printlogo


کد خبر: 200117تاریخ: 1397/7/22 00:00
اخبار

نظامیان در شرایط سخت پناهگاه مردم هستند
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیروهای مسلح در چهارمین همایش بین‌المللی طب نظامی «آسیا پاسیفیک» که صبح دیروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی آثار سلامت برای جوامع بشری روشن شده است. همه فرماندهان نظامی ارزش سلامت کارکنان را خوب می‌دانند و ما در دفاع‌مقدس بخوبی ارزش طب رزم را درک کردیم و با ۵۰ بیمارستان نظامی، پزشکان ما در حملات شیمیایی جان ۵۵۴ هزار سرباز را نجات دادند. به گزارش مهر، وی افزود: امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم. این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی پناهگاه مردم هستند و سامانه طب نظامی، باید بتواند شرایط سخت و بحرانی را مدیریت کند. سرلشکر باقری ادامه داد: این کنگره‌ها کمک می‌کند تا نظامیان کشورهای مختلف تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و در این راستا دیپلماسی دفاعی در گسترش روابط و همکاری‌ها بسیار موثر است. رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و عربستان سعودی در یمن، تصریح کرد: ما امروز شاهد جنایات گسترده این رژیم‌ها هستیم که به بیمارستان‌ها حمله و مراکز درمانی را از بین می‌برند. از سوی دیگر گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه موجب کشتار و آسیب بسیاری از مردم بی‌گناه و غیر نظامی شده است. وی گفت: امیدواریم در این کنگره بتوانیم با همفکری و نقش‌آفرینی فعال در مقابله با این جنایات گام برداریم.

مباحث مطرح درباره تغییرات  در شورای نگهبان کذب است
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به انتشار برخی خبرها درباره تغییرات در این شورا گفت: هیچ تغییری در شورای نگهبان رخ نخواهد داد و چنین خبرهایی کذب است. وی اضافه کرد: هیچ بحثی درباره تغییرات در شورای نگهبان بویژه درباره تغییر دبیر شورا یعنی آیت‌الله جنتی مطرح نیست و خبرهای اینچنینی غلط است، زیرا دبیر شورا از بین اعضای شورا و با رای‌گیری انتخاب می‌شود و در چنین صورتی اصلا ورود دبیر از بیرون شورا امکانپذیر نیست.

پذیرش FATF اصل استقلال کشور را مخدوش می‌کند
احمد علیرضا‌بیگی دیروز در نشست بررسی FATF در دانشگاه پیام‌نور تبریز گفت: حق تحفظ و شرط‌های ایران توسط کشورهای عضوFATF مورد قبول واقع نخواهد شد. نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه تعریف FATF از تروریسم با تعریف ایران از این پیمان تفاوت دارد، گفت: برخلاف ادعاها تنها ۳۵ کشور عضو FATF شده‌ و بندهای آن را تماماً پذیرفته‌اند. به گزارش مهر، وی همچنین افزود: با پذیرش مفاد CFT، سازمان مرکزی ما را ملزم می‌کند تا کسانی را که از نگاه‌شان متخلف مالی‌ و حامی تروریسمند تحویل‌شان دهیم. کارگروه اقدام مالی مشترک می‌گوید تشخیص تروریسم با ما است. با این تعریف تاکنون داعش را به‌عنوان گروه تروریستی تعریف نکرده‌اند و پشتیبانان مالی‌اش را مورد بازخواست قرار نمی‌دهند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: طیب‌نیا، وزیر اسبق اقتصاد در واشنگتن FATF را با تمام الزامات پذیرفت و مقام معظم رهبری به دولت اعلام کردند وزیر نمی‌توانسته آن را قبول کند و باید به تصویب مجلس می‌رسید. وی اظهار داشت: بانک مرکزی طی ابلاغیه‌هایی به شعب بانک‌ها خواسته است به‌هیچ عنوان با افرادی که تحت تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپایی و سازمان ملل قرار دارند مبادلات مالی نداشته باشند. می‌گویند موسسه رازی در وزارت جهاد کشاورزی اقدامات بیولوژیک انجام می‌دهد که می‌تواند ابزار کشتار جمعی باشد و آن را در فهرست تحریم‌ها قرار می‌دهند. علیرضا بیگی گفت: با استناد به امضای طیب‌نیا برای پذیرش FATF مانع از ورود ارز به کشور می‌شوند و این موجب می‌شود قیمت دلار در کشور بالا رود. وی گفت: اخیراً در جلسه‌ سران قوا ورود ارز و طلا به کشور را بلامانع کردند و این در حالی بود که قبل از آن دولت به‌خاطر اجرای FATF چنین اجازه‌ای را نمی‌داد. نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: پیش‌تر با وعده‌ حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم برجام را تحمیل کردند، هیچ اتفاقی نیفتاد و حالا همان ترفند را درباره FATF به‌ کار می‌گیرند.


Page Generated in 0/0068 sec