printlogo


کد خبر: 200057تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

تقدیر از موسوی گرمارودی در سوگواره شعر عاشورایی
هفتمین سوگواره ملی شعر عاشورایی «یک پلک کربلا» با حضور جمعی از شاعران در تالار ایوان شمس برگزار شد و در آن از تلاش‌های علی موسوی گرمارودی با اهدای تندیس تقدیر به عمل آمد. به گزارش فارس، پیش از تجلیل از این شاعر، محمدعلی مجاهدی درباره آشنایی خود با گرمارودی اظهار داشت: خاطرات ما به ایام نوجوانی در قم بازمی‌گردد؛‎ زمانی که اشعار زیبا، جذاب و دلنشین می‌سرودند. ما نیز با این اشعار در قم مانوس بودیم؛ حدود نیم قرن از دوستی میان ما می‌گذرد؛ عباس براتی‌پور هم پیش از تجلیل از گرمارودی گفت: من از نوجوانی با اشعار ایشان آشنا بودم. کتاب «در سایه سار نخل ولایت» ایشان را چندین مرتبه خوانده‌ام. عبدالجبار کاکایی هم در سخنانی کوتاه اضافه کرد: مایه افتخار بنده است که سال‌ها در سایه سار نخل ادبی استاد گرمارودی زندگی کرده‌ام. وی در ادامه به سال‌های ابتدایی انقلاب و شعرخوانی گرمارودی در یکی از جلسات نیز اشاره کرد. سیدعلی موسوی‌گرمارودی در این مراسم اظهار داشت: اگر این برنامه نیز قضیه شعر عاشورایی نبود اجازه می‌گرفتم تا نیایم، چرا که با صداقت می‌گویم میلیون‌ها فاضل محترم و نجیب در سراسر این خاک گرانمایه حضور دارند که این مراسم حق آنهاست. بروید سراغ افرادی که در گمنامی کامل، دست فرزندان‌مان را گرفته و ترقی می‌دهند.


هفته فوتبالی در شبکه 3
با آغاز بازی‌های مقدماتی لیگ ملت‌های اروپا، علاقه‌مندان به فوتبال می‌توانند مهم‌ترین بازی‌های این مسابقات را از شبکه 3 سیما دنبال کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، شبکه 3 شنبه ۲۱ مهر ساعت ۲۲:۱۵ بازی 2 تیم فوتبال هلند - آلمان، یکشنبه ۲۲ مهر ساعت ۲۲:۱۵ بازی لهستان - ایتالیا، دوشنبه ۲۳ مهر ساعت ۲۲:۱۵ بازی اسپانیا - انگلیس و سه‌شنبه ۲۴مهر ساعت ۲۲:۱۵ بازی 2 تیم فرانسه - آلمان را به صورت زنده پخش خواهد کرد. همچنین دیدار دوستانه تیم‌ملی فوتبال کشورمان با تیم‌ملی بولیوی نیز روز سه‌شنبه ۲۴ مهر از ساعت ۱۹:۳۰ به صورت زنده روی آنتن شبکه 3 سیما خواهد رفت. دیدار ۲ تیم پرسپولیس و نود ارومیه نیز از سری مسابقات جام حذفی کشور روز پنجشنبه ۲۶ مهر، ساعت ۱۸ و دیدار استقلال و سایپا از سری مسابقات لیگ برتر روز جمعه ۲۷ مهر ساعت ۱۵:۳۰ به صورت زنده از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد. با توجه به تداخل برخی برنامه‌های شبکه با مسابقات فوتبال، در هفته پیش رو برنامه‌های «کیوسک»، «شوک»، «نود»، «متن و حاشیه» و «مسابقه هفت» در  شبکه 3 پخش نخواهد شد.


تازه‌ترین آمار گیشه سینمای ایران اعلام شد
در هفته‌ای که گذشت گیشه سینماها با استقبال خوی از سوی مخاطبان همراه شد تا برخی فیلم‌ها با وجود آنکه تازه راهی پرده شده بودند، به ارقام بالایی در زمینه فروش دست پیدا کنند. به گزارش «وطن‌امروز»، این هفته فیلم‌های سینمایی «تنگه ابوقریب»، «هزارپا» و «مغزهای کوچک زنگ‌زده» که اکران خود را از هفته‌های پیش آغاز کرده بودند، گیشه خوبی را پشت سرگذاشتند و فیلم سینمایی «لس‌آنجلس - تهران» نیز که اکران خود را آخر همین هفته آغاز کرده بود، به فروش بالاتر از 700 میلیون تومان دست پیدا کرد. بر این اساس، تاکنون و در مجموع فیلم‌های سینمایی «هزارپا» 37 میلیارد تومان، «مغزهای کوچک زنگ‌زده» ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، «تنگه ابوقریب» ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، «دم سرخ‌ها» ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، «کاتیوشا» ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، «هشتگ» یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان، «شعله‌ور» یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان، «عرق سرد» ۸۵۰ میلیون تومان، «لازانیا» ۸۰۰ میلیون تومان، «لس‌آنجلس- تهران» ۷۵۰ میلیون تومان، «سوفی و دیوانه»۱۵۰ میلیون تومان، «ماهورا» ۹۰ میلیون تومان و «پیشونی سفید ۲» ۶۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.


Page Generated in 0/0110 sec