printlogo


کد خبر: 200099تاریخ: 1397/7/22 00:00
کوتاه و گویا

 چالش‌های نوآوری و فناوری (آیچلنج) در حاشیه‌ نمایشگاه فناوری‌ نانوی سال جاری، مسابقه‌ طراحی چالش نوآوری نانویی را برگزار می‌کند. علاقه‌مندان تا سه‌شنبه 24 مهرماه 97 فرصت دارند مساله‌ فناورانه‌ مورد نظر خود را ارائه دهند. کارگروه صنعت و بازار ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در قالب آیچلنج مسابقه‌ طراحی چالش نوآوری را برگزار می‌کند.
  مشاور معاون اول قوه‌قضائیه گفت: هزینه مبارزه با مواد مخدر، درمان و بازپروری معتادان باید با ضبط خودروهای حمل موادمخدر و مصادره اموال این دسته از قاچاقچیان تأمین شود. حسین ذبحی درباره چگونگی مدیریت مبارزه با قاچاق مواد مخدر و روانگردان‌ها، افزود: سیاست‌های پیشگیرانه در ارتباط با قاچاق مواد مخدر از طریق ترک و درمان معتادان (به عنوان جامعه هدف قاچاق مواد) به منظور کاهش تقاضا باید اعمال شود. این موضوع باعث کاهش ورود، تولید، عرضه و فروش مواد و در نتیجه کم شدن فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر در کشور می‌شود و از تعداد پرونده‌های قضایی، محکومان، زندانیان و اعدام‌ها می‌کاهد.
 حسن بشیر، رئیس هیأت علمی دومین همایش بین‌المللی سواد رسانه‌ای و اطلاعاتی، با اشاره به این نکته که زمینه‌‌سازی لازم برای مشارکت و حضور خانواده‌ها در همایش برای طرح مسائل و مشکلات خود در حوزه سواد رسانه‌ای انجام شده است، گفت: شایسته است که خانواده‌ها مطالب و دغدغه‌‌های خود در این ارتباط را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
 نمایش آیینی «علیا مخدره» همزمان با ماه صفر در فرهنگسرای عترت واقع در میدان امام حسین(ع) روی صحنه می‌رود. نمایش «علیا مخدره» همزمان با ایام عزاداری سید و سالار شهیدان در ماه صفر تا ۲۹ مهرماه به مدت ۱۰ شب در فرهنگسرای عترت واقع در میدان امام حسین(ع) ویژه بانوان اجرا می‌شود.
 فاطمه صدیق‌مروستی، دبیر علمی سی‌وچهارمین همایش عمومی انجمن صرع  ایران با اشاره به نکاتی که افراد مبتلا به صرع قبل از بارداری باید بدانند، گفت: زنانی که مبتلا به صرع نیستند احتمال اینکه جنین یا نوزاد آنها دچار عارضه شود یک تا 3 درصد است و این آمار در زنان مصروع به 5 تا 6 درصد می‌رسد که اختلاف چندانی ندارد ولی به هر حال در دوران بارداری باید ملاحظات لازم برای این بیماران در نظر گرفته شود.
 براساس مصوبه جدید کمیته نرخ‌‌گذاری سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، محصولات فرآوری شده بسته‌‌‌بندی در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار با ۳ تا ۱۵ درصد تخفیف در قیمت مصرف‌کننده درج شده روی محصول عرضه می‌شود. این مصوبه از صبح یکشنبه در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار پایتخت اجرا می‌شود.
 مسعود سریع‌القلم، مدیرعامل شرکت شهروند، دانش‌آموزان و کودکان را بخشی از مهم‌‌‌‌‌ترین و اثرگذارترین اقشار جامعه دانست که باید به صورت هدفمند از افکار و نظرات‌شان در جهت تولید ایده‌‌های نو برخوردار شد و بر ضرورت همفکری، تعامل و تبادل نظر با دانش‌آموزان تاکید کرد. وی با اشاره به لزوم توسعه خدمات‌دهی به کودکان و نوجوانان در فروشگاه‌‌های شهروند، توجه به خواست و نیاز این قشر از جامعه را جزو مهم‌‌‌‌‌ترین دغدغه‌‌های مدیریت شهری دانست.


Page Generated in 0/0069 sec