printlogo


کد خبر: 200062تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

اشک‌های بشار رسن در بازی عراق- آرژانتین
دقیقه 68 بازی عراق  مقابل آرژانتین در عربستان یکی از صحنه‌های نادر فوتبال رقم خورد.
درست در ثانیه‌ای که تابلوی تعویض بشار رسن، ستاره جوان خط هافبک تیم‌ملی عراق بالا رفت، او با چهره‌ای ناراحت و با سری پایین به سمت خط عرضی حرکت کرد، در حالی که یکی، دو هم‌تیمی برای دلداری دادن دستی بر شانه او کشیدند.
بشار رسن، هافبک تیم‌ملی عراق و عضو باشگاه پرسپولیس ساعتی پیش از مسابقه حساس و تاریخی عراق مقابل آرژانتین مادر بیمار خود را از دست داده بود و تازه از این خبر مطلع شده بود.
پیش از بازی عراق و آرژانتین کاتانچ، سرمربی عراق از این اتفاق تلخ باخبر شد اما پدر بشار در گفت‌وگو با اعضای تیم تاکید کرد قبل از بازی به پسرش این خبر را ندهند. ضمن اینکه جمع‌آوری موبایل‌ها در اردوی عراق باعث شد هافبک جوان از درگذشت مادرش مطلع نشود. آنچه باعث شد این بازیکن متوجه فوت مادرش شود، تشویق‌های خاص تماشاگران حاضر در ورزشگاه در نیمه دوم بازی بود. آنها با شعارهای خود سعی در ابراز همدردی با این بازیکن داشتند که همین مساله او را از اتفاق رخ داده باخبر کرد. در همین لحظه بود که کاتانچ تصمیم گرفت بشار رسن را از بازی خارج کند و او را تعویض کرد. به همین دلیل بود که لحظات بیرون آمدن این ستاره جوان عراقی از زمین و اشک‌های او بسیار متاثر‌کننده بود.
 بشار در این مسابقه در نیمه اول نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و تصویر لایی انداختن او به 2 ستاره تیم‌ملی آرژانتین به سرعت در رسانه‌های اجتماعی وایرال شد. این بازیکن دیروز از عربستان راهی دوبی شد و از آنجا به بغداد بازخواهد گشت تا در مراسم خاکسپاری مادرش حاضر باشد. او که به واسطه اخلاق حرفه‌ای و بازی‌های درخشانش مورد توجه هواداران پرسپولیس نیز هست، با پیام‌های تسلیت بسیاری از سراسر جهان مواجه شده است. نمایش بشار رسن در دیدار مقابل آرژانتین به عنوان یک مسابقه ویژه به‌خاطر خواهد ماند؛ مسابقه‌ای که او همواره از آن به تلخی یاد خواهد کرد، اگرچه نیمه اول مسابقه و زمانی که او از این خبر تلخ باخبر نبود فرصتی برای نمایش استعدادهایش داشت و به همین خاطر هم بود که هنگام تعویض رسن، کارگردان تلویزیونی روی چهره دیبالا ستاره یوونتوس رفت که از ستاره جوان فوتبال عراق لایی خورده بود.

17 روز طلایی در انتظار شفر و استقلال
تعطیلی لیگ برتر به خاطر بازی دوستانه تیم‌ملی شاید برای هیچ تیمی به اندازه استقلال مفید نباشد. استقلال در شرایطی پای به لیگ هجدهم گذاشته است که این تیم در هفته‌های ابتدایی با 2 مشکل بزرگ روبه‌رو بود، مشکل اول تغییرات زیاد در بازیکنان این تیم و مشکل دوم دیر اضافه شدن خریدهای جدید به تمرینات بود که هر دو دلیل باعث شد آبی‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر با مشکل هماهنگی روبه‌رو باشند. طبیعی است در این شرایط شفر از هر تعطیلی لیگ استقبال می‌کند، چون این فرصت را دارد تا تیمش را
با هم هماهنگ‌تر کند. هرچند استقلال در حال حاضر تعداد زیادی از بازیکنان ملی‌پوش خود را در اختیار ندارد اما شفر می‌تواند با بازیکنان باقیمانده تمرینات خود را پیگیری کند و تیمش را در شرایط بهتری آماده شروع دوباره لیگ برتر و بازی با سایپا در هفته نهم کند.

ویدال:
روزهای خوبم در بارسلونا از راه می‌رسد
اوضاع برای آرتورو ویدال در بارسا متفاوت با آنچه تصور می‌کرد پیش می‌رود. آرتورو ویدال، ستاره شیلیایی، با امید قرار گرفتن در ترکیب ثابت بارسا به این تیم پیوست ولی بیشتر به عنوان یار ذخیره مورد استفاده قرار گرفته است.  او پس از تعویض شدن در بازی با بیلبائو نارضایتی خود را آشکارا نشان داد و پس از بازی هفته گذشته برابر تاتنهام که در دقایق پایانی به زمین رفت، در استوری اینستاگرام خود یک ایموجی خشمگین منتشر کرد. ویدال که اکنون در اردوی تیم‌ملی فوتبال شیلی حضور دارد، درباره وضعیتش در بارسلونا گفت: «شرایطم خوب است و از حضور در بارسا خوشحالم. می‌دانم که روزهای خوب و شیرینم در بارسا از راه خواهد رسید. می‌دانم که در این باشگاه موفق خواهم بود و کاری را که باید انجام می‌دهم». ویدال درباره دخالت او در انتخاب ترکیب بازیکنان تیم‌ملی شیلی گفت: «اینگونه ادعاها باعث خنده من می‌شود. هرگز در تیمی نبوده‌ام که در آن، بازیکنان به جای مربی تصمیم‌گیرنده باشند».


Page Generated in 0/0056 sec