printlogo


کد خبر: 200072تاریخ: 1397/7/21 00:00
اخبار

۱۵ درصد جمعیت تهران  در بافت فرسوده زندگی می‌کنند
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: ۳۲۶۸ هکتار از مساحت شهر تهران بافت فرسوده محسوب می‌شود که ۱۵ درصد از جمعیت تهران را تشکیل داده و ۸۵ درصد آن در جنوب محور خیابان انقلاب واقع شده‌است. نادر محمدزاده در چهل‌ونهمین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران اعلام کرد: ۳۲۶۸ هکتار بافت فرسوده در ۱۹۶ محله شهر تهران گسترده شده است که از این تعداد ۲۰ محله به عنوان محلات تاریخی واجد ارزش، ۸ محله سکونتگاه غیررسمی و ۱۶۸ محله به عنوان مناطق میانی گزارش شده‌اند. وی در تشریح اقدامات ستاد بازآفرینی استان بیان کرد: ۱۴۷۹۲ هکتار از مساحت شهر تهران (که معادل ۲۴ درصد سطح شهر است) را بافت‌های ناپایدار تشکیل می‌دهد، در این بافت‌ها ۳۷ درصد جمعیت تهران سکونت دارند.  

کاهش هزینه ویزای اربعین
بانک مرکزی اعلام کرد با پیشنهاد این بانک و موافقت رئیس جمهور هزینه ویزای اربعین ۱۰۷ هزار تومان کاهش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، همتی طی نامه‌ای با اشاره به اهمیت حماسه اربعین و حضور میلیونی اقشار مختلف مردم در این همایش عاشقان حسینی پیشنهاد داد در محاسبه نرخ ارز زوار اربعین ٣٥درصد تخفیف اعمال شود.   بنا به این گزارش، روحانی، رئیس جمهور ضمن تاکید بر اهمیت حماسه حضور عاشقان امام حسین(ع) با پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی موافقت کرد. بر این اساس هزینه ویزای زوار اربعین حدود ۱۰۷هزار تومان کاهش پیدا می‌کند. به گزارش فارس، هزینه ویزای اربعین در حال حاضر حدود  307 هزار تومان است که به 200 هزار تومان کاهش خواهد یافت.

مرغداران با کمبود دان مرغ مواجهند
رئیس انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی گفت: مشکل اصلی امروز مرغداران کمبود و نبود دان مرغ است که به ‌همین دلیل نیز مرغ را با هر سنی وارد کشتارگاه می‌کنند. به گزارش تسنیم، محمد یوسفی با اشاره به اینکه قیمت نهاده‌هایی مانند ذرت و سویا 70 درصد نسبت به سال گذشته و اوایل امسال افزایش یافته است، ادامه داد: تخصیص ارز با نرخ 4 هزار و 200 تومان از زمان تک‌نرخی شدن برای واردات نهاده‌ها زمان‌بر شده است. وی همچنین گفت: قیمت هر کیلوگرم ذرت تا اردیبهشت‌ماه سال جاری 720 تومان بوده و این در حالی است که هم‌اکنون با نرخ یکهزار و 350 تومان به مرغداران تحویل می‌شود. یوسفی افزود: هر کیلوگرم کنجاله سویا نیز طی اردیبهشت‌ماه امسال یکهزار و 350 تومان در اختیار مرغداران قرار می‌گرفت و امروز واحدهای مرغداری باید این نهاده را با میانگین نرخ 2 هزار و 600 تومان تهیه کنند.


Page Generated in 0/0047 sec