printlogo


کد خبر: 200038تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

 تخلف در واگذاری سهام متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نامه به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به تخلفات رخ داده در واگذاری سهام متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد شد. به گزارش خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به قاضی سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به تخلفات رخ داده در واگذاری سهام متعلق به صندوق بازنشستگی فولاد شد. در متن این نامه آمده است: با عنایت به مکاتبات انجام شده اسفند ماه سال گذشته به وزیر امور اقتصادی و دارایی و نیز نامه به رئیس محترم سازمان بورس و اوراق بهادار درباره موضوع تخلف شرکت‌های بورس و اوراق بهادار و سپرده‌گذاری مرکزی در زمان فروش سهام متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد،  به استحضار می‌رساند با گذشت بیش از یک سال از این اقدام و واگذاری سهام متعلق به صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و تضییع حق هزاران بازنشسته فولاد در کشور، متاسفانه هیچ‌کدام از ارگان‌های دخیل در این موضوع پاسخگوی این وضعیت نیستند، لذا به دلیل بلاتکلیف ماندن این موضوع و جهت جلوگیری از تضییع حقوق بیش از 90 هزار نفر از بازنشستگان صندوق فولاد کشور، امید است دستور  فرمایید این پرونده به شکل ویژه در دستور کار آن سازمان قرار گرفته و اقدامات قانونی در راستای جلوگیری از تضییع حق بازنشستگان مذکور انجام گردد».


روشندلان هم صاحب میز خدمت  در شعب بانکی می‌شوند
بانک مرکزی اعلام کرد یک باجه از یک شعبه هر بانک، میز خدمت روشندلان می‌شود. به گزارش بانک مرکزی، این بانک  به مناسبت روز نابینایان با دعوت از اعضای «انجمن نابینایان ایران» و «نمایندگان بانک‌های تجاری» با ارائه اقدامات بانک‌ها، پیشنهادها و درخواست‌های نمایندگان روشندل را به منظور ارائه بهتر خدمات توسط شبکه بانکی جویا شد. در این جلسه اداره نظام‌های بانک مرکزی از نمایندگان فناوری اطلاعات بانک‌ها خواست در ارائه خدمات به نابینایان نگاه سودآوری نداشته باشند و این خدمات را به عنوان وظیفه‌ای در حوزه مسؤولیت اجتماعی تلقی کنند. در این هم‌اندیشی مشاور انجمن نابینایان با تشکر از همکاری بانک‌ها با قشر روشندلان، توجه به کمیت خدمات و کیفیت آنها را توأمان خواستار شد و پیشنهاد کرد به منظور رفاه حال روشندلان در مراکز استان‌ها و کلانشهرها «یک باجه از یک شعبه هر بانک» را با عنوان باجه ارائه خدمت به روشندلان قرار دهند.


حمایت کارشناسان  از طرح پیش‌فروش لوازم خانگی
پیش‌فروش ملی لوازم خانگی در حالی با مجوز ستاد تنظیم بازار از روز سه‌شنبه آغاز شد که تاکنون یک شرکت، موفق به حضور در این طرح شده است. این در حالی است که نیاز بازار لوازم خانگی ایران با حضور یک شرکت پوشش داده نمی‌شود و باید حضور گسترده‌تری در آن شکل بگیرد. به گزارش «وطن‌امروز»، شرکت اسنوا، تولیدکننده لوازم خانگی فعلا تنها شرکتی است که در این طرح شرکت کرده و مشتریان، محصولات آن را بدون واسطه و با قیمت‌هایی بسیار کمتر از بازار دریافت می‌کنند. سیده‌حمیده زرآبادی،  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این باره گفت: اگر همه چیز شفاف ذکر شود و راه برای واسطه‌گری مسدود شود، می‌توان به موفقیت طرح امیدوار بود، چرا که هم می‌تواند به مصرف‌کننده کمک کند و هم بازار بهتری برای تولیدکننده داخلی ایجاد کند. در واقع این طرح در صورت اجرای صحیح تعادل مناسبی میان عرضه و تقاضا ایجاد خواهد کرد. «مسیبی» از کارشناسان اقتصادی فعال در حوزه لوازم خانگی نیز در این باره گفت: تمام وجوه این طرح به طور کامل دیده نشده است. شرکت اسنوا شرکت بسیار بزرگی است و تنها شرکتی است که دارای تکنولوژی تولید کالای استراتژیک «یخچال‌های ساید» است. در چنین شرایطی طبیعتا دیگر برندهای داخلی نمی‌توانند وارد فضای رقابت شوند، بنابراین باید در این طرح، تعهدات به انواع مختلفی تقسیم می‌شد که شرکت‌های کوچک‌تر نیز در حیطه خودشان وارد این طرح می‌شدند. مسیبی افزود: همچنین این طرح موجب تقویت شبکه فروش (مغازه‌داران) خواهد شد و پایه‌گذاری این فروش می‌تواند انحراف بازار از مسیر فروش تولیدات ملی را اصلاح کند. وی در ادامه تاکید کرد: طرح پیش‌فروش موضوع خوبی بوده که به آن ورود شده و نمی‌توان شرکت‌های خصوصی را به انجام فروش به شیوه‌ای خاص مجبور کرد اما شرکت‌های خصوصی از منظر اخلاقی و حرفه‌ای باید شرکای دیگری را نیز برای خود تصور کنند و به آنها نیز میدان دهند تا فضای رقابت و به‌تبع آن کیفیت محصولات حفظ شود.


Page Generated in 0/0295 sec