printlogo


کد خبر: 200097تاریخ: 1397/7/22 00:00
اخبار

رئیس پلیس فتای ناجا تأکید کرد
بازگشت سازمان‌های دولتی  به تلگرام ممنوع
رئیس پلیس فتای ناجا تاکید کرد هیچ سازمان و نهاد دولتی یا مجموعه‌ای که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کند، اجازه فعالیت در تلگرام را ندارد. سردار کمال هادیانفر در پاسخ به اینکه آیا بازگشت فعالیت برخی دستگاه‌ها و نهادها در تلگرام، غیرقانونی است یا خیر، به تسنیم اظهار داشت: به طور قطع  ممنوع است و بر اساس ابلاغ دولت، هیچ سازمان و نهاد دولتی یا مجموعه‌ای که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌کند، اجازه فعالیت در تلگرام را ندارد. رئیس پلیس فتای ناجا گفت: این ممنوعیت بویژه برای سازمان‌ها و نهادهایی که اسناد طبقه‌بندی شده دارند، دارای اهمیت خاصی است و هیچ دستگاهی حق فعالیت در پیام‌رسان تلگرام را ندارد. وی درباره فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی نیز تاکید کرد: در مدتی که از فعالیت پیام‌رسان‌های داخلی می‌گذرد، وضعیت پیام‌رسان‌های «سروش» و «گپ» بهتر از سایر پیام‌رسان‌های داخلی است، اگرچه حمایت‌های انجام شده از همه پیام‌رسان‌های داخلی مشابه بوده اما  استقبال مردم از این 2 پیام‌رسان بیش از دیگر پیام‌رسان‌های داخلی است. به گفته هادیانفر، با توجه به کنترل‌های انجام شده در این پیام‌رسان‌ها، میزان وقوع جرائم در آنها پایین بوده اما در صورت وقوع هرگونه جرم و ارائه گزارش و شکایت، پلیس‌های فتا در استان‌های سراسر کشور این گزارش‌ها و شکایت‌ها را با دستور مقام قضایی پیگیری خواهند کرد.


آماده‌باش 9 بیمارستان صحرایی برای اربعین
مسؤول برنامه بهداشت محیط اربعین وزارت بهداشت جزئیات ارائه خدمات بهداشتی- درمانی در مراسم اربعین را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، سیدرضا غلامی در حاشیه مراسم بدرقه بهداشت و درمان اربعین حسینی درباره تعداد نیروهای بهداشتی اعزامی برای اربعین حسینی گفت: تعداد ۹۰۰ آمبولانس، ۱۰ بالگرد و ۳۵ اتوبوس آمبولانس برای اربعین اعزام می‌شوند. وی ادامه داد: ۹ بیمارستان صحرایی، ۲۴ بیمارستان حلقه اول و ۶۹ بیمارستان حلقه دوم مستقر و آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین هستند.  همچنین ۳۲۸ تخت بیمارستانی در شهرهای مرزی و ۵۶ درمانگاه سرپایی برای خدمت‌رسانی آماده هستند. غلامی با بیان اینکه ۳۳ کارشناس بهداشت محیط و ۹ کارشناس کنترل و مبارزه با بیماری‌ها برای مراسم اربعین اعزام شده‌اند، افزود: در مرز بازرسان بهداشت محیط دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه، ایلام، خوزستان و آبادان در پایگاه‌های مستقر در جاده‌های مواصلاتی منتهی به مسیرهای زائران استقرار دارند.

تأکید بر نقش رسانه برای ثبت حماسه اربعین
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر اینکه رسانه نقش بزرگی در ثبت حماسه اربعین دارد، گفت: باید از رسانه برای آگاهی مردم نسبت به اربعین استفاده شود. به گزارش «وطن امروز»، حجت‌الاسلام حمید احمدی در دومین همایش یاوران رسانه‌ای اربعین حسینی گفت: کارکرد‌های بی‌بدیل اربعین ایجاب می‌کند ما برای آن برنامه داشته باشیم، این حرکت با این گستردگی نه‌تنها مورد توجه محبان اهل بیت است، بلکه مورد توجه دشمنان نیز خواهد بود، پس ما در اربعین حسینی هم با فرصت و هم با چالش روبه‌رو هستیم. وی افزود: استفاده مناسب از این فرصت عظیم نیازمند حضور فعال و همکاری کسانی است که به عنوان پیشگامان فرهنگی جامعه اسلامی محسوب می‌شوند. اگر ما بخواهیم با چالش‌های روبه‌رو مقابله کنیم اهالی رسانه باید کمک کنند. می‌طلبد ملت توسط رسانه‌ها از این چالش‌ها مطلع شوند. بدون حضور رسانه امکان اطلاع‌رسانی صحیح و آگاهی دادن نسبت به آسیب‌ها وجود ندارد. مدیر کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین وزارت کشور اظهار داشت: به همین منظور ستاد مرکزی اربعین تلاش دارد علاقه‌مندان سفر اربعین را از زوایای این سفر آگاه کند، این سفر متشکل از ملیت‌های گوناگون است که کار جدی برای ایجاد تعاملات را می‌طلبد.


Page Generated in 0/0112 sec