قیمت ارز را مدیریت کند به دنبال آن بازار طلا و سکه نیز آرامش می‌گیرد. کشتی‌آرای در پاسخ به این سوال که تصور برخی بازاری‌ها این بود که با تصویب CFT در مجلس، قیمت‌ها در بازار طلا و ارز ریزش چشمگیری خواهد داشت، چرا این اتفاق رخ نداد، عنوان کرد: تصویب یا رد CFT هیچ تاثیری در بازار طلا و ارز ندارد و این اظهارات فقط جو روانی بود.


ترامپ: بانک مرکزی آمریکا  احمق شده است
رئیس‌جمهور آمریکا نسبت به روند افزایش نرخ بهره در ایالات متحده گفت بانک مرکزی این کشور احمق شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ تصمیم «فدرال رزرو» را برای ادامه افزایش نرخ بهره مورد انتقاد قرار داد و گفت: بانک مرکزی ایالات متحده احمق شده است. وی در جمع خبرنگاران در پنسیلوانیا گفت: فکر می‌کنم فدرال رزرو در حال اشتباه کردن است. این خیلی بد است. فکر می‌کنم فدرال رزور احمق شده است. رئیس جمهور آمریکا افزود: فکر می‌کنم نباید اینقدر سریع برویم. من نرخ بهره پایین را دوست دارم. بر همین اساس، ترس از افزایش سریع نرخ بهره یکی از عوامل کمک‌کننده به سقوط بیش از ۸۰۰ واحدی میانگین شاخص صنعتی «داو جونز» در روز چهارشنبه بوده است ضمن اینکه شاخص «اس ‌اند پی ۵۰۰» هم از ماه فوریه سال جاری میلادی به بعد در روز چهارشنبه بدترین عملکرد روزانه خود را ثبت کرد. به طور کل شاخص سهام در آمریکا روز چهارشنبه بیش از ۳ درصد کاهش پیدا کرد. در این رابطه ترامپ گفت: در حقیقت این یک نزول خفیف و تعدیل قیمت سهام است که مدت‌ها منتظر آن بوده‌ایم اما من واقعا با آنچه فدرال رزرو در حال انجام دادن است، مخالفم. همچنین سارا ساندرس، مسؤول بخش رسانه‌ای کاخ سفید گفت: اصول و آینده اقتصادی آمریکا به طرز باورنکردنی مستحکم است و سیاست‌های اقتصادی رئیس جمهور ترامپ یک پایه قوی را برای رشد اقتصادی مستمر ایجاد کرده است. بر پایه این گزارش، دونالد ترامپ یکی از منتقدان سفت و سخت افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو است.


Page Generated in 0/0131 sec