printlogo


کد خبر: 200113تاریخ: 1397/7/22 00:00
چهارگوشه

نخست‌وزیر یونان مقدونیه را  تهدید کرد
آلکسیس سیپراس می‌گوید: هیچ راه‌حل جایگزینی برای مقدونیه وجود ندارد. آنها یا باید طرح تغییر نام را بپذیرند یا از حمایت‌های که برای پیوستن به اتحادیه اروپایی و ناتو می‌توانند بهره‌مند شود خبری نیست. پیش از این مقدونیه همه‌پرسی را برای تغییر نام برگزار کرد که کمتر از نیمی از جمعیت این کشور در آن شرکت کردند که عملا آن را از اعتبار انداخت. یونان و مقدونیه طی توافقی که به تایید پارلمان مقدونیه نرسیده است، درباره تغییر نام «مقدونیه» به «مقدونیه شمالی» توافق کرده‌اند اما این توافق قابل اجرا نیست.

ترامپ و شی جین پینگ دیدار می‌کنند
جنگ تجاری و جنگ سرد پیش آمده میان چین و آمریکا 2 کشور را در بدترین موقعیتی که می‌توانستند در تاریخ قرار بگیرند، قرار داده است. گفته می‌شود آمریکای تحت رهبری ترامپ قصد دارد برای کاهش فشارهایی که از سوی نهاد‌های داخلی آمریکا به وی وارد می‌شود، بحران‌ها در بیرون را کمی بزرگ‌تر کند. به همین منظور چین را هدف گرفته و دیدار رهبران آمریکا و چین در بوئنوس‌آیرس به بهانه اجلاس گروه 20 قطعا نمی‌تواند از بار مشکلات بکاهد.

انفجار بمب در افغانستان  40 کشته و زخمی بر جا گذاشت
انفجار در منطقه تخار در شرق افغانستان جان 13 تن را گرفت و بیش از 27 نفر را راهی مراکز درمانی کرد. افغانستان خود را برای یک انتخابات سراسری آماده می‌کند و درگیری‌های شدیدی میان گروه‌های مختلف سیاسی و جریان‌های افراطی در این کشور در گرفته است. انتخابات پارلمانی افغانستان یک هفته دیگر (20 اکتبر) در حالی برگزار می‌شود که جریان‌های افراطی مورد حمایت آمریکا و عربستان در تلاشند امنیت را در این کشور بر هم بزنند.

مکرون تنها شوالیه  ایده جهانی شدن است
امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه همانند 2 سلف گذشته‌اش رئیس‌جمهوری تک‌دوره‌ای خواهد بود. این مطلب را نظرسنجی‌های تازه می‌گوید. گفته می‌شود مکرون در فرانسه به پسربچه‌ای مغرور شهرت دارد به همین منظور اقبال عمومی از وی در حال کاهش است. از سوی دیگر در عرصه بین‌المللی نیز رئیس‌جمهوری فرانسه قدرت کافی برای پیشبرد ایده‌های خود را ندارد. او از ایده جهانی شدن حمایت می‌کند که در جهان امروز برای این ایده مردی تنهاست. در اروپا نظراتش را جدی نمی‌گیرند و به نظر نمی‌رسد کسی از ایده این شوالیه حمایت ‌کند.

شیخ کعبی: مقاومت پروژه خاورمیانه جدید را ناکام گذاشت
شیخ اکرم الکعبی پیروزی‌های متوالی محور مقاومت را عامل ناکامی پروژه «خاورمیانه جدید» به منظور تغییر شرایط منطقه به نفع استکبار دانست. دبیرکل جنبش نجباء عراق که در مراسم گرامیداشت پیروزی‌های محور مقاومت در بیروت، پایتخت لبنان سخنرانی می‌کرد، گفت: «مقاومت به نیرویی تبدیل شده که قدرت‌های مستکبر جهانی را دچار وحشت کرده است و ما تا وقتی شرارت‌ها ادامه یابد، عقب‌نشینی نخواهیم کرد».
او ضمن تمجید از نقش گروه‌های مقاومت عراقی در معادلات منطقه به پیروزی‌های بزرگ آنان در برابر اشغالگران آمریکایی و تروریست‌ها اشاره کرد و مقابله همه‌جانبه با همه نیروهای اشغالگر اعم از آمریکایی و صهیونیستی و رژیم‌های مرتجع عربی را خواستار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین الکعبی ضمن تمجید از ایستادگی مقاومت یمن در شرایط سخت محاصره و کمبود تسلیحات گفت: «سعودی‌ها پس از آنکه ارتش یمن و نیروهای مردمی توانستند قدرت خود را افزایش داده و خاک عربستان را هدف قرار دهند، شروع به نابودی کامل ملت یمن کرده‌اند».
 


Page Generated in 0/0073 sec