printlogo


کد خبر: 200121تاریخ: 1397/7/22 00:00
محاسبه کرایه حمل بار «بر اساس تن بر کیلومتر»

نماینده‌ کانون کامیون‌داران در کارگروه تن بر کیلومتر با اعلام اینکه با تصویب محاسبه کرایه حمل کامیون‌داران بر اساس تن بر کیلومتر، ۴۰ سال مناقشه رانندگان، صاحبان بار و شرکت‌های حمل‌ونقل به پایان رسید، گفت:‌ این اقدام با همت ویژه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انجام شده است. مالک نخعی در گفت‌وگو با تسنیم، با یادآوری اینکه 12 نفر به صورت مستقیم از سازمان راهداری و وزارت راه‌وشهرسازی در این قضیه دخیل بودند، افزود: عدم عدالت در توزیع بار، عدم بهره‌مندی راننده در زمان حمل بار از کرایه، عدم پرداخت کرایه رانندگان و... از جمله مشکلات رانندگان است. وی تصریح کرد: شرکت‌ها، نهادهای زائدی هستند که فقط بخشی از کرایه کامیون‌داران را به عنوان کمیسیون دریافت کرده و هیچ کاری برای آنها انجام نمی‌دهند. اگر من راننده 100 روز در مرز بخوابم شرکت هیچ تعهدی ندارد. شرکت‌ها قبل از عملیات حمل بار، کارمزد خود را دریافت می‌کند و هیچ مسؤولیتی را در قبال رانندگان نمی‌پذیرند. وی با بیان اینکه شرکت‌ها رانت‌خوار هستند، گفت: متاسفانه برخی شرکت‌ها به جای 10 درصد سهم کمیسیون تا 60 درصد از کرایه رانندگان را برمی‌دارند. وی با بیان اینکه بیشترین شرکت‌های متخلف مربوط به تهران هستند، اظهار کرد: برخی شرکت‌های تهرانی میزها را اجاره داده‌اند، کمیسیون خود را دریافت می‌کنند اما متصدی را آزاد گذاشته‌اند تا هر چه می‌تواند از راننده بکند. وی یادآور شد:‌ شرکت‌ها برای فرار از پیگیری تخلفات، کمیسیون را به صورت نقدی از راننده‌ها دریافت می‌کنند و اجازه استفاده از دستگاه پوز را نمی‌دهند. وی با انتقاد از عملکرد برخی شرکت‌های دولتی اظهار کرد: شرکت‌های دولتی مانند پتروشیمی‌ها، صنایع فولادی و شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران حمل بار خود را به صورت نسیه انجام می‌دهند. وی تاکید کرد: کامیون‌داران به دنبال تعادل‌بخشی در حمل‌ونقل بار کشور هستند.
 


Page Generated in 0/0155 sec