printlogo


کد خبر: 200086تاریخ: 1397/7/22 00:00
اخبار

مستند زندگی شهید منوچهر مدق رونمایی شد
آیین رونمایی از مستند داستانی «یک ربع به یازده» به نویسندگی و کارگردانی حامد حبیبی که روایتی از عاشقانه‌‌های جانباز شهید منوچهر مدق و همسرش فرشته ملکی است، با حضور خانواده شهید در مرکز همایش‌های بین‌المللی موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. به گزارش تسنیم، حامد حبیبی در این مراسم گفت: «یک ربع به یازده» محصول درد و رنج‌‌های بزرگ بانویی است که به احترامش اینجا ایستاده‌‌ام. واگویه‌‌‌هایی که خیلی از ما نشنیده‌‌‌‌‌‌ایم. خیلی‌ها به من گفتند چرا در حوزه دفاع‌مقدس فیلم ساختی؟ به خدا این فیلم تجاری نیست و بابت ساختش ریالی از ارگانی دریافت نکردم. کار دلی بود و همه عزیزان دلی به این ساحت نزدیک شدند. «یک ربع به یازده» می‌خواست به ما بگوید منوچهر و همه سرداران جنگ پدران این آب و خاک هستند. «یک ربع به یازده» محصول درد و رنج این قشر از جامعه است که نمونه‌‌های مجسمش در جلسه حضور دارند. جانبازی که روی ویلچر نشسته و از پشت در فیلم را تماشا کرد و حتی به خودش اجازه نداد داخل سالن بیاید و در دید عموم قرار بگیرد. کارگردان فیلم «یک ربع به یازده» گفت: صدای گریه حضار محترم سالن را هنگام پخش فیلم شنیدم. یک شب اشک و احساس و عاطفه خودمان را گذاشتیم کنار شب‌های بی‌شمار و  ناتمامی که این بزرگان صبح کردند. فرشته ملکی (همسر شهید منوچهر مدق) نیز در سخنانی اظهار کرد: سخت‌پوست‌‌‌‌‌ترین موجودات، همسران شهدا هستند. چون هر مصیبتی سر ما بیاید، باز هم شکر می‌کنیم. امشب وقتی این فیلم را دیدم و سرفه‌‌های منوچهر را شنیدم، احساس کردم خیلی خسته‌‌ام. کاش می‌شد دعا کرد برای اینکه من هم بروم، چون خسته‌ام از اینکه بدون منوچهر زندگی کنم. ما سخت‌پوستیم و در اوج گریه‌ها سعی می‌کنیم بخندیم. در این مراسم همسران شهیدان رمضان، پازوکی، معصومی، کرمی و جانبازان دفاع‌مقدس و مدافعان حرم و جمعی از هنرمندان و بازیگران و کارگردانان و اهالی تئاتر و سینما و نویسندگان و... حضور داشتند.


«به سفارش مادرم» در راه کتابفروشی‌ها
کتاب «به سفارش مادرم» مجموعه‌ روایت‌هایی از عراق در ایام اربعین، به قلم احسان حسینی‌نسب و به همت به‌نشر منتشر می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، این کتاب مجموعه‌ 23 روایت از مشاهدات نویسنده از سفر اربعین در عراق نوشته شده است. نویسنده در این کتاب با مخاطب قرار دادن مادر خود، مشاهدات خود را از دیدار با پیاده‌روندگان این مسیر ثبت کرده است. در این کتاب که مدیریت هنری آن را وهب رامزی به عهده دارد، مجموعه‌ای از تصاویر مستند از دریچه دوربین وهب رامزی، روح‌الله خسروی، عبدالمجید قوامی و شهره بهرامی از سفر پیاده‌روی اربعین نیز منتشر شده است. «به سفارش مادرم» به قلم احسان حسینی‌نسب و به کوشش به‌نشر در تیراژ
2 هزار نسخه منتشر می‌شود و از روز دوشنبه در کتابفروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.


«سه‌راه یاسر» در مسیر پیاده‌روی اربعین
نمایش «سه‌راه یاسر» با موضوع پیاده‌روی اربعین روی صحنه می‌رود. به گزارش تسنیم، نمایش «سه‌راه یاسر» داستان شاهین است که تصمیم گرفته است همانند هر سال در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کند، با این تفاوت که امسال قرار است رفیقش کیان که بیشتر اهل سفرهای تفریحی است او را همراهی کند. نمایش با عنوان کارگردان «بنی‌هاشم» روی صحنه می‌رود. این نمایش بیش از 40 بازیگر دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای رزرو بلیت به سامانه 3ry.ir مراجعه کنند. این نمایش قرار است از 24 تا 27 مهرماه 97 در 2 نوبت و ساعت‌های 16 و 19 در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه برود.


Page Generated in 0/0066 sec