printlogo


کد خبر: 200085تاریخ: 1397/7/22 00:00
اخبار

حجت‌الاسلام شجاعی  رئیس جامعه مبلغین درگذشت
حجت‌الاسلام سیدابوالقاسم شجاعی، رئیس جامعه مبلغین و شاگرد و مروج شیوه منبرداری مرحوم فلسفی پس از حدود ۳ ماه بیماری، ضعف و ناتوانی، دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس،  سیدحمید شجاعی، برادرزاده این سخنران با تأیید این خبر گفت: پیکر حجت‌الاسلام شجاعی پس از تشییع در تهران و انجام تشریفات قانونی در کربلای معلا به خاک سپرده خواهد شد. حجت‌الاسلام شجاعی که عضو خانواده‌ای روحانی و برادرانش؛ سیدعباس، سیدجلال، سیدحسین و سیدعلی، همه اهل منبر و مداحی بوده‌اند، در شمار آخرین شاگردان بازمانده از مرحوم محمدتقی فلسفی، واعظ سرشناس تهرانی و مبارز انقلابی (متوفی به سال ۱۳۷۷) بود. شجاعی که منبرهایش در دهه‌های 60 و 70 در تهران، هزاران نفر را به مجالس مذهبی و هیأت‌های حسینی فرامی‌خواند، از اعضای هیأت امنای حسینیه فاطمیون تهران نیز بود. او حدود ۳ ماه پیش به دلیل عارضه‌ای در پا در بیمارستان سوم شعبان تهران بستری شد اما با بهبود اوضاع جسمانی و برطرف شدن کسالت به خانه رفت. حجت‌الاسلام شجاعی که در جوانی، شیخ رجبعلی خیاط را به عنوان استاد خود درک کرده است، به عنوان گنجینه خاطرات اهل منبر یاد می‌شد، چرا که او در عمر خود علاوه بر مراجع تقلیدی چون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله میلانی، آیت‌الله مرعشی نجفی و... با بسیاری از خطبا و وعاظ تراز اول کشور، همنشین بوده است. استفاده از خاطرات و موعظه‌های بزرگان از شیوه‌های منبرداری این واعظ نامی تهران است که بسیاری از مخاطبان، او را جانشین شایسته‌ای برای استادش، مرحوم آیت‌الله تقی فلسفی می‌دانستند.


نعمت‌الله «قاتل‌ و وحشی‌» را می‌سازد
حمید نعمت‌الله بعد از «شعله‌ور» فیلم «قاتل و وحشی» را می‌سازد. به گزارش «وطن‌امروز»، حمید نعمت‌الله بتازگی برای ششمین فیلم سینمایی‌اش با نام «قاتل و وحشی» درخواست پروانه ساخت داده است. تاکنون حضور لیلا حاتمی در این فیلم قطعی شده و حمید نعمت‌الله برای آغاز پیش‌تولید در انتظار صدور پروانه ساخت است. «قاتل و وحشی» هم‌اکنون در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است اواسط پاییز جلوی دوربین برود.

«زندانی‌ها» در فجر رونمایی می‌شود
تازه‌ترین ساخته مسعود ده‌نمکی در سی‌وهفتمین جشنواره ملی فیلم فجر رونمایی می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلمبرداری فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به  تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی از شنبه دوم تیرماه در زندان قصر تهران کلید خورد و کار خود را با حضور بازیگرانی چون هدایت هاشمی، برزو ارجمند، بهنام تشکر، هومن برق‌نورد، بهاره افشاری، بهنوش بختیاری، اصغر نقی‌زاده، رسول نجفیان و امیر نوری آغاز کرد. با ضبط سکانس‌های پایانی فیلم سینمایی «زندانی‌ها» در منطقه کن و سپس مسجد جمکران، فیلمبرداری جدیدترین ساخته ده‌نمکی به پایان رسید و تدوین آن توسط خشایار موحدیان آغاز شد. «زندانی‌ها» با موضوع اجتماعی آماده می‌شود و وقایع آن در تاریخ معاصر می‌گذرد.


همکاری لیام نیسون با «دزد شرافتمند»
لیام نیسون و کیت والش در تریلر اکشن «دزد شرافتمند» به کارگردانی مارک ویلیامز بازی خواهند کرد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، لیام نیسون و کیت والش در تریلر اکشن مستقل «دزد شرافتمند» بازی خواهند کرد. مارک ویلیامز یکی از خالقان مجموعه تلویزیونی «اوزارک» محصول نت‌فلیکس نیز این فیلم را براساس فیلمنامه استیو آلریچ کارگردانی خواهد کرد. در این فیلم نیسون نقش سارق بانکی را به تصویر می‌کشد که تلاش می‌کند به دلیل علاقه‌مندی به یک زن با بازی کیت والش، خودش را تغییر دهد. ویلیامز در کنار کارگردانی فیلم، آن را تهیه نیز می‌کند. کریگ چپمن، تای دانکن و مایلز نستل از سلوشن انترتینمنت نیز در کنار او به عنوان تهیه‌کننده حضور خواهند داشت.


Page Generated in 0/0159 sec