printlogo


کد خبر: 200039تاریخ: 1397/7/21 00:00
رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد
ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت از ثبت‌نام ۴۰۰ هزار نفر در سامانه سماح برای اعزام به اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش مهر، حمید محمدی با اشاره به اینکه ۲ هزار و 500 دفتر خدمات زیارتی دائم و موقت در سراسر کشور حتی در ایام تعطیل آماده خدمات‌رسانی به مشتاقان و حضور در حرکت عظیم اربعین هستند، گفت: تا صبح جمعه ۲۰ مهرماه، حدود ۴۰۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۲۵۰ هزار نفر روادید اربعین اخذ شده است. محمدی اضافه کرد تاکنون استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان،  فارس،  خوزستان و کرمان به ترتیب بالاترین آمار ثبت‌نام را داشته‌اند.
نرخ نهایی ویزای اربعین
علاوه بر این دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نرخ نهایی ویزای اربعین برای زائران ایرانی ۲۳۴ هزار و 875 تومان است و سایر اعدادی که مطرح شده صحت ندارد. شهریار حیدری اظهار داشت: با توجه به تسهیلاتی که دولت فراهم کرده است، نرخ نهایی ویزای اربعین برای زائران ایرانی در سال جاری ۲۳۴ هزار و 875 تومان است که این رقم با تخفیف ۳۵ درصدی نسبت به ارز در شبکه نیما محاسبه شده است. وی افزود این نرخ شامل هزینه ویزا، بیمه، خدمات درمانی و هزینه دفاتر حج و زیارت می‌شود و صرفا مخصوص افرادی است که از طریق سامانه سماح و دفاتر مجاز اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.
ثبت‌نام اتباع خارجی تا ۲۹ مهر
همچنین ثبت‌نام اتباع خارجی جهت اعزام به زیارت اربعین حسینی تا روز یکشنبه ۲۹ مهرماه در دفاتر خدمات اتباع خارجی استانداری‌ها ادامه دارد. بنا بر اعلام دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور، ثبت‌نام اتباع خارجی جهت اعزام به زیارت اربعین حسینی و اخذ دفترچه سفر که از روز دوشنبه ۱۶ مهرماه در دفاتر خدمات اتباع خارجی استانداری‌ها آغاز شده است، به مدت ۱۴ روز تا روز یکشنبه ۲۹ مهرماه ادامه دارد.
افزایش ساعت کاری دفاتر زیارتی
علاوه بر این حمیدرضا محمدی، مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت نیز درباره تمهیدات اندیشیده شده برای تسهیل ثبت‌نام زائران اربعین حسینی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دفتر زیارتی در سراسر کشور آماده نام‌نویسی اولیه و دریافت مدارک متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی هستند. وی افزود: تمام دفاتر زیارتی در استان‌ها، شهرها، شهرستان‌ها و حتی روستا‌ها به دریافت مدارک و خدمات‌رسانی در حوزه ثبت‌نام و اعزام مشغول هستند و خوشبختانه روند دریافت مدارک و صدور ویزا با سرعت و دقت لازم انجام می‌شود.
مدیرکل امور کارگزاران سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ساعت کاری دفاتر کارگزاری تصریح کرد: افزایش ساعات کاری دفاتر زیارتی برای ارائه خدمت به متقاضیان ثبت‌نام اربعین حسینی است. به گفته محمدی، همه دفاتر زیارتی و دفاتر موقت ثبت‌نام اربعین موظفند علاوه بر افزایش ساعات کاری روزانه، در ایام تعطیل نیز محل دفتر باز بوده و پاسخگوی مراجعان باشند و امور زائران را برابر دستورالعمل‌های ابلاغی در حداقل زمان ممکن به انجام برسانند. وی افزود: ساعت کار دفاتر زیارتی افزایش یافته است به صورتی که تا زمانی که متقاضیان زیارت اربعین برای تحویل مدارک در دفاتر حضور دارند، دست اندرکاران باید کار‌های مربوط را انجام دهند. محمدی تاکید کرد: سرعت نیز یکی از اولویت‌های امسال خدمات‌رسانی و ثبت‌نام است و صدور روادید اربعین حداقل تا ۴۸ ساعت پس از نام‌نویسی و تحویل کامل مدارک انجام می‌شود.
 


Page Generated in 0/0059 sec