printlogo


کد خبر: 200118تاریخ: 1397/7/22 00:00
اخبار

تأسیس صندوق سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان رضوی
گام بلند آستان قدس رضوی در حمایت از اشتغال جوانان
حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در جریان  بازدید از نمایشگاه تخصصی شرکت‌های دانش‌بنیان در بوستان گفت‌وگو و در جمع خبرنگاران با اشاره به توجه ویژه آستان قدس رضوی  به بحث فناوری‌های دانش‌بنیان، از تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان رضوی از محل واگذاری و فروش سهام آستان قدس در پروژه مشهد مال خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، وی افزود: در حوزه تقاضای فناوری ما در آستان قدس خدمات به زائران را داریم که اگر این خدمات توسط ابزارهای فناورانه باشد بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد. همچنین موضوع محرومیت‌زدایی در کشور که بخش‌های زیادی در آن فعال هستند و آستان نیز به سهم خود فعالیت می‌کند که اگر در این بخش نیز از ابزارهای فناورانه بتوان استفاده کرد، آستان قدس متقاضی آن است. حجت‌الاسلام رئیسی گفت: آستان قدس در حوزه‌هایی چون حوزه اقتصادی نیز عرصه کار فناورانه دارد. در حوزه دارو هم کارهای خوبی انجام شده و در ارتباط با کشاورزی، مزرعه‌هایی که به شکل وقفی در اختیار آستان است در خدمت ایده‌های دانش‌بنیان قرار گرفته، بویژه در حوزه پرورش بذر که در بخش کشاورزی کالایی استراتژیک است گام‌های قابل توجهی برداشته شده است.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در نشست مجمع تشخیص:
مسؤولان مشکلات معیشتی را  رفع کنند
به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، این مجمع صبح دیروز شنبه 21 مهرماه با حضور اعضا تشکیل جلسه داد. در جلسه دیروز، آیت‌الله موحدی‌کرمانی که ریاست جلسه را به عهده داشت، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر سران قوا و ضرورت استفاده از نظرات و دیدگاه‌های کارشناسان و منتقدان تأکید کرد: این رهنمود مقام معظم رهبری از یک سو متوجه مسؤولان اجرایی، تقنینی و قضایی است و از سوی دیگر کارشناسان و صاحبنظران در عرصه‌های مختلف را مخاطب قرار می‌دهد، لذا باید هم مسؤولان و هم نخبگان با شناسایی دقیق معضلات جامعه و توجه به راهکاری معقول، نسبت به رفع موانع و مشکلات کشور بویژه در حوزه اقتصاد و معیشت عمومی همت بگمارند.

دولت افراد حاشیه‌دار را برای وزارت انتخاب نکند
محمد دهقان، نماینده مردم طرقبه، چناران و شاندیز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: ظاهراً هنوز دولت در حال رایزنی برای انتخاب وزراست؛ به نظر می‌رسد دولت نسبت به برخی وزرا تصمیم گرفته اما هنوز تصمیمات خود را نهایی نکرده است. وی افزود: درباره وزارت اقتصاد ظاهراً آقای دژپسند به عنوان گزینه پیشنهادی انتخاب شده است؛ اخباری شنیده می‌شود که وزیر فعلی صنعت‌، معدن و تجارت به عنوان وزیر پیشنهادی کار انتخاب شده است. دهقان همچنین تصریح کرد: اینکه چنین شخصی از یک وزارتخانه به وزارتخانه دیگر منتقل شود پاک کردن صورت‌مساله است. بعید می‌دانم مجلس هم از پست جدید وزارت برای شریعتمداری استقبال کند، چرا که بحث استیضاح ایشان هم در همان وزارتخانه مطرح است. عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خاطرنشان کرد: البته درباره اینکه می‌خواهند فرد جدیدی را به عنوان وزیر صنعت معرفی کنند، به دولت توصیه می‌کنیم افراد حاشیه‌دار را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظر نگیرد، چرا که خود به خود در مجلس همه چیز بر ملا می‌شود.

ابهام درباره سازوکار ویژه اروپا برای حفظ برجام
یک منبع در بانک مرکزی اروپا گفته است مقامات قاره سبز تاکنون هیچ رایزنی رسمی با این بانک درباره طرحی که به سازوکار ویژه اتحادیه اروپا برای حفظ برجام معروف شده، انجام نداده‌اند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این منبع که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی درباره طرح جدید اتحادیه اروپایی درباره برجام با این بانک مشورت نکرده‌اند، گفت: «معمولاً با ما درباره اقدامات حقوقی مربوط به بخش مالی مشورت می‌شود، نه درباره مسائل مربوط به قانونگذاری و طرح‌هایی که خارج از فرآیند تصمیم‌گیری اتحادیه اروپاست». برخی تحلیلگران نسبت به اجرای چنین برنامه‌ای تردید دارند، چرا که شرکت‌های اروپایی هنوز هم می‌توانند برای تجارت با ایران هدف اقدامات تنبیهی آمریکا قرار بگیرند. شرکت‌ها هیچ راهی برای تبادلات مالی در داخل یا خارج از این طرح بدون دخالت بانک‌ها ندارند.
 


Page Generated in 0/0061 sec