printlogo


کد خبر: 200124تاریخ: 1397/7/22 00:00
اخبار

ترکیه۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کرد
دفتر سرمایه‌گذاری ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور توانسته است در ۸ ماه نخست 2018 میلادی ۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی جذب کند. به گزارش فارس، آردا ارموت، مدیر دفتر سرمایه‌گذاری ریاست‌جمهوری ترکیه گفت: این آمار تقریباً برابر با آمار مدت مشابه سال قبل است. وی تأکید کرد: انتظار می‌رود حجم سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی در ترکیه تا پایان امسال به ۱۱ میلیارد دلار افزایش یابد که نسبت به سال قبل بالاتر خواهد بود.


راهی برای برخورد با  مشترکان پرمصرف نداریم
وزیر نیرو با بیان اینکه باید سازوکاری برای برخورد با مشترکان پرمصرف آب و برق تدوین شود، گفت: نباید از جیب اقشار فقیر و مستضعف هزینه آب استخر و مصارف زندگی‌های مرفه افراد متمول تامین شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، رضا اردکانیان با بیان اینکه هزینه بدمصرفی مردم در زمینه آب و برق بسیار زیاد است، تصریح کرد: این در حالی است که این هزینه‌ها به صورت کامل از بیت‌المال و هزینه‌های عمومی تأمین می‌شود. وزیر نیرو خواستار تصویب قانونی برای برخورد با پرمصرف‌ها در مجلس شد. وی درباره استفاده از ظرفیت پساب گفت: تصمیم‌گیری‌های جدیدی درباره تفویض اختیارات به استان‌ها در دستور کار بوده که در روزهای آینده به صورت رسمی ابلاغ می‌شود.


افزایش ۷۰ درصدی قیمت مسکن
افزایش یا کاهش قیمت دلار دلیل مناسبی برای اینکه به مردم بگویم مسکن خریداری کنند یا نکنند نیست. به گزارش صداوسیما، حامد مظاهریان، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی درباره بازار مسکن اظهار داشت: در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 2 اتفاق متفاوت رخ داده است؛ اول اینکه تعداد معاملات ۱۰ درصد کاهش داشته اما در مقابل تعداد پروانه‌های ساختمانی ۲۳ درصد افزایش پیدا کرده است. مظاهریان افزود: نرخ سود بانکی هم تاثیرگذار است و باید منتظر ماند و دید سیستم‌های بانکی چه تصمیمی می‌گیرند. وی تصریح کرد: بازار مسکن ۲ گونه تقاضا دارد؛ متقاضیان واقعی و سفته‌بازان، به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بازار برای سفته‌بازان سودی ندارد، چرا که در حال حاضر تقاضای سفته‌بازی بشدت کاهش پیدا کرده است. وی افزود: البته برای افرادی که قصد خرید یا تعویض خانه دارند زمان مناسبی است و با رعایت اینکه زمان خرید و فروش نزدیک به هم باشد، متضرر نمی‌شوند. وی با اشاره به اینکه حداکثر افزایش قیمت مسکن در ماه‌های گذشته ۷۰ درصد بود، افزود: به اندازه کافی خانه‌های خالی وجود دارد و سیاست‌های دولت برای اخذ پروانه تقاضا باعث افزایش بیش از ۲۳ درصدی شده است.
۳ میلیون واحد مسکونی کم داریم
در همین حال رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نیاز واقعی کشور در واحدهای با متراژ کمتر از ۱۰۰ متر و دهک‌های رو به پایین نشان‌دهنده این است که ۳ میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم. محمدرضا رضایی‌کوچی درگفت‌وگو با خانه ملت، عنوان کرد: در بخش مسکن نیاز به تولید داریم. وی افزود: در بخش مسکن درست سرمایه‌گذاری نکرده‌ایم. اگر هدف‌گذاری صحیح و شناخت درستی از نیاز کشور داشته باشیم می‌توانیم قیمت‌ها را کنترل کرده و شاهد افزایش 100 درصدی آن نباشیم. رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در تهران  500 هزار واحد به عنوان خانه دوم وجود دارد و حدود یک میلیون واحد مسکونی در تهران کم داریم که سالانه حدود یک میلیون واحد در کشور به نیازهای قبلی اضافه می‌شود. این نماینده مجلس اظهار کرد: با کمبود یک میلیونی واحد مسکونی برای دهک‌های متوسط جامعه که به  دنبال خانه‌های 100 متر به پایین هستند روبه‌رو هستیم و تهران ظرفیت ایجاد این یک میلیون واحد را دارد تا در اختیار این افراد قرار گیرد.
 


Page Generated in 0/0071 sec